هنر بسته بندی / سهیل چهره ای: در شرایطی که ویروس کرونا کشورهایی مانند ایتالیا را به تعطیلی کامل کشانده، این سوال پیش می‌آید که خریداران ماشین آلات بسته بندی ایتالیایی در سرتاسرجهان در صورت بروز مشکل در ماشین های خود، چگونه خدمات پشتیبانی دریافت می کنند، در شرایطی که صنعت بسته بندی این روزها نقشی بی بدیل در رساندن غذا و دارو به مردم بر عهده دارد. در این خصوص گفت و گویی کوتاه داشتیم با Aldo Peretti ، مدیر Acimga (انجمن تولیدکنندگان ایتالیایی ماشین آلات گرافیک، کاغذ، کانورتینگ) که در خصوص شرایط کنونی توضیح می‌دهد. این گفت و گو با کمک Romolo Napolitano، مدیر روابط عمومی Acimga انجام شده است.

 

ماشین سازان ایتالیایی, ماشین آلات بسته بندی ایتالیایی, انجمن تولیدکنندگان ایتالیایی ماشین آلات گرافیک, Aldo Peretti, Acimga, Romolo Napolitano, تولیدکنندگان ایتالیایی ماشین آلات چاپ, بسته بندی و کانورتینگ, الدو پرتی, حسگرهای مانیتورینگ, سهیل چهره ای

 

 

ادامه ارایه خدمات نگهداری و تعمیر در شرایط فعلی، به ویژه برای خریداران در کشورهای دیگر که حتی به محیط کاری خود دسترسی ندارند، موضوعی بسیار چالش برانگیز است. تولیدکنندگان ایتالیایی ماشین آلات چاپ، بسته بندی و کانورتینگ (که حدود ۶۰ درصد از تولیدات خود را صادر می کنند) به شدت در تلاش برای انجام این مهم هستند. فناوری کاملا به‌روز، حسگرهای درونی و از همه مهم‌تر، ارتباط پذیری ماشین‌ها با یکدیگر، قدرتمند ترین ابزار تولید کنندگان ایتالیایی بر ضد محدودیت های به وجود آمده به خاطر انتشار ویروس کرونا به حساب می‌آیند.

صنعت چگونه خود را با ویروس کورونا مواجه می‌کند؟

بر پایه آخرین اطلاغات رسیده ( که به طور مداوم به روز می‌شود) از تحقیقی که توسط انجمن Acimga انجام شده، دوسوم از شرکت ها، کاهش در تعداد پرسنل خود به خاطر بیماری ناشی از کرونا نداشته اند (این گزارش قبل از قرنطینه سراسری ایتالیا تهیه شده). اما در سناریویی که بعدا اجرا شد، محدودیت افراد در سر کارهایشان به طور کامل اجرا شد که مستقیما بر تولید تاثیر گذاشت. این ارتباط ناشی از نبود پرسنل و کاهش تولید به خاطر کاهش سفارشات به وجود آمده، از نبود امکان تردد خریداران به داخل مرزهای ایتالیا به وجود آمد. ۹۴ درصد تولیدکنندگان معتقدند روند فعلی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از درآمد سالیانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

الدو پرتی،‌ در این خصوص چنین می گوید:« سناریوی بسیار سختی است. واحد های فنی و فروش ما قادر به سفر نیستند. خوشبختانه، به خاطر وجود Industry  4.0 ، بسیاری از شرکت ها خود را مجهز به امکانات پشتیبانی از راه دور (remote) کرده اند. بسیاری از ماشین های ایتالیایی به حسگرهای مانیتورینگ از راه دور مجهز هستند و بسیاری از شرکت ها برنامه های پیش بینی شده برای نگهداری را طراحی کرده اند تا از توقف تولید جلوگیری شود. به خاطر چنین سرویس هایی، می توانیم اطمینان حاصل دهیم که ماشین های بسته بندی در صورت داشتن مشکل، متوقف نخواهند شد. این فقط یک خدمات تجاری نیست، بلکه یک خدمات اجتماعی است. چرخه تولید و تامین غذا و دارو نباید متوقف شود و ما باید نقش خود را ایفا کنیم. اکنون که این ویروس تبدیل به مشکلی جهانی شده است، ایتالیا باید هر چه زودتر از این بحران خارج شود و به خدمات خود در سرتاسر دنیا ادامه دهد.

امیدوارم که هر چه زودتر ایتالیا از دوره  همه‌گیری ویروس خارج شود تا بتوانیم به نصب ماشین الات که به خاطر شرایط متوقف شده بپردازیم. ما مطمئن خواهیم بود که تولید و تامین بسته بندی، که اکنون مهم تر  و ضروری تر از زمان های دیگر است، در هیچ کجا متوقف نمی شود و با انگیزه بیشتر به خدمت رسانی مشغول خواهند بود.»

 

ماشین سازان ایتالیایی, ماشین آلات بسته بندی ایتالیایی, انجمن تولیدکنندگان ایتالیایی ماشین آلات گرافیک, Aldo Peretti, Acimga, Romolo Napolitano, تولیدکنندگان ایتالیایی ماشین آلات چاپ, بسته بندی و کانورتینگ, الدو پرتی, حسگرهای مانیتورینگ, سهیل چهره ای