هنر بسته بندی/ واحد بین الملل: شرکت Theegarten-Pactec  از تولید کنندگان ایرانی برای بازدید از ماشین آلات سفارشی شده خود در غرفه این شرکت در نمایشگاه Interpack 2023  دعوت به عمل آورد. این نمایشگاه از تاریخ 4 تا 10 می 2023 در شهر دوسلدورف آلمان برگزار می شود.

در غرفه این تولید کننده آلمانی ماشین آلات بسته بندی شکلات، ماشین آلات سرعت بالای سری CHS و نیز راهکارهای تازه این شرکت در غالب ماشین های کارتنینگ سری BLM در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند گرفت. همچنین سری ماشین های FPC5 نیز در این رویداد عرضه خواهند شد. سری ماشین های CHS در نهایت سرعت 1800 بسته شکلات در دقیقه عرضه می شوند با قابلیت بسته بندی در 9 شکل مختلف.

در نمایشگاه اینترپک 2023 دو ماشین از این سری ارایه خواهند شد:

دستگاه اول، بسته بندی از نوع دوسرپیچ حفاظت شده (protected twist) همراه با تغذیه دو ردیفه و با سرعت 1600 عدد در دقیقه و دستگاه دوم، بسته بندی به شکل پاکت نامه ای (envelope fold)  با تغذیه یک ردیفه و با سرعت 1200 عدد در دقیقه را به نمایش می گذارند. همچنین، متخصصین Pactec نحوه ی اتصال موثر این دستگاه به دستگاه بسته بندی ثانویه (تحویل خروجی در دو ردیف 600 تایی) را نشان خواهند داد.    

ماشین CHS

در پاسخ به گرایش ها و نگرانی های زیست محیطی، Theegarten-Pactec  رو به استفاده از بسته بندی های تک لایه قابل بازیافت آورده است. در این راستا سری ماشین های FPC5 – ویژه  کار با بسته بندی های فلوپک پایه کاغذ که در آنها از سیل سرد یا فرایند سیل گرم ترکیبی در بسته بندی بار شکلاتی استفاده می شود – در این نمایشگاه در معرض دید مشتریان قرار خواهد گرفت. سرعت کار این ماشین 1500 بسته در دقیقه است.

دیگر ماشین ارایه شده در غرفه سری EK4، پرسرعت ترین ماشین بسته بندی در دنیا است با سرعتی معادل 2300 بسته در دقیقه. ماشینی که برای بسته بندی دوسرپیچ اب نبات یا شکلات های سفت طراحی شده است. نکته جدید قابلیت به کارگیری لفاف پایه کاغذی به جای فیلم ها یا کاغذ های روکش موم بدون کاهش از سرعت یا کارایی دستگاه است.

بسته بندی ثانویه

سری جدید ماشین های بسته بندی ثانویه Theegarten-Pactec با نام BLM  فعلا برای مصرف داخلی خود شرکت طراحی و ساخته شده تا در انتهای خطوط FPC5  نصب شود. این به معنای این است که خریداران یک پکیج کامل از خط بسته بندی از ابتدا تا انتها را در اختیار خواهند داشت. این ماشین برای بسته بندی ثانویه ادامس، شکلات بارهای کوچک و قرص های پرس شده در سرعت بالا طراحی شده است.

ماشین FPC5

راهکار هایی برای بسته بندی محصولات حساس ژله ای

از ماشین های FPC5  برای بسته بندی محصولات حساس ژله ای برای بازار OTC  هم استفاده می شود با سرعت 1200 بسته جداگانه در دقیقه یا 600 بسته جفت در همین زمان.

نه تنها شیرینی جات بلکه اقلام غذایی دیگر از قبیل قرص های پرس شده نیز درنهایت کارآمدی و از همه مهمتر تجدیدپذیری در محیط زیست (قابل بازیافت بودن) بسته بندی می شوند. به عنوان مثال، بازدیدکنندگان می توانند در غرفه ی Bonals   نمونه ای از ترکیب دستگاه “پرس قرصی ” Bonals  را با دستگاه BCW3  ازPactec  مشاهده کنند. این دستگاه پرس مستقیما به دستگاه پرقدرت Pactec (با سرعت بسته بندی 1700 قرص در دقیقه) وصل می شود. در حال حاضر خریداران علاقمند ، تعداد 200 دستگاه  BCW3  را در بازار افریقا راه اندازی نموده اند (90 درصد نصب ماشین آلات).  

  

ماشین کارتنینگ

لازم به یادآوری است شرکت ابریشمچیان کهن تجارت نماینده رسمی Theegarten-Pactec در ایران است و علاقمندان می توانند هر گونه سوالی در خصوص ماشین آلات این شرکت را با تلفن های زیر در میان بگذارند:

88714354

88713645

88713069

www.abrishamchian.com

غرفه Theegarten-Pactec در نمایشگاه:

Hall 1, Stand B51

www.theegarten-pactec.de