شرکت‌های مرتبط با سلامتی و زیبایی که به دنبال تثبیت یا گسترش فرآیندهای پایداری در روند کاری‌شان هستند باید در هنگام انتخاب شریک تامین‌کننده چرخه مواداولیه‌اش چهار نکته را در نظر داشته باشد.موسس Lush Fresh Handmade در نظر داشت تا این موضوع را ساده کند. آنها شروع به تولید محصولات زیبایی غیرتهاجمی در اواخر دهه 1970 کردند آن هم با اصول شخصی خودشان. به زودی 900 فروشگاه در 49 کشور افتتاح و به فروش این محصول مشغول شدند.برای Lush وفاداری به پایداری و محیط زیست جزو اصول اساسی شرکت شد.

 

 

 

 

 

نخستین گام در راه رسیدن به این هدف این بود که Lush تنها با شرکت‌هایی برای تامین مواد اولیه همکاری می‌کرد که ارزش‌ها و دغدغه‌های یکسانی داشتند. در این راستا همکاری با شرکت Moll آغاز شد. این شرکت مسوول تامین بسته‌بندی از مواد 100درصد قابل بازیافت شد.

بسیاری از محصولات Lush عریان هستند یعنی این‌که این شرکت محصولات جامدش مانند صابون‌ها و معمولی و حمام را بسته‌بندی نمی‌کند. اما در جایی که مواد اولیه‌ای همچون کاغذ مورد نیاز با‌شد، Lush از آنهایی استفاده می‌کند که تابع پروتکل پایداری هستند.

Manadnock Paper Mills شرکتی است که از محصولات بازیافت و تهیه شده از فیبر استفاده می‌کند و تابع استاندارد FSCC018866 است. به گفته Moll شرکت‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی و آرایشی که به دنبال تثبیت یا گسترش موضوع پایداری هستند باید 4 روش کلیدی زیر را در چرخه تامین و تولید خود در نظر بگیرند:

1) هدف را کاملا مشخص کنند.

این کار می‌تواند از طریق یک گزارش با تفکری رو به جلو و پیشرو و با نگرشی بر مبنای پایداری انجام شود یا یک پیش‌فرض ساده اما با اصول اولیه شرکت‌ها چگونه پایداری را تعیین می‌کنند و چگونه می‌خواهند پایدار باشند؟ دورنمای زمانی آن چگونه است؟ این تصمیم کلیدی می‌تواند مانند حفاظی در برابر تصمیمات سخت بعدی باشد. Lush دیدگاهی روشن داشت. چگونه باید مدیریت کرد، تولیدات چیست و شرکا چه کسانی خواهند بود؟

2) عمیق شوند.

شرکا و روش شراکت در چرخه تامین و توزیع برای دستیابی به اهداف پایداری بسیار مهم هستند. شرکت‌ها نیاز خواهند داشت تا واسطه را حذف کنند و تامین‌کننده حقیقی خود را بشناسند و فقط از اینکه چه چیزی تولید می‌شود اطلاع نداشته باشند بلکه از اینکه چگونه تولید می‌شود نیز خبر داشته باشند. به‌عنوان مثال از مسوولیت اجتماعی شرکت (CSR) مطلع باشند که در رابطه با نحوه برخورد آنها با کارمندانشان است. Lush تمام این موارد را به گونه‌ای تنظیم کرد که مطابق با اهدافش باشند.

3) متعهد به هزینه‌ها باشند.

زندگی و وفاداری به تعهدات پایداری برند چندان آسان نیست. تعهد زمانی به‌طور مرتب، هزینه های سنگینی در تامین منابع طبیعی و مواداولیه پایدار به مجموعه وارد می‌شود. اندازه‌گیری بازگشت سرمایه (ROI) می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به نظر می‌رسد Lush این موضوع را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در خریدارانش و موفقیت‌های آینده می‌نگرد. در فروشگاه‌هایش، Lush به خریداران، گزینه لفاف‌پیچی کالاهایی که به‌عنوان هدیه خریده‌اند در شال یا فایل‌های چند بار مصرف به جای کاغذی یک‌بار مصرف را می‌دهد.

4) داستانشان را بگویند.

همینطور که شرکت‌ها با سه مورد قبلی پیش می‌روند، باید مطمئن شوند که ارتباط خوبی با مصرف‌کنندگان نهایی‌شان و شرکای احتمالی تامین‌کننده آینده‌شان دارند. اینکه چه چیزی به دست آمده است، چرا مهم است، و اینکه این سفر پایداری چگونه ادامه خواهد یافت؟ Lush به‌طور مداوم بر ارتباط بین برند و مشتریان نظارت می‌کند.