مهر: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، از اجرای طرح بسته بندی و شناسنامه دار کردن آلایش خوراکی دام تحت نظارت کامل دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی دام بیستون خبر داد.

بسته بندی, طرح بسته بندی,

دکتر نادر پرور در جمع خبرنگاران از اجرای طرح بسته بندی و شناسنامه دار کردن آلایش خوراکی دام تحت نظارت کامل دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی دام بیستون خبر داد. مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در راستای اجرای دستورالعمل های نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و مقابله با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اجرای طرح پیش سرد آلایش خوراکی دام با حمایت های بی دریغ دادستانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانداری کرمانشاه و همچنین زحمات شهرداری و معاونت بهداشتی و طرح موضوع در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان با پیگیریهای اداره کل دامپزشکی این طرح مصوب و اجرایی شد.

وی بیان داشت: این طرح از ۱۸ تیرماه سال جاری به شکل آزمایشی در کشتارگاه دام صنعتی دام بیستون کرمانشاه آغاز شده و در سطح شهر کرمانشاه و شهرستان‌های کنگاور، هرسین و صحنه آلایش خوراکی دام کشتار شده به شکل کامل بسته بندی و با تاییدیه دامپزشکی به صورت بهداشتی عرضه می شود. این مقام مسئول با اشاره به نظارت کامل دامپزشکی بر مراحل بسته بندی آلایش خوراکی دام از زمان استحصال تا عرضه در مراکز فروش گفت: آلایش خوراکی دام پس از انجام مراحل شست و شو و بسته بندی به سالن های پیش سرد انتقال می یابد و در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری می شود که این خود موجب از بین رفتن عوامل بیماری زا همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: بر روی لیبل بسته بندی ها تاریخ تولید و انقضا، تاییدیه دامپزشکی و شرایط نگهداری قید شده که مصرف کنندگان می توانند آنها را از مراکز عرضه مجاز و معتبر تحت نظر دامپزشکی تهیه و با اطمینان خاطر ار این محصولات مصرف کنند. به گفته وی، با اجرای این طرح، آلایش خوراکی گوساله در کیسه های توری و آلایش خوراکی گوسفندی در بسته بندی های بشقابی با ضوابط نشانه گذاری پس از طی نمودن مراحل پیش سرد زیر نظر کارشناس فنی بهداشتی و بازرس بهداشتی مستقر در کشتارگاه، عرضه و با خودرو ی ویژه حمل آلایش خوراکی به مراکز فروش انتقال می یابد.

این مقام مسوول با توجه به اجرای طرح پیش سرد آلایش خوراکی دام خاطر نشان کرد: هماهنگی های لازم با دیگر استانهای کشور به عمل آمده که تنها محموله هایی مجاز به ارسال هستند که دارای شناسنامه بهداشتی، گواهی حمل قرنطینه ای بهداشتی و همچنین گذراندن مرحله پیش سرد در کشتارگاه مبدا باشند به همین منظور با متخلفینی که اقدام به عرضه آلایش دامی بی هویت و خارج از سیستم دامپزشکی می کنند به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان توصیه کرد: مصرف کنندگان محترم از تهیه و مصرف آلایش خوراکی دام از افراد غیر مجاز و جگرکی های سیار جدا پرهیز و آلایش مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و با خیال آسوده مصرف کنند. دکتر پرور همچنین از شهروندان خواست که با مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.