صداوسيما: دبير انجمن صنفي کارفرمايي صنعت توليد و بسته بندي مواد پروتئيني گفت: توليد و بسته بندي فرآورده هاي گوشتي در کشور،­ متناسب با استانداردهاي بين المللي صورت مي گيرد و دراين باره محصولات ما شناسنامه دار است.

بسته بندي فرآورده هاي گوشتي, بسته بندي, چربي گيري, پاکسازي, مسعود رسولي, بسته بندي فرآورده هاي خام دامي, بسته بندی گوشت

مسعود رسولي افزود: نحوه برش، پاکسازي، چربي گيري و استخوان گيري از محصولات براساس استانداردهاي لازم صورت مي گيرد و مشخص است که محصول درون بسته بندي از چه نوع گوشتي تهيه شده است. از اين رو سازمان هاي نظارتي هم با همين شاخص ها محصولات ما را کنترل مي کنند. وي ادامه داد: 868 نوع محصول در 9 گروه فرآورده هاي خام دامي شامل گوشت گوسفندي، گوشت شتر، شترمرغ، گوشت مرغ، کبک، بلدرچين، قرقاول و بوقلمون داريم که با بسته بندي هاي متناسب با سليقه و تقاضاي مشتري به بازار عرضه مي شود.

رسولي گفت: به علت شناسنامه دار بودن محصولات، اگر شرکتي در بسته بندي مرتکب تخلف شود اين تخلفات قابل رديابي و کنترل است ضمن اينکه به علت آسيب هايي که تخلفات احتمالي به صنعت ما وارد مي کند خودمان­ از ابتدا شاکي خواهيم بود و با پيگيري هاي لازم متخلفان را به نهادهاي ذيربط معرفي مي کنيم.دبير انجمن صنفي کارفرمايي صنعت توليد و بسته بندي مواد پروتئيني با اشاره به اينکه گزارش هاي تخلف نيز دريافت کرديم که از طريق واحدهاي بازرسي ما پيگيري و برخورد شد، افزود: افرادي محصولي را با برچسب برندي معروف به غرفه هاي ميادين ميوه و تره بار عرضه کرده بودن که پيگيري و برخورد شد البته با رصد و کنترل هايي که هم اکنون در غرفه هاي ميادين ميوه و تره بار صورت مي گيرد اينگونه عرضه ها نيز متوقف شد.

رسولي ادامه داد: ما تقلب ها را به طور کامل مي شناسيم و آزمايشگاه ما­­هم مي داند که بايد چه مواردي را از نمونه اي جمع آوري شده از بازار کنترل کند. براين اساس به راحتي مي توانيم منشأ و مبدأ تخلفات احتمالي را شناسايي و برخورد کنيم. به طور نمونه با نمونه برداري از گوشت چرخکرده از بازار و بررسي آن در آزمايشگاه متوجه مي شويم که اين گوشت از چه نژاد، چه دام و چگونه تهيه شده است. وي با بيان اينکه بازار ايران در حوزه گوشت قرمز و گوشت مرغ بيشتر محصول تازه و تاريخ روز را مي پسندد گفت: اينگونه محصولات ما افزودني ندارد از اين رو ما محصولات گوشت قرمز و گوشت مرغ را به سرعت برش مي زنيم و با بسته بندي محصول به دست خانوار مي رسانيم.

رسولي همچنين افزود: متأسفانه در ايران صنعت ما رشد مي کند و از نظر ساختار و ساختمان، صنعتي مي شويم اما از نظر مديريت، صنعتي نمي شويم و همچنان سنتي عمل مي کنيم حتي بسياري از واحدهاي ما اصل سرمايه را در ساختار و تجهيزات هزينه مي کنند و توجه کمتري به منابع انساني و تحقيق و توسعه دارند که موجب شده اين واحدها در ادامه راه با مشکل مواجه شوند.

وي تصريح کرد: 619 واحد بسته بندي فرآورده هاي خام دامي در کشور پروانه بهره برداري دريافت ­کردند که از اين تعداد 50 تا 60 واحد هم اکنون مشغول فعاليت هستند که علت استفاده نشدن از اين ظرفيت ها، نداشتن فعاليت علمي و هزينه نکردن براي منابع انساني و تحقيق و توسعه است البته اين شرايط در صنايع لبني هم وجود دارد.