هنر بسته‌بندی/ سهیل چهره‌ای: کنفرانس دو روزه PRINT4ALL در تاریخ 12 و 13 سپتامبر 2017 در سالن اجتماعات مرکز نمایشگاهی میلان ایتالیا برگزار شد.

کنفرانس دو روزه PRINT4ALL در میلان برگزار شد

در این کنفرانس دو روزه که هنر بسته‌بندی به‌عنوان نماینده رسمی نمایشگاه در ایران نیز حضور داشت، جمعی در حدود ۲۵۰ نفر از اصحاب رسانه‌های تخصصی در زمینه بسته‌بندی و چاپ و گروهی از کارشناسان بین‌المللی حوزه بسته‌بندی و چاپ، مدیران هنری، بازاریابی و تولیدکنندگان بزرگ این صنعت از 36 کشور دنیا شامل 28 اروپایی و کشورهای دیگری همچون مصر، لیبی، الجزایر، مراکش، تونس، ترکیه، ایران و… دعوت داشتند. این همایش در واقع دومین بخش از برنامه معرفی پروژه The Innovation Alliance، بزرگترین رویداد چاپ و بسته‌بندی اروپا در سال 2018، بود که شروع آن سال گذشته با کنفرانس Print4Pack در شهر پالرمو کلید خورد. هدف از برگزاری این دو همایش علمی، علاوه بر تبادل‌نظر بین کارشناسان زبده تولید و طراحی بسته‌بندی و چاپ و پیش‌بینی دورنما و گرایش‌های آینده بازار در این بخش، دعوت به حضور در نمایشگاه PRINT4ALL، یکی از 5 بخش پروژه The Innovation Alliance 2018 در زمینه پیش از چاپ، چاپ، پس از چاپ، تولید انواع لیبل، تولید انواع کاغذ و مقوا، انواع فیلم‌های بسته‌بندی، ماشین‌های تاریخزن و… بود. رویدادی که بسیار هوشمندانه چرخه کاملی از تمام بخش‌های بسته‌بندی شامل ماشین‌آلات، مواداولیه، انواع پلاستیک‌ها، لجستیک و انبارداری، فرآوری و بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی را در کنار یکدیگر قرار داده تا خریداران و بازدیدکنندگان لازم نباشد به‌طور معمول برای هر کدام از این نمایشگاه‌ها، رنج سفر و هزینه‌های جداگانه‌ای را بپردازند. ویدیوهای بسیار جذابی نیز راجع به بازاریابی، شناخت مشتری و پروژه‌های انجام‌شده در بسته‌بندی نمایش داده شد که آنها را نیز به زودی روی بخش ویدیوهای وب‌سایت قرار خواهیم داد.

 

عناوین مقالات و میزگردهای ارایه شده و اسامی سخنرانان به شرح زیر است:

 

12 September 2017

 

Conference Start

Aldo Peretti, ACIMGA
Giorgio Bavuso, ARGI
Giuseppe Garri, Fiera Milano S.p.A.

 

Print and the customer journey

Enzo Baglieri, SDA Bocconi

 

 Print and communication of the product before the sale

Arianna Bartoli, Euronics
Federico Cozza, Leaderform
Carla Leveratto, Gruppo Roncaglia
Joseph Marsanasco, Rotolito Lombarda
moderator: Armando Garosci, Largo Consumo

 

Print and communication of the product in-store

Pier Benzi, Artefice Group
Laurette Defranco, Barilla

Alberto Palaveri, Sacchital
Vittorio Ramazza, Coop

Massimo Rosati, Nuceria Group
moderator: Marco Sachet, Istituto Italiano Imballaggio

 

Keynote Speech

Oliviero Toscani

 

13 September 2017

 

Branding 2017: from form to content

Paolo Iabichino, Group Ogilvy & Mather Italy

 

Print and Communication of the product after the sale

Antonella Altavilla, Coop LombardiaRoger Botti, RobilantAssociati
Giuseppe Ghelfi, Ghelfi Ondulati
Marco Metti, Prénatal
Cristina Mezzadra, Bricocenter
Federico Tornielli, PRT Group
moderator: Armando Garosci, Largo Consumo

 

Smart print and the future of the engagement

Peter Buttiens, Esma

 

Closing panel

Carlo Emanuele Bona, Assografici
Marco Calcagni, Omet
Roberto Levi Acobas, ARGI
Pietro Lironi, Assografici
Antonio Maiorano, HP

Aldo Peretti, ACIMGA

 

 

سخنران کلیدی این کنفرانس Oliviero Toscani از عکاسان بسیار مشهور برندهای صاحب‌نام مد همچون Benetton و نشریاتی همچون Vogue و Elle بود. وی در این شرکت به‌عنوان مدیر هنری کار خود را آغاز کرد. از عکس‌های وی در کمپین تبلیغاتی این شرکت و مجموعه‌های دیگر، بسیار استفاده می‌شود. اولیویرا توسکانی در صحبت‌های 45دقیقه‌ای خود راجع به خلاقیت و بازاریابی، همه را میخکوب و در برخی مواقع به خنده واداشت. دیگر سخنران برجسته این کنفرانس، پروفسور Enzo Baglieri، مدیر بخش عملیات و مدیریت فناوری SDA Bocconi Schocol of Managment، از مدرن‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مدارس آموزش تجارت در جهان واقع در شهر میلان، بود که در پایان همه میزگردها، نکات مهم را جمع‌بندی و برای حاضرین ارایه می‌کرد. در پایان دو روز نیز، تورهای بازدیدی از دو مجموعه OMET و UTECO از به‌نام‌ترین تولیدکنندگان ماشین‌‌های چاپ به ویژه فلکسو و روتوگراور در جهان برگزار شد و حاضرین با حضور در محل کارخانه و دفاتر مرکزی، از نزدیک با روند تولید و مدیریت این دو غول چاپ جهان آشنا شدند.

لازم به یادآوری است نمایشگاه PRINT4ALL در تاریخ 8 تا 11 خرداد 1397 در میلان برگزار خواهد شد. هنر بسته‌بندی، به‌عنوان نماینده رسمی نمایشگاه در ایران، وظیفه رزرو غرفه در این نمایشگاه را برعهده دارد. همچنین به زودی برنامه تورهای تخصصی اعزامی به این نمایشگاه را نیز اعلام خواهیم کرد.