برای ارایه یک محصول در بازار و تضمین موفقیت آن، باید از تیم‌های حرفه‌ای برای انجام تحقیقات موثر استفاده کنید.

آژانس‌های تحقیقاتی, طراحی بسته بندی

1- عنصر کیفی

هدف از تحقیق در مورد یک ایده یا نگرش جدید یا آزمایش این موضوع است که آیا نگرش‌های جدید محصول برای گروه هدف جذاب است یا نه.

آیا شما در مسیر درستی هستید؟ علاوه بر جنبه‌های آزمایشی، مراحل پایانی این تحقیق شامل عناصر اکتشافی نیز می‌شود. این فراتر از تنها یک بله یا نه ساده است. بالاتر از همه، درک اولویت‌ها و رفتارهای کنونی گروه هدف است که می‌تواند درخصوص واکنش‌های اعضای این گروه در مقابل ایده جدید توضیح دهد. تفکر و نقطه‌نظرات آن‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ علاوه بر این، شما نیاز دارید تا نقاط مشخص و قوی مرجع برای ارتقا نگرش‌هایتان بیابید.

2- روش و ضوابط نگرش‌های مربوط به محصول

– مقیاس‌ها و نشانه‌های کوچک

– ترجیحا تحقیق را با مواردی همچون: نمونه اولیه، طرح سه‌بعدی یا طرح همراه با جزییات محصولات انجام دهید. توضیحات عملی خدمات نیز می‌تواند جزو موارد ضروری دیگر باشد.

– ترجیحا تحقیق را با کسانی انجام دهید که در موقعیت واقعی خرید هستند:

درخصوص یک آبجو جدید در کافه صحبت کنید.

درخصوص تهیه و تامین غذا در یک رستوران درون شرکتی صحبت کنید.

درخصوص تجهیزات منزل در یک آشپزخانه صحبت کنید.

3- پرسش‌نامه

تهیه پرسش‌نامه را همراه با یک تیم باتجربه از پرسشگران حرفه‌ای انجام دهید. شما می‌توانید انواع سوالات را برای بخش‌ها یا گروه‌های هدف خاص تهیه کنید.

اکتشافی:

– آخرین رفتار خرید و مصرف چیست؟ (چرا؟)

– عمده‌ترین محرک خرید چیست؟ (چرا؟)

– آخرین محصول مصرف‌شده توسط شما کدام است؟ (چرا؟)

– چه چیز جذابی در آخرین محصول موجود در بازار برای شما وجود دارد؟ (چرا؟)

– به چه چیزی علاقه ندارید؟ (چرا؟)

آزمایشی:

– آیا نارضایتی ابراز شده‌ای از جانب مشتریان به خاطر دارید؟ (چرا؟)

– آیا ایده کاملا واضح و گویاست؟ (چرا؟)

– آیا متناسب با شما و نیازتان هست؟ (چرا؟)

– آیا جذاب است؟ (چرا؟)

– آیا متمایز است؟ (چرا؟)

– آیا متناسب با جایگاه برند است؟ (چرا؟)

– آیا قابل اعتماد است؟ (چرا؟)

– آیا برای شما ارزشمند یا چیز جدیدی است؟ (چرا؟)

– آیا آن را می‌خرید؟ (چرا؟)

– فکر می‌کنید ارزش آن چقدر باشد؟ (چرا؟)

– آیا دوست دارید چیزی در آن تغییر کند؟ (چرا؟)

4- گروه هدف

یک شریک برای گفت‌وگو از گروه هدف انتخاب کنید که در برنامه‌های بازاریابی و خلاقیت‌تان از پیش تعیین کرده بودید.

5- شراکت و همیاری پاسخ‌دهندگان با تیم ایده‌پردازی

– تمام اعضای تیم مرکزی (و تیم جانبی) را دعوت کنید.

– ذهنیت: از اعضای تیم بخواهید که به واکنش‌های دریافت شده از پاسخ‌دهندگان به دقت گوش و آن‌ها را بررسی کنند. این همان جایی است که الهامات احتمالی برای پیشرفت را دریافت می‌کنند.

– مطمئن شوید که اعضای تیم اصلی در تمام کشورها برای تحقیق‌های کیفی حاضر باشند.

6- انتخاب آژانس

– آژانس‌های تحقیقاتی و مصاحبه‌گر بسیار خوبی در بازار وجود دارند. به دنبال افرادی باتجربه بالا در کار با مصاحبه و نظرسنجی به‌خصوص در حوزه فعالیت و گروه هدف مشابه خودتان بگردید.

– شبکه‌های بین‌المللی برای یافتن و کار با آژانس‌های حرفه‌ای وجود دارند. به دنبال شبکه‌هایی بگردید که دیدگاه‌های یکسانی دارند، از روش‌های مشابه استفاده می‌کنند و شعباتی در تمام کشورها دارند. چنانچه به دنبال آزمایش پک فروش B2B هستید، به دنبال آژانس‌هایی بگردید که در این کار متخصص هستند.

توصیه: مصاحبه‌ها را ضبط کنید. واکنش‌ها و پاسخ‌های مشتریان می‌تواند در فرآیندهای بعدی ارتقا محصول مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال به تیم مدیریت یا تیم ارتقا محصول نشان دهید که گروه هدف تا چه اندازه مثبت و یا حساس و منتقد نسبت به محصول خاص جدید هستند.