غذا باید اشتهاآور به نظر آید! بدون توجه به این‌که در بشقاب، بسته‌بندی یا قفسه مغازه است، صنعت غذا به شدت تحت تاثیر ظاهر و برندینگ آن قرار دارد. این موضوع را اگر در کنار نیاز مصرف‌کننده برای داشتن لیبل‌های واضح راجع به مواد تشکیل‌دهنده و بسته‌بندی‌های ساده بگذاریم، به این نتیجه خواهیم رسید که ارایه محصولی که در نقطه فروش به خوبی از پس کار برآید، می‌تواند دشوار باشد. اغلب، برندینگ سریع و اولتراسونیک می‌تواند جایگزینی برای فرم‌های عالی و برگزیده بسته‌بندی باشد چراکه به صاحبان برند و Copackerها (شرکت‌هایی که برای دیگران خدمات بسته‌بندی ارایه می‌دهند) این توانایی را می‌دهد تا ظاهر محصولات غذایی‌شان را بهبود بخشند در حالی که ضایعات را کاهش و راندمان تولید را افزایش داده‌‌اند بدون این‌که به یکپارچگی و صحت محصول خدشه‌ای وارد شود.

 

 

 

 

از میان فواید بسیار برندینگ، سه موضوع مستقیم با صنعت غذا در ارتباط است:

1- تزیین با لیبل‌های بدون چسب

فرقی نمی‌کند که لیبل را مستقیم برای محصول می‌زنید، بسته بندی چندتایی دارید یا این‌که از اسلیوها به عنوان بسته‌بندی ثانویه استفاده می‌کنید. به هر شکل تمام لیبل‌ها باید مطابق با قوانین FDA باشند. باوجود این‌که برخی چسب‌ها برای به‌کارگیری در صنعت غذا ایمن هستند اما می‌توانند غبار و آلودگی را به خود جذب کنند که این موضوع باعث ضعیف شدن چسبندگی لیبل می‌شود و آن را برای مصرف‌کنندگان غیرجذاب می‌کند.

در حین انجام دوخت اولتراسونیک، لیبل یا اسلیو می‌تواند به محصولات بدون استفاده از هر چسبی افزوده شود. این کار نه‌تنها چسبندگی بسیار خوبی بر روی محصولات ایجاد می‌کند، بلکه هزینه هر لیبل و درنتیجه ضایعات کلی بسته‌بندی را کاهش می‌دهد. همچنین جداسازی آن‌ها در چرخه بازیافت را نیز آسان‌تر می‌کند.

بسته‌ به نیازهای برندینگ، مواداولیه مختلفی را برای دوخت می‌توان انتخاب کرد:

– کاغذ یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های موجود است. متداول‌ترین نوع، کاغذ نازک است که جایگزین چسب برد یا اسلیوهای مقوایی می‌شوند.

– پلاستیک سفید مات که نرمی ابریشمی دارد و می‌تواند درخشندگی طرح‌های گرافیکی را به خوبی نمایش دهد.

– فیلم شفاف که برای حداکثر دید محصول به کار برده می‌شود. این فیلم اجازه می‌دهد تا محصولات با حداقل شکست نور به جای خود صحبت کنند. پیش از چاپ بر روی فیلم شفاف می‌تواند مکملی برای برندینگ باشد و همچنین جایگزینی برای لیبل‌های گران دای‌کاتی.

هر کدام از این مواداولیه در ضخامت‌های مختلف و عرض‌هایی از 15 تا 100 میلی‌متر (5/0 تا 4 اینچ) موجود هستند. برای کاربردهایی که نیاز به چاپ اطلاعات مختلف به صورت زنده بر روی جوش است، چاپ‌های آنلاینی وجود دارد تا به صورت سفارشی بارکدها، تاریخ مصرف، نحوه پخت و مواداولیه تشکیل‌دهنده را چاپ کنند.

2- بسته‌بندی غذایی شفاف

غذای تمیز مانند طوفانی صنعت غذا را درنوردیده است. نه‌تنها مصرف‌کنندگان بیش از پیش علاقه‌مند به دانستن این‌که چه چیزی در غذایشان است هستند، بلکه می‌خواهند که قادر به دیدن آن نیز باشند. برندها نیز با بسته‌بندی‌های شفافی که محصولات را از درون قفسه فروشگاه‌ها قابل دیدن می‌کنند،به آن واکنش نشان داده‌‌اند.

با انجام جوش، مصرف‌کنندگان می‌توانند هم از بسته‌بندی اطلاع‌رسان با اطلاعات کامل مواد متشکله لذت ببرند و هم دید کامل به محصول را داشته باشند. برای برندها، این نوع جوش و اتصال، فرصتی را برای بهبود اعتماد مشتریان ایجاد می‌کند چراکه می‌توانند اطلاعات محصول را بخوانند و محصول باکیفیتی که قرار است مصرف کنند را به چشم ببینند.

3- پایداری

بر پایه گزارش Pew Research،  جمعیت میلنیال‌ها در سال 2019 از جمعیت نسل زاد و ولد بعد از جنگ جهانی دوم بیشتر خواهد شد آن هم با رقمی در حدود 73 میلیون نفر. از این 73 میلیون میلنیال، حدود 75 درصد خواهان پرداخت مبلغ برای محصولاتی هستند که پایداری را اجرا و تبلیغ می‌کند. از آنجایی که میلنیال‌ها گروه هدف اصلی جمعیتی برای صنعت غذا هستند، این اطلاعات برای برندها حیاتی است و آن‌ها باید واکنش‌های سریعی در پاسخ به نیازهای این گروه داشته باشند. با این نوع اتصال و جوش، برندها و بسته‌بندی‌ها می‌توانند پایداری را به راه‌های مختلف بهبود بخشند و تبلیغ کنند.

محصولات: تمیزی، برندینگ و بسته‌بندی پایدار می‌توانند به داشتن غذاهای پایدار کمک کنند که اغلب منجر به اعتماد بیشتر مصرف‌کننده می‌شود.

تجارت: اجرای فرآیندهای پایدار می‌تواند تجارت را موثر و بهینه کند به ویژه با نرخ بیکاری پایین و فشار کاری بالا. کاهش هزینه‌ها و از بین بردن آسیب‌های کارگری تا کاهش زمان خواب و توقف فرآیند و افزایش خروجی، جوش را راهکاری پایدار در بسته‌بندی معرفی می‌کند که چندین مرحله در بسته‌بندی را با هم ترکیب می‌کند (شمارش، جمع کردن، بسته‌بندی و برچسب زدن) در حالی که راندمان را هم بهبود بخشیده است.

محیط‌زیست: چیزی در حدود 45درصد از زباله‌هایی که برای دفن برده می‌شوند از غذا و بسته‌بندی/ ظروف تشکیل شده‌اند. به همین خاطر به‌کارگیری مواداولیه بازیافتی و قابل بازیافت که حداقل ضایعات را بر جای بگذارند کاملا ضروری است. این نوع اتصال نه‌تنها مورد تایید FDA است بلکه ضدآب و قابل بازیافت نیز هستند.