مطابق شماره های گذشته، در این شماره هم به معرفی برندگان مسابقات بزرگ بسته بندی و طراحی جهان می پردازیم.

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

برندگان

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

BJORKO DUO BAG

نام تجاری شرکت‌کننده: Bjorko Duo Bag

نام: Desire Persson, Alva Nystrom, Erika Svensson

نگرش ما ایجاد استانداردی جدید برای بسته‌بندی شیشه‌ای بود. پاکت Bjorko Duo تجربه‌ای خلاقانه و لوکس است که می‌تواند به‌عنوان هدیه نیز به دوستان داده شود. با بال‌های زیبنده و دکوری جالب، پاکت توجه بسیاری را در قفسه فروشگاه‌ به خود جلب می‌کند و خریداران را نسبت به محتویاتش کنجکاو می‌کند. پاکت برای استفاده مجدد طراحی شده و می‌توان هر نوشیدنی را درون آن گذاشت.

نظر هیات داوران:

این یکی از نگرش‌هایی بود که تا به حال دیده نشده بود. مهندسی بسیار دقیق ساختار جعبه, یکی از تاثیرگذارترین جلوه‌های آن بود. از طرف دیگر بسته به خوبی دو شیشه را درون خود جای می‌دهد، به خوبی باز می‌شود و دسته آن علاوه بر باز کردن دو بخش بسته، در نقش حامل کل کیف نیز عمل می‌کند.

 

 

بسته‌بندی خلاقانه مقوایی در همه بخش ها- به‌ویژه غذا و نوشیدنی

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

SAVE THE TRIP

نام تجاری شرکت‌کننده: Save the trip

نام: Marie Falk

بله. این یک رانندگی جذاب است! سفر را با غذاهای خوشمزه و سلامت آغاز کنید و همگی در یک بسته. به لطف بسته خلاقانه، Save the trip توانست مشکل اسنک‌های غیرسلامت درون خودرو را حل و به فرزند شما غذاهای دلخواه و سلامتی‌بخش را ارایه کند.

در کنار غذای سلامتی، بسته دارای بازی‌ها و جدول کلمات است تا سفر سریع‌تر به نظر آید. نگرش می‌تواند به سادگی تغییر و محتویات متناسب با بازار و فرهنگ‌های گوناگون را ارایه کند. هنگامی که بسته خالی است، هیچ فضای پرحجمی را در سطل بازیافت نمی‌گیرد و می‌تواند از مقوا، بسته‌ به نیاز تولید شود.

نظر هیات داوران:

این نگرش از بسیاری جهات جذاب بود. مشکل این است که چگونه فرزندانتان را در صندلی عقب ماشین در طول یک سفر مشغول کنید. راهکار – بسته‌ای سه گوش با چندین بخش که می‌تواند به وسیله یک گیره باز شود و آن را به پشت صندلی جلویی نصب کند- به کودکان بازی، خودکار و اسنک‌هایی را در طول مسیر هدیه می‌دهد.

به همه چیز به خوبی توجه شده و ارتباط گرافیکی خوبی نیز دارد. مشکل یافت شد- مشکل حل شد!

 

 

نجات زمین

 بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

SD BURST

نام تجاری شرکت‌کننده: SD Burst

نام: Alexander Bohringer

SD Burst طراحی خلاقانه بسته‌ برای کارت‌های SD بود.  شکستن و باز کردن جعبه از نقاط پرفراز شده، جلوه‌ای جذاب را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

فضای کوچک الگوی برش، استفاده از کاغذ را به حداقل رسانده است. این اندازه‌ها، ایده‌آل برای فروش آنلاین است چراکه هم سبک و هم ارزان برای پست کردن هستند. SD Burst برای استفاده تکی است.

نظر هیات داوران:

این ایده‌ای است که بسیار بر روی آن فکر شده است. با دقت و سادگی تمام ساختاربندی شده و یک کارت SD را درون خود جای داده است که باعث حذف پلاستیک از این بسته شده است. در حقیقت این ارایه‌ای کامل با گرافیک‌های مکمل برای داشتن نگرشی جامع است.

 

 

ایده‌های خلاقانه با مقوا

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

UPDO-HAIR ACCESSOIRE

نام تجاری شرکت‌کننده: Updo-Hair Accessoire

نام: Christina Leurer

ایده خلق ابزاری برای آرایش مو با الهام از فرهنگ آسیایی بدون استفاده از پلاستیک بود. چنانچه از این ابزار استفاده کنید، می‌توانید به سادگی کلیپس موی خود را با استفاده از استیک چوبی برای داشتن مدل مویی متفاوت در جای خود نگه دارید.

ابزار جانبی Updo در طراحی‌های مدرن موجود است- شکوفه، نقش و نگار و… . همچنین دو سوراخ بر روی آن تعبیه شده است. بسته‌بندی  نیز100درصد از مقوا تولید شده است.

نظر هیات داوران:

تولید کالاهای متداول مورد استفاده روزانه با مواد اولیه جدید و به روش‌های تازه به‌ویژه به‌کارگیری مقوا، برای داوران نگرشی جدید و ارزشمند بود. چیزی که داوران به آن علاقه‌مند شدند همین ایده بود که برای استفاده روزانه مقرون به صرف نیز به حساب می آمد. از طرف دیگر افزودن کارت‌های رنگی جذاب، این ابزار را خواستنی‌تر کرده بود.

 

رای عمومی

 بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

DISCTWIST

نام تجاری شرکت‌کننده: disctwist

نام: Stefan Pfister

آیا تا به حال به میزان تلاشی که باید بکنید تا یک دیسک را از کاور مقوایی آن بیرون بکشید، توجه کرده‌اید؟ خب. موضوع حل شد! شما فقط باید اسلیو را در این بسته باز کنید و کمی دیسک را بچرخانید. این طراحی توسط عموم حایز شرایط برنده شدن انتخاب شد.

 

 

 

فینالیست‌ها

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

NUTSSS

نام تجاری شرکت‌کننده: Nutsss

نام: Martin Wunner

Nutsss یک جعبه بسته‌بندی ثانویه برای اسنک‌های تند است که درون یک پاکت سیل شده‌‌اند. طراحی اسنک از یک سیستم بازکنی خلاقانه الهام گرفته است که شبیه به ماری است که دهان خود را باز کرده است. این روش برای خریدارانی که برای نخستین بار آن را باز می‌کنند و برای باز کردن درب جعبه زبان مار را بیرون می‌کشند، غافلگیرکننده است. رنگ‌ها با دانه‌های سبز واسابی هماهنگ است. مار نیز نمادی از تندی است. گروه هدف این بسته، نه‌تنها کودکان بلکه نوجوانان و جوانان نیز هستند.

 بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

PAP A SMILE

نام تجاری شرکت‌کننده: Papp a Smile

نام: Helena Spindler

جلب توجه مدل‌های کم‌سن مانند کودکان و عکاسی از آن‌ها، همیشه موضوعی چالش‌برانگیز است. این ابزار شاید بتواند کمک کند. به محض این‌که والدین به آتلیه می‌رسند، کودکان مقوا را دریافت می‌کنند تا بر روی آن نقاشی کنند. در حالتی که والدین وعکاس در حال صحبت درخصوص مسایل عکاسی هستند، کودک نیز مشغول رنگ کردن فیل یا راکون با مداد شمعی و ساخت شخصیت جذاب خودش از این تصویر می‌شود. پس از آن عکاس شخصیت‌ها را بر روی لنز سوار می‌کند و از کودک می‌خواهد که به آن‌ها نگاه کند و از اسمی که برای این اشکال انتخاب کرده استفاده می‌کند. کودک نیز به این بهانه به لنز نگاه می‌کند. هنگام رفتن به خانه نیز آن را با خود همراه می‌برد. این کارت نوعی کارت ویزیت عکاس نیز هست و وی با نوشتن مشخصات خود بر پشت آن، استفاده تبلیغاتی نیز می‌‌کند.

 

 

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

POP-UP PACKAGE PROJECT AND BRANDING OF GWIEZDNE MLECZKO

نام تجاری شرکت‌کننده: Pop –up package project

نام: Karolina Jakubowska

این نوع از بسته‌بندی به‌طور موضوعی و شاید هوسی خریداری می‌شود پس نخستین تاثیر بسیار حیاتی است. این جعبه دارای پاپ‌اپ، شامل اجزای متحرکی است که تجربه منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند. علاوه بر آن شرایطی استثنایی برای تولید محتویات تبلیغاتی و رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. این بسته برای شکلات‌های شیری طراحی شده است.

پیام تبلیغاتی ما: نمی‌توانم ستاره‌ای از آسمان را به تو هدیه دهم اما می‌توانم کهکشانی را در این شکلات‌های خوشمزه به تو بدهم. پس از نخستین باز کردن، تحسین خریدار تضمین شده است.

 

 بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

 

SOPH ESSENCE HEXAGON PACKAGING DESIGN

نام تجاری شرکت‌کننده: soph Essence Hexagon

نام: Matthias Mayr, Christoph Hofer

طراحی بسته‌بندی یک محصول لوکس نقشی مهم در نمایش کیفیت محصول و ساخت تصویری از برند آن دارد. ما بسته‌بندی‌ای خلق کردیم به شکل شش‌ضلعی که از یک سو از محصول محافظت می‌کند و از سوی دیگر بسیار متفاوت و لوکس است.

بسته‌بندی شش‌ضلعی به وسیله چند آهنربا تجهیز شده و شکل می‌گیرد که باز کردن و بستن آن را آسان می‌کند و نمایش محصول را جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

 

 

 

سایر برگزیدگان

 

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

 بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

 بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton

بسته‌بندی شیشه‌ای, بسته‌بندی خلاقانه مقوایی, جعبه بسته‌بندی ثانویه, طراحی بسته بندی, مسابقه طراحی بسته بندی, پروکارتن, pro carton