هنر بسته بندی: تحرکات و تغییرات مثبتی در تاییدیه مواداولیه بازیافت شده به وجود آمده است. به عنوان مثال بزرگترین شرکت‌ تولید بسته‌بندی‌های غذایی مجوز و تاییدیه برای پلیمرهای بازیافت شده دریافت کرده که در حال حاضر برای بسته‌بندی‌های مقوایی (کارتنی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

همزمان با اینکه برندها اهداف خود را برای داشتن حداکثر محتویات بازیافت شده در بسته‌بندی‌هایشان تعیین و در گزارشات پایداری خود ذکر می‌کنند، باید دسترسی به منابع تایید شده را نیز در نظر بگیرند. دو اتفاق تازه در این خصوص افتاده است:

 

1- مواد اولیه زیست تخریب‌پذیر پایدار (RSB)

Tetra pak نخستین تولیدکننده بسته‌بندی نوشیدنی و غذاست که تایید محصولات حرفه‌ای (RSB) را برای مواداولیه بازیافت شده دریافت می‌کند. تتراپک پلیمرهای بازیافت شده دارای تاییدیه را به لیوان‌ها، درب‌ها یا روکش‌های کارتن‌های بسته بندی‌اش اضافه می‌کند.

RSB (Advanced Products Standard) اجازه ترکیب مواد دارای تاییدیه RSB را با مواد خام فسیلی می‌دهد.

 

2- استاندارد مواد بازیافت شده (RMS)

در تلاشی جداگانه، موسسه زیست‌محیطی غیرانتفاعی GreenBlue خبر از ارتقای برنامه تاییدیه مواد بازیافتی دارد. Nina Goodrich مدیر موسسه می‌گوید: «ما معتقدیم که RMS قدرت تغییر شفافیت زنجیره تامین را درخصوص استفاده از مواداولیه بازیافت شده، افزایش تولید و نمایش آن به مصرف‌کننده را دارد.