بیش از ۸۰۰ کارشناس زنجیره تامین و فناوری اطلاعات از ۳۲ کشور، در چهارمین برآورد سالیانه “۵ گرایش برتر در لیبلینگ شرکت‌های اقتصادی، که توسط Loftware اجرا شد شرکت کردند. نتایج، پنج تغییر قابل توجه در تجارت را نشان می‌دهد که زنجیره تامین جهانی را تا حد بی‌سابقه‌ای تحت تاثیر قرار داده‌اند. به میزانی که روابط تجاری‌ها، جهانی‌تر و همبسته‌تر می‌شوند، زنجیره‌های تامین و راه‌حل‌های مورد استفاده در مدیریت آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که شناسایی، درک و ارزیابی چگونگی تاثیر استراتژیک تجارت بر زنجیره تامین و رشد تجارت شرکت‌تان، یک امر مهم و حیاتی به حساب می‌آید.

لیبل‌زنی, لیبلینگ, لیبل بارکد, چاپ لیبل‌,

۱- لیبل‌زنی یک ابتکار و طرح جهانی است.

حدود ۶۵درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت نمودند، بر ضرورت داشتن لیبلینگ در مقیاس جهانی تاکید داشتند. بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان، برای شرکت‌هایی که لیبلینگ آن‌ها در سطح جهانی، در پنج رده نخست است، کار می‌کنند. لیبلینگ، که زنجیره تامین در تمام سطوح را تقسیم می‌کند، تبدیل به ماموریتی حیاتی برای تطابق با نیازهای متحول مشتری، کنار آمدن با مقررات در حال ظهور و اجتناب از ورود اختلالات خط تولید به انبار کالا شده است.

همزمان با این که شرکت‌ها به دنبال لیبلینگ در سطح جهانی هستند، باید این موضوع رادر نظر بگیرند که چگونه به‌طور موثر راه‌حل‌های لیبلینگ‌شان را گسترش داده و حفظ کنند، چگونه خود را با تغییرات جهانی مطابقت داده و چگونه به موازات رشد تجارت‌شان و ورود به بازارهای جدید، به‌طور موثر سیر صعودی خود را ادامه دهند.

۲. لیبل‌های تجاری در حال تغییر هستند.

لیبل بارکد دیگر آن چیزی که در گذشته بود نیست. شرکت‌هایی که به این درک برسند جلوتر از رقبای خود، خواسته‌های متحول شده مشتریان را برآورده خواهند کرد. به موازات افزایش قوانین و نیازهای مشتری، شرکت‌ها موظف و ملزم به ثبت تعداد تغییرات لیبل و افزودن محتوای خیلی بیشتر به لیبل‌هایشان شده‌اند. بیش از ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان، پیچیدگی بیشتر الزام‌های لیبلینگ در سه سال گذشته را گزارش دادند.

برای تطابق با این افزایش مطالبات، امروزه لیبل‌ها باید انعطاف‌پذیر بوده و خود را برای نیازها و الزامات جدید آماده نگه دارند. نکته کلیدی در اینجا، قرار دادن یک مکانیسم ساده برای کاربران با هدف تغییر سریع لیبل‌ها و نیز یکپارچه‌سازی با برنامه‌های سازمانی به منظور مکانیزه کردن فرآیندهای لیبلینگ می‌باشد. این امر موجب افزایش بهره‌وری، تقویت سرمایه‌گذاری‌های موجود و کاهش نیاز به تغییرات بی‌شمار در الگوهای لیبل می‌شود.

۳. لیبلینگ، زنجیره تامین دونمایی را هدایت می‌کند.

به میزانی که پیچیدگی یک زنجیره تامین جهانی افزایش می‌یابد، پیگیری کالا و محصولاتی در این سیستم انتقال می‌یابند، الزام بیشتری می‌طلبد.

گارتنر محقق و مشاور آمرکایی بیان می‌دارد: «نوآوری دیجیتال منجر به رویکرد جدید در زنجیره تامین خواهد شد.» وی می‌افزاید: «شکاف بین آنچه زنجیره تامین فراهم می‌کند و نیاز شرکت‌ها، در حال گسترش یافتن است. در واقع می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که این فاصله و شکاف موجود، مستلزم یک رویکرد جدید و سریع برای سرمایه‌گذاری در فناوری، رهبری و استعداد می‌باشد.»

 بیش از ۶۳درصد از پاسخ‌دهندگان مدعی بودند که به منظور بهبود عملکردهای زنجیره تامین، فناوری دیجیتال را با شیوه‌های سنتی ترکیب نموده‌اند. این رویکرد اجازه می‌دهد تا تولید‌کنندگان با استقبال از فناوری دیجیتال و مدل‌های جدید تجارت، به همراه ادامه استفاده از فرآیندهای فیزیکی قابل اعتماد که در گذشته خوب جواب داده‌اند، هم از دنیای دیجیتال و هم از دنیای فیزیکی بهترین استفاده را ببرند.

 لیبلینگ در ارایه زنجیره تامین دونمایی، نقشی کلیدی ایفا می‌کند. با توجه به این‌که لیبل، ارایه اطلاعات دیجیتال به شکل فیزیکی است که اغلب در یک بارکد کدگذاری شده است.

۴. لیبلینگ به صورت بالادستی و پایین‌دستی توسعه می‌یابد.

شرکت‌هایی که در جهت مرتبط کردن شرکای تجاری در سراسر زنجیره تامین جهانی، تلاشی نمی‌کنند، فرصت‌های شناخت مطالبات جدید مشتری، ورود به بازارهای جدید و افزایش مزیت رقابت را از دست می‌دهند.

بیش از دوسوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (۶۷درصد)، به ارزش تامین‌کنندگانی که برای چاپ لیبل‌ها از راه‌حل‌های مشترک استفاده می‌کنند، اذعان کردند، به این دلیل که لیبلینگ، نقش مهمی در ارزش‌آفرینی برای بهبود بهره‌وری و مطابقت با مطالبات مشتری ایفا می‌کند.

 هنگامی که تجارت‌ها، شرکا و کارپردازان را در جریان لیبلینگ قرار می‌دهند، قادر خواهند بود تا از خطاهای پایین‌دستی جلوگیری و نیاز به لیبلینگ دوباره را حذف کنند.  گسترش لیبلینگ هم به صورت بالادستی و هم پایین‌دستی، هر دو دارای برخی از مزایا همچون حذف هزینه دوباره لیبلینگ، و خدمات متعاقب پس از فروش می‌شود.

۵. موفقیت لیبلینگ چیزی فراتر از نرم‌افزار است.

امروزه، تجارت‌ها بر کارشناسان لیبلینگ، به منظور بهترین عملکرد، دادن مشاوره، آموزش و انتقال دانش در جهت کمک به تضمین موفقیت تکیه می‌کنند.

 آن‌ها می‌دانند که کار با این کارشناسان می‌تواند در جهت به حداقل رساندن و یا حذف توقف تولید، بهینه‌سازی عملیات زنجیره تامین، بهبود رضایت مشتری و در نهایت افزایش کسب‌وکار، موثر واقع شود.

 بیش از ۹۲درصد از پاسخ‌دهندگان که از خدمات کارشناسان بهره می‌برند، ارزش بزرگ این خدمات را درک کرده‌اند. با توجه به این مساله، انتظارات از کارشناسان لیبلینگ، به منظور فهم و ارایه راهنمایی در جهت تحول استانداردها و مقررات صنعت، فرآیندهای کسب‌وکار و تفاوت‌های مختصر منطقه‌ای، به همراه حمایت شبانه‌روزی و مداوم متخصصان، برای به انجام رساندن این عملیات پیوسته افزایش یافته است. جاوش روفمن، معاون مدیریت محصول در لوفتوار می‌باشد. او دارای بیش از ۲۰ تجربه مدیریت محصول در اداره و هدایت شرکت‌های نرم‌افزار می‌باشد. او مسوول تعیین استراتژی محصول لوفتوار و نظارت بر عملکردهای تمام بازاریابی شرکت‌ها می‌باشد و متخصص در زمینه تاثیر روند زنجیره تامین بر لیبلینگ شرکت، می‌باشد. روفمن غالبا در مورد رویدادهای صنعت سخن می‌گوید.