ترجمه شده از انتشارات McCrindle

نسلی وجود دارد که بیش از 1 نفر از هر 7 نفر را تشکیل می‌دهد. این نسل  بر قدرت خرید خانواده خود تاثیر می‌گذارد و کلید آینده است اما تعداد کمی از مردم راجع به این نسل شنیده‌اند. در چهار سال آینده تعداد آنها از Baby Boomers بیشتر می‌شود.ما در مورد نسل آلفا (Alpha) صحبت می‌کنیم نسل فعلی کودکانی که در سال 2010 متولد شدند. آنها فرزندان نسل هزاره‌ها (millennials) هستند و اغلب خواهر و برادر کوچکتر نسل Z به حساب می‌آیند. سه میلیون نفر از آنها در استرالیا زندگی می‌کنند و بیش از 3.8 میلیون نفر در سراسر جهان هر هفته متولد می‌شوند. وقتی همه آنها متولد شدند (2025) تعدادشان به بیش از 2 میلیارد نفر می‌رسد، بزرگترین نسل در تاریخ جهان.

با وجود اینکه آنها در حال حاضر جوان‌ترین نسل هستند، نفوذ برند و قدرت خرید آنها فراتر از سال‌های عمرشان است. آنها چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی آینده را شکل می‌دهند. آنها تاثیرگذاران فرهنگ عمومی و مصرف‌کنندگان در حال ظهور هستند. درک ویژگی‌های نسل آنها بسیار مهم است زیرا آنها آینده را بازتولید می‌کنند و در واقع لنزی هستند که از طریق آن می‌توان به دهه آینده و فراتر از آن نگریست. در حالی که نسل آلفا در حال حاضر دانش‌آموزان دبستانی هستند، اما تا پایان دهه 2020، قدیمی‌ترین شان به سمت بزرگسالی حرکت خواهند کرد یعنی شکل‌گیری نیروی کار و خانه‌دار چه آماده باشیم چه نباشیم.  اگر سازمان‌ها می‌خواهند نه فقط در کوتاه زمان وجود داشته باشند بلکه، رشد کنند و شکوفا شوند، درک نسل آلفا و آینده‌ای که در آن شکل خواهند گرفت و مشارکت خواهند کرد، بسیار ضروری است.

این مقاله توسط Mark McCrindle و Ashely Fell دو محقق اجتماعی که از دانشمندان پیشرو در نسل آلفا و نسل‌های نوظهور هستند نوشته شده است.

چرا عنوان نسل آلفا را بر آنها نهاده‌ایم

درست بیش از یک دهه پیش،‌ آشکار شدکه نسل جدیدی در شرف ظهور است و نامی برای آنها وجود ندارد. به عنوان یک آژانس تحقیقاتی با علاقه شدید به تجزیه و تحلیل نسلی، تصمیم گرفتیم چند نام را با نظرسنجی از استرالیایی‌ها انتخاب کنیم. وقتی از مردم پرسیدیم که فکر می‌کنند نسل بعدی باید چه نامیده شود، بسیاری از مردم نسل A را پیشنهاد کردند که با نسل Z به پایان الفبا رسیده‌اند. اما نسل آلفا نماینده یک نسل کاملا جدید است که در قرن جدید متولد شده‌اند. بازگشت به آنجایی که شروع شده بود، آغاز خوبی برای نسل بعدی نبود.

علاوه بر این، همه اینها درست پس از فصل طوفان اقیانوس اطلس در سال 2005 اتفاق افتاد زمانی که طوفان‌های زیادی وجود داشت و نام‌های الفبایی معمولی را بکار گرفته بودند. بنابراین اولین بار الفبای یونانی استفاده شد که با طوفان شروع می‌شد. طوفان آلفا، طوفان بتا و … . این گونه است که نامگذاری‌های علمی انجام می‌شود. بنابراین با رعایت این قاعده علمی و استفاده از الفبای یونانی به جای لاتین، و با گذراندن مسیر از طریق نسل‌های X، Y و Z ، ما روی گروه بعدی که نسل آلفا بود، به معنای آغاز چیزی جدید توافق کردیم.

نام‌هایی هموچون نسل X، Z و یا Alpha یک بوم خالی را ارایه می‌کنند که یک نسل می‌تواند هویت خود را به جای داشتن تنها یک برچسب توصیفی بر روی آن نقاشی کند. این نسل کاملا جدید، یک هزاره کاملا جدید است در یک دوره کاملا جدید.

نسل آلفا در سال 2010 متولد شد. همان سالی که اولین iPad به بازار آمد و اینستاگرام راه‌اندازی شد. با طول نسل مشخص، آخرین انسان های آلفا، در سال 2024 متولد خواهند شد.

ویژگی‌ها و مشخصات نسل آلفا

ما می‌توانیم کمی درباره نسل آلفا با تجزیه و تحلیل جمعیت‌شناختی اطراف آنها داده جمع‌آوری کنیم و از طریق آنها آینده را پیش‌بینی کنیم: سن والدین (پیرتر)، ترکیب فرهنگی (متنوع‌تر)، اقتصاد اجتماعی (کمی ثروتمندتر) اندازه خانواده (کوچکتر)، امید به زندگی (طولانی‌تر).

تحقیقی در مورد والدین آنها، هزاره‌ها یا نسل Y، وجود دارد که به ما این حس را می‌دهد که آنها چگونه بزرگ خواهند شد. جابه‌جایی‌های بیشتر در شغل، از لحاظ مالی بخشنده، از لحاظ تکنولوژیکی بهره‌مند و از لحاظ فرزندداری تمایل به سپردن فرزند به مراکز نگهداری از کودک هستند.

تجزیه و تحلیل دیگری نیز از این نسل وجود دارد که می‌توانیم مسایل بسیاری از آنها بیاموزیم. انجام بازی‌های برپایه اپ، افزایش زمان استفاده از اسکرین‌ها (شامل موبایل یا کامپیوتر)، سواد دیجیتال بالا اما شکل‌گیری اجتماعی کمتر.

ما همچنین می‌توانیم به بازار 8 تا 12ساله‌ها نگاه کنیم. ما آنها را تونیز (tweens) می‌نامیم. کودکان 8 تا 12ساله که مابین دوران کودکی و نوجوانی هستند. تویین‌های کنونی، ترکیبی از نسل Alpha و نسل Z (فرزندان نسل X) با عنوان جمعیت‌شناختی خودشان ظاهر شده‌اند و در حال حاضر به عنوان تاثیرگذاران برند، بخش مصرف‌کننده و بازار هدف دیده می‌شوند.

رسانه‌های اجتماعی در توسعه هویت تویین ها نقش مهمی دارند. بسیاری از تویین‌ها به‌طور فعال در سایت‌ها درگیر هستند، ویدیوهای یوتوب خود را آپلود می‌کنند و با دوستان خود در فیس‌بوک ارتباط برقرار می‌کنند. بسیاری از وب‌سایت‌ها به طور خاص روی این طبقه هیجانی سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها می‌توانند حیوانات خانگی مجازی خلق کنند و به صورت آنلاین با همسنانشان ارتباط برقرار کنند.

دنیای نسبتا جدید Tweendom شاهدی بر upaging (رشد سریع‌تر و در سنین پایین‌تر) نسل‌های نوظهور امروزی است. این جوانان بیش از هر نسل قبل از خود به فناوری و اطلاعات دسترسی دارند.

چرا این نسل مهم هستند؟

نسل آلفا آینده را نشان و لنزی را ارایه می‌دهد که از طریق آن می‌توانیم به دهه آینده و فراتر از آن نگاه کنیم. در حالی که آنها در حال حاضر مدارس ابتدایی ما را پر می‌کند، در دهه آینده آنهایی که سن بیشتری دارند وارد سن بزرگسالی خواهند شد. اما حتی آن موقع هم این جوانان که کماکان بر عادت خرید والدین هزاره خود اثر می‌گذارند و پذیرندگان اولیه فناوری هستند، متولدین قرن بیست‌ویکم هستند. اما موضوع فقط این نیست آنها بزرگترین نسل تاریخ هستند که همزمان با تغییر و حرکت جهان به سمت قرن آسیایی بیست‌ویکم (قرن 21 که آسیا نقش عمده‌ای در جهان به خاطر رشد اقتصادی و جمعیت جوان ایفا می‌کند) ظهور خواهد کرد. هنگامی که جوان‌ترین گروه از نسل آلفا در اواسط دهه 2030 وارد بزرگسالی می‌شوند، بزرگترین طبقه متوسط از آسیا نیز شکل گرفته است.

مقایسه آلفا با سایر نسل‌ها

این نسل بزرگترین جمعیت تاریخ را شکل خواهند داد. آنها عمر بیشتری خواهند داشت و از لحاظ فرهنگی نسبت به پیشینیان متنوع‌تر خواهند بود. آنها اجتماعی، جهانی و پرتحرک هستند چراکه بین کشورهای مختلف کار، تحصیل و سفر می‌کنند و مشاغل متعددی دارند. نسل آلفا از بسیاری جهات جلوتر از سن خود هستند. بلوغ جسمانی‌شان زودتر شروع می‌شود بنابراین نوجوانی برای آنها زودتر شروع می‌شود- اما فراتر از آن، پیچیدگی‌های فیزیکی، اجتماعی، روانی، آموزشی حتی تجاری نیز زودتر شروع می‌شود که می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی داشته باشد.

در حالی که نوجوانی زودتر شروع می‌شود، بیشتر نیز ادامه می‌یابد. مرحله زندگی بزرگسالی که زمانی با ازدواج، فرزندان، وام مسکن و شغل جدید سنجیده می‌شد به عقب رانده می‌شود. بنابراین والدین، طیف سنی گسترده‌تری را دربرمی‌گیرند و همچنان در خانه از فرزندان بالغ خود حتی تا اواخر دهه 20 زندگی مراقبت می‌کنند. نسل آلفا بدون شک این روند را طولانی خواهد کرد.

نسل آلفا که به آنها نسل صفحه نمایش هم می‌توان گفت در معرض محتویات بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی نمایشگرهای ثابت قرار خواهند داشت. به همین دلیل ما به آنها Generation Glass نیز می‌گوییم. تقریبا غیرممکن است که نسل آلفا را از دستگاه‌هایشان دور کنند، دستگاه‌هایی که از روز تولدشان در زندگی‌شان حضوری پررنگ داشته‌اند. این قرار گرفتن در معرض فناوری در طی سال‌های شکل‌گیری آنها، تاثیری عمیق بر زندگی و آینده‌شان خواهد گذاشت. آنها قبل از اینکه بتوانند صحبت کنند از این دستگاه‌ها استفاده می‌کردند بنابراین ما هنوز برای دیدن نتایج تعامل آنها با صفحات نمایشگرشان، باید صبر و بررسی کنیم. مطمئنا نکات مثبتی وجود دارد اما مانند هر نسل دیگری، نسل آلفا را با چالش‌های منحصربه‌فردی روبه‌رو خواهد کرد.

شکل گرفته با فناوری

نسل آلفا با ابزارهای تکنولوژیکی‌اش مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت، بازی‌های کامپیوتری، قطارهای بدون راننده، خودروهای خودران و بلندگوهای هوشمندی که پاسخ شما را می‌دهند شناخته می‌شوند. این فناوری‌ها با این نسل رشد می‌کنند و در واقع این همه چیزی است که آنها می‌شناسند. این مراحل خیلی زودتر از گذشته پیش خواهند رفت. در حالی که رادیو 38 سال طول کشید تا به 50 میلیون کاربر برسد، این برای تلویزیون 13 سال، iPod تنها 4 سال و اینترنت 3 سال زمان برد. پدیده Pokemon Go این مدت را تنها به 19 روز تقلیل داد.

نسل آلفا که در زمان‌های بی‌سابقه‌ای از تغییرات و پیشرفت سریع فناوری به سن بلوغ می‌رسد، بخشی از یک آزمایش جهانی ناخواسته است. جایی که از سنین پایین صفحه‌هایی به عنوان پستانک، سرگرمی و کمک آموزشی در مقابل آنها قرار می‌گیرند. این عصر بزرگ صفحه نمایش که همه ما در آن زندگی می‌کنیم تاثیرات بزرگی بر نسلی دارد که در معرض چنین اشباعی از نمایشگرها قرار گرفته است.

چه چیزی در انتظارمان خواهد بود؟

تعاریف نسلی زمانی بیشترین استفاده را دارند که محدوده سنی مشخصی را دربرگیرند و امکان مقایسه معناداری بین نسل‌ها را فراهم کنند. به همین دلیل است که نسل‌های امروزی هر کدام 15 سال با نسل قبلی فاصله دارند. بدین ترتیب نسل Y (هزاره) به متولدین سال‌های 1980 تا 1994، نسل Z به متولدین 1995 تا 2009 و نسل آلفا به 2010 تا 2024 اطلاق می‌شود. حتی باید در نظر گرفت که نسل Beta به متولدین سال‌های 2025 تا 2039 گفته می‌شود.

اگر نامگذاری ثابت بماند پس از آن نسل Gamma (فرزندان نسل آلفا) و نسل Delta خواهند آمد. اما تا نیمه دوم قرن بیست‌ویکم به آنجا نخواهیم رسید.

مصرف‌کنندگان آینده

نسل آلفا از لحاظ مادی داراترین و توانمندترین نسلی است که تاکنون داشته‌ایم. آنها در عصر فردی‌سازی ‌و سفارشی‌سازی شکل گرفته‌اند جایی که می‌توانند نام خود را در داستان کتابی بگذارند، روی پیراهن خود گلدوزی کنند یا بر روی ظرف Nutella بگذارند. به دلیل پیشرفت‌های سریع در فناوری، چیزهای زیادی وجود دارد که نسل آلفا به استفاده از آنها عادت نخواهد کرد. درست مانند VHS یا پیجرها که چندین سال است دیگر بخشی از زندگی روزمره ما نیستند، استفاده از دیکشنری‌های سنتی، فهرست ‌های راهنمای خیابانی و DVDها نیز در حال خروج از فهرست روزانه ما هستند. با نگاهی به آینده می‌توان حدس زد که نسل الفا هرگز از کیف پول، پلاستیک‌های یک‌بار مصرف، گوش دادن به رادیو به‌عنوان یک دستگاه، شرکت در آزمون‌های کتبی یا تنظیم ساعت زنگ‌دار آنالوگ استفاده نخواهد کرد. در حالی که نسل آلفا هنوز به نوجوانی خود نرسیده است، از نفوذ برند و قدرت خرید فراتر از سال‌های خود برخوردارند و با برندها، اسباب‌بازی‌ها و محصولاتی درگیر هستند که نیازهای آینده این نسل را بیان می‌کنند.

آیا آینده برندهای موفق فقط در اسباب‌بازی‌های تکنولوژیکی خلاصه می‌شود؟

والدین به قدر کافی از پیامدهای منفی زمان بیش از حد مواجهه با فناوری و انزوا و تاثیرهای اجتماعی آگاه هستند. با این حال اثر پنهانی برای اسباب‌بازی‌های مبتنی بر فناوری وجود دارد که باعث افزایش ارتباط، تسهیل جامعه و توسعه مهارت‌های اجتماعی و جهانی می‌شود.

چه نوعی از بازی‌ها برای برندها در دوره و سن دیجیتال مفیدتر هستند؟

نسل آلفا به طور رسمی تحصیلکرده‌ترند اما در مهارت‌های علمی، ارزیابی ریسک، تعیین و دستیابی به اهداف و توسعه مهارت‌ها، توانایی کمتری دارند. والدین در حال آگاه شدن از کمبود مهارت‌های زندگی که در نسل بعدی مشهود است هستند. اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده که مهارت‌های خاصی مانند STEM (علم، فناوری، مهندسی، ریاضی)، شایستگی‌های اجتماعی، مهارت‌های کارآفرینی، قدرت و هماهنگی، سواد مالی، نوآوری و تدبیر را توسعه می‌دهند، مورد علاقه والدین و مربیان قرار خواهند گرفت.

عوامل موثری که بر نحوه تعامل برندهای اسباب‌بازی با مصرف‌کنندگان خود تاثیر می‌گذارند کدامند؟

اسباب‌بازی‌های آموزشی نه‌تنها در خانه بلکه در کلاس و مراکز نگهداری کودکان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. سن آموزش کاهش یافته است و کودکان 3 و 4 ساله زمان بیشتری را در مراکز مراقبت از کودکان می‌گذرانند، همچنین در مراکزی که بر آموزش و توسعه تمرکز دارند. به همین خاطر اسباب‌بازی‌ها به خاطر منافع آموزشی‌شان بخشی حیاتی از تمرکز آینده خواهند بود. اسباب‌بازی‌های رایگان به عنوان واسطه‌هایی بین آموزش و تجارت مقبولیت بیشتری می‌یابند. در شرایطی که بودجه آموزش و پرورش (و خانواده) تحت فشار است، شرکت‌ها با انگیزه‌های نوع‌دوستانه و تجاری، به طور فزاینده‌ای بخشی از فرآیند آموزش جامعه خواهند بود و احتمالا برندهای بزرگ از این روند حمایت خواهند کرد.

آینده تحصیلات

نسل آلفا ممکن است هرگز دوربین را ندیده باشد که نیاز به فیلم داشته باشد و هرگز نباید منتظر بمانند تا عکس‌هایشان ظاهر شود. تنها تلفن‌هایی که تا به حال دیده‌اند نیز عکس می‌گیرند فیلم ضبط می‌کنند، به اینترنت دسترسی دارند و بازی می‌کنند. این موضوع فاصله بسیاری با تلفن‌های ثابتی دارد که باید گوشی را از جای خود بردارید!

به این ترتیب، تغییری در تعامل آموزشی برای نسل آلفا رخ می‌دهد، بدین شکل که مدارس از یادگیری ساختاری و شنیداری به روش‌های جذاب، بصری، عملی  برای آموزش این نسل نوظهور روی می‌آورند. از آنجا که والدین آنها را در آموزش رسمی‌تر و در سنین پایین‌تر تشویق می‌کنند نسل آلفا به اطلاعات بیشتری نسبت به تمام نسل‌های قبلی دسترسی خواهد داشت. تحصیل عادی آنها در هیچ کجای تاریخ تا به حال سابقه نداشته است و تقریبا از هر 2 نفر 1 نفر تحصیلات دانشگاهی خواهد داشت. نسل آلفا حتی از نظر تحصیلات از نسل Z تقدیر شده نیز پیشی خواهد گرفت. با پیش‌بینی 90درصدی برای تکمیل دبیرستان در مقایسه با 80درصد امروزی، اکثر آنها به نوعی ادامه تحصیل خواهند داد.

تحرک شغلی بیشتر

کار، در آینده نیز مانند حالا یکی از ویژگی‌های اصلی زندگی خواهد بود. تقریبا 2 نفر از هر 3 نفر استرالیایی شاغل، تمام‌وقت کار می‌کنند و از این تعداد بیش از نیمی از آنها 40 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند. با این حال میانگین مدت زمانی که کارگران در شغل خود باقی می‌مانند به کمتر از 3 سال کاهش یافته است.

اگر این روند در طول زندگی کاری فارغ‌التحصیلان امروزی ادامه یابد، آن‌ها به طور متوسط 18 شغل مختلف را در 6 رده شغلی متمایز خواهند داشت. بسیاری از این مشاغل آینده در حال حاضر وجود ندارند. با پیش‌بینی 65 درصدی از کسانی که امروز وارد مدرسه ابتدایی می‌شوند، می توان گفت که آنها در نهایت در انواع شغل‌های کاملا جدیدی که هنوز وجود ندارد کار می کنند. این چهارمین تکامل صنعتی است که ما اکنون در آن قرار داریم. زمانی که دانش‌‌آموزان دبیرستانی امروزی در مدارس ابتدایی بودند، هنوز افرادی به عنوان مامور اخذ عوارض در بزرگراه‌ها مشغول بکار بودند! اکنون بسیاری از این دانش‌آموزان در حال یادگیری مهارت‌های رباتیک و کدنویسی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، توسعه اپلیکیشن و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ هستند.

نسل جدید، دهه جدید، گزینه‌های شغلی جدید

همان‌طور که نسل‌های نوظهور شروع به بررسی گزینه‌های شغلی خود می‌کنند، مشاغلی در صنایع کاملا جدید مانند فناوری نانو، بلاک‌چین، امنیت سایبری، حمل‌ونقل خودران و واقعیت مجازی به وجود خواهند آمد. مشاغل آینده نه‌تنها از نظر تکنولوژیکی بلکه عاطفی نیز تغییرات خواهند داشت. پیری جمعیت نه‌تنها در بخش مراقبت از سالمندان بلکه در سایر صنایع مرتبط نیز فرصت‌های جدید ایجاد می‌کند. نرخ‌های بی‌سابقه زادوولد و نیز والدین مرفه‌تر، باعث خلق مراکز جدید مراقبت از کودکان و مشابه هستند. تنوع فرهنگی و تغییر ساختار خانواده باعث ایجاد نیازها و صنایع تازه خواهد شد.

مهارت‌های مورد نیاز برای رشد در دهه‌های آینده

ظهور پیش‌بینی‌شده اتوماسیون منجر به تمرکز بر توسعه مهارت‌های قرن 21 برای یادگیری مادام‌العمر در دانش‌آموزان شده است. در این زمینه، والدین بر این باورند که دانش‌‌آموزان به مهارت‌های دیجیتال و خلاقیت مجهز هستند (به ترتیب 60 و 57 درصد). کارهایی برای انجام دادن وجود دارد با این حال در حوزه تفکر اقتصادی، پایین‌ترین رتبه توسط والدین با 43 درصد بوده که معتقدند دانش‌آموزان بیش از حد مجهز شده‌اند. همزمان با تغییرات در دنیای کار، این ویژگی‌های شخصیتی و شایستگی‌هاست که آینده نسل آلفا را تضمین می‌کند. والدین معتقدند دانش‌آموزان مجهز به کنجاوی (60درصد) و انطباق‌پذیری (50درصد) شده‌اند و فضایی برای بهبود مهارت‌های رهبری وجود دارد(42درصد).

تمرکز بر سلامتی

روند سلامتی درچند سال گذشته به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است به ویژه در مدارس و محل کار. در پنج سال گذشته تقریبا نیمی از والدین (48درصد) انتظارات خود را از مدرسه برای حمایت از رفاه فرزندانشان افزایش داده‌اند. والدین نسل آلفا (نسل Y) این تورم انتظاری را به وجود می‌آورند به طوری که سه نفر از هر ده نفر به طور قابل توجهی یا تا حدودی انتظارات خود را از مدارس در مقایسه با یک نفر از هر چهار نفر والدین نسل X افزایش داده‌اند.

آینده کاری

با ناپدید شدن برخی مشاغل و ظهور مشاغل جدید، تغییرات عظیمی در نیروی کار اتفاق می‌افتد. نسل آلفاها در زمینه‌های نوظهوری همچون امنیت سایبری، توسعه اپلیکیشن و ارزهای دیجیتال آینده شغلی خوبی خواهند داشت. آنها یادگیرندگان مادام‌العمر خواهند بود و مشاغل متعددی را در چندین شغل خواهند داشت. آنها همچنین باید سازگار باشند، دایما مهارت‌های خود را ارتقا دهند و بازآموزی کنند تا با تغییرات پیش‌بینی شده در طول زندگی کاری خود ارتباط برقرار کنند.

نسل آلفا برای مدت طولانی‌تر تحصیل خواهند کرد و سال‌ها بعد درآمدزایی خود را شروع می‌کنند که از نظر مالی آنها را عقب می‌اندازند. با عقب راندن سال‌های کاری خود برای سرمایه‌گذاری بیشتر در آموزش، آنها مدت بیشتری در خانه خواهند بود. پیشرفت‌های پزشکی و فناوری منجر به پیری جمعیت می‌شود بنابراین نسل آلفا عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

مرحله کار، ازدواج و بچه‌دار شدن آنها در بزرگسالی بعدا اتفاق می‌افتد آنها همچنین ثروتمندتر خواهند بود زیر قبل از بازنشستگی مدت بیشتری کار می‌کنند. برای نسل آلفا بازنشستگی به معنای توقف کار نخواهد بود بلکه به معنای کوچک کردن و جابه‌جایی نیروی کار است که به آنها اجازه می‌دهد تا در ادامه زندگی فعال بمانند زیرا کار در دهه 60 و 70 به روندی عادی تبدیل خواهد شد.

رفاه کاری

نسل آلفا در زمانی وارد نیروی کار می‌شود که رفاه در راس دستور کار قرار می‌گیرد. در دنیای اشباع شده از صفحه نمایش، انتظارات 24 ساعته و همیشه مبتنی بر فناوری‌ها، مردم دهه آینده بیش از گذشته از اپ‌ها و راهکارهای دیجیتال برای بهره‌مندی از راحتی و رفاه بیشتر استفاده می‌کنند. آنها برای سادگی و سرویس‌هایی که بنا به اولویت‌ها و نیازهای آن سفارشی شده باشند بهای بیشتری خواهند پرداخت.

والدین و رهبری

نسل الفا نخستین نسل از کودکانی هستند که در عصر دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل شکل گرفته‌اند و برای بسیاری، وسیله بازی آنها یک جغجغه یا مجموعه‌ای از کلیدها نبوده بلکه یک گوشی هوشمند یا تبلت بوده است. افراد 8 تا 12ساله در امریکا (Tweens) به طور متوسط 4 ساعت و 64 دقیقه در روز برای اهداف سرگرمی از صحنه نمایش استفاده می‌کنند. این میزان برای افراد 13 تا 5/18 ساله به طور متوسط به 7 ساعت و 22 دقیقه افزایش می‌یابد.

چالش‌های جدید برای والدین نسل آلفا بر مراقبت از اعتیاد به صفحه نمایش، زورگویی سایبری و مدیریت محتوای مناسب برای کودکان متمرکز خواهد بود. در حالی که والدین چالش‌های منحصربه‌فردی دارند، این نکتیه دلگرم‌کننده است که آنها خودشان در دنیای دیجیتال شکل گرفته‌اند بنابراین برای مدیریت این پیچیدگی‌ها مجهزترند.

برای والدین قرن بیست‌ویکم، نظرات والدین خودشان و توصیه‌های حکیمانه پدربزرگ و مادربزرگ هرگز تا این قدر مهم نبوده است. نقش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به طور قابل توجهی در جامعه ما افزایش یافته است زیرا آنها نقش مهمی در زندگی نسل آلفا ایفا می‌کنند. نسل آلفا به دنبال راهنمایی والدین برای راهنمایی هستند. والدین باید به نسل آلفا اعتماد به نفس بدهند زیرا بسیاری از جوانان با ناامنی‌ها و مشکلات سلامت روانی در مورد آینده نامشخصی که دایما برای آینده ترسیم می‌شوند روبرو هستند.

چشم‌انداز مثبت برای آلفا

چشم‌انداز این نسل حتی با وجود تغییرات بسیار مثبت است. ما در مورد نسلی صحبت می‌کنیم که طولانی‌تر زندگی می‌کند، دیرتر کار می‌کند، به‌طور رسمی آموزش می‌بیند، از نظر مادی برخوردار می‌شود و در سطح جهانی ثروتمندترین نسل تا امروز خواهد بود.

وقتی هزاره‌ها را با آلفاها مقایسه می‌کنیم، پیش‌بینی می‌کنیم که آلفاها زودتر از والدینشان بچه‌دار شوند. با محدودیت بیولوژیکی برای افزایش سن اولین تولد والدین، نرخ باروری بالاتری را برای آلفاها مشاهده خواهیم کرد یعنی سن کمتر والدین. همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسل آلفا به دنبال خانواده و شغل باشند حتی بیشتر از والدین هزاره‌شان.

آینده سلامت برای نسل الفا بیش از هر چیز دیگری بهبود یافته خواهد بود. آنها بیشتر نگران کالری دریافتی هستند. الکل و نوشابه‌های گازدار کمتر می‌خورند، به مالیات وضع شده بر شکر عادت می‌کنند و با افزایش پروتئین‌های گیاهی درگیر می‌شوند. این نسل تاکید ویژه‌ای بر پایداری و تغییرات اقلیمی خواهد داشت. این نسل نیازی به خودرو یا حتی گواهینامه نخواهد داشت زیرا وسایل نقلیه عمومی یا بدون راننده حکمران خواهند بود. آنها ممکن است حتی یک‌بار هم در یک امتحان کتبی شرکت نکنند.

سخن پایانی

برای خدمت به این نسل، بهتر است برای درک و مشارکت آنها وقت کافی بگذاریم. ما باید با زبان آنها با خودشان ارتباط برقرار کنیم.

آنچه برای نسل Y موثر بوده، ممکن است برای آلفا کارساز نباشد. ما باید به جایی که این نسل در آن قرار دارد توجه کنیم. نسل آلفا باید به مهارت‌ها و شایستگی‌هایی مجهز شوند که آنها را قادر می‌سازد در این دوره از تغییر پیشرفت کنند چرا که نحوه تجهیز آنها با نسل‌های قبل متفاوت است.

نسل آلفا به ساختارهای اقتدارگرا، سلسله مراتب یا رویکردهای سنتی قدرت نیاز ندارند زیرا همکاری‌ها بیشتر خواهد بود. به عنوان باهوش‌ترین نسل دیجیتالی تاکنون و با حرکت به دنیای با روباتیک بیشتر، مهارت‌های فردی برای نسل آلفا مهم‌تر از همیشه خواهد بود.

برای رهبری این نسل، سپردن فرصت‌هایی برای رشد به آنها ضروری است. اجازه دادن به آن‌ها برای آزمایش و شکست، کلید ایجاد انعطاف‌پذیری در نسل بعدی است تا در سال‌های تغییر آینده شکوفا شوند. همه چیز در اولین بار با موفقیت کار نمی‌کند اما همه ما اینگونه رشد می‌کنیم. با مشارکت، تجهیز و سپردن به نسل آلفا، می‌توانیم آن را برای سال‌های آینده به خوبی آماده کنیم.