هنر بسته بندی: بسته‌بندی‌های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت هستند. عامل مهم برای این رشد بازار بسته‌بندی‌های هوشمند، افزایش درخواست برای بسته‌بندی‌هایی است که کیفیت محصول را در طی چرخه توزیع نشان می‌دهد و حفظ می‌کند.

 

 

لیبل‌ها و مواداولیه هوشمند, بسته‌بندی‌های هوشمند, لیبل‌های هوشمند, کالای مصرفی بسته‌بندی شده,

 

 

RFID و لیبل‌های هوشمند به سادگی می‌توانند بر روی بسته‌بندی‌های فعلی نصب شوند. علاوه بر جلوگیری از سرقت، کمک می‌کند تا مسیر حرکت محصول در طی چرخه توزیع نیز مشخص شود. قانون مدرن‌سازی برای ایمنی غذا (FSMA)، کالای مصرفی بسته‌بندی شده را ملزم می‌کند تا به سرعت تولیدکننده و دریافت‌کننده محصول را شناسایی کند. این موضوع مسوولیتی بر دوش شرکت‌ها می‌گذارد تا مسیر محصولاتشان را مشخص کنند.

لیبل‌های هوشمند می‌توانند حرارت و کیفیت را مانیتور کنند و برند یا مصرف‌کننده را از به خطر افتادن محصول آگاه سازند.  این لیبل‌ها به محصولات تضمینی ایمنی می‌دهند و این امکان را فراهم می‌سازند تا با استفاده از کدهای خاص برای هر محصول، از جعل یا دستکاری آن‌ها جلوگیری شود. همچنین شرایط ایجاد آلودگی احتمالی در چرخه توزیع را نیز مشخص می‌کنند. دیگر ویژه بسته‌بندی‌های هوشمند، مواداولیه هوشمند هستند. موادی که جاذب اکسیژن و افزایش‌دهنده‌های محصول بدون استفاده از افزودنی‌ها به حساب می‌آیند.