فارس: معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان از خرید و راه‌اندازی دستگاه بسته‌بندی آب در همدان خبر داد و گفت: دستگاه سیار بسته‌بندی آب آشامیدنی با اعتبار بالغ بر یک‌میلیارد و 530 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

 

دستگاه بسته‌بندی آب, دستگاه سیار بسته‌بندی آب, حمیدرضا نیکداد, ضد عفونی آب UV, مخزن PE ضد جلبک, بسته‌بندی,

حمیدرضا نیکداد با اشاره به راه‌اندازی دستگاه بسته‌بندی آب در همدان اظهار کرد: این دستگاه برای مواقع بحرانی تهیه شده تا بتوان از آن در مواقع بحرانی استفاده کرد. وی ادامه داد: با پیگیری و اخذ مجوز از اداره کل پدافند استانداری همدان یک دستگاه سیار بسته‌بندی آب آشامیدنی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 530 میلیون ریال با ظرفیت 500 بسته در ساعت با قابلیت بسته بندی از 1.5 لیتر الی 5 لیتر خریداری و نصب شد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: این دستگاه شامل واحدهای جانبی کمپرسور هوای فشرده، واحد ضد عفونی آب UV، مخزن PE ضد جلبک با پمپ مربوطه و ژنراتور است.

این مسوول با بیان اینکه دستگاه بسته‌بندی آب در مواقعی که آب بر اثر اتفاق غیر مترقبه‌ای دچار آلودگی شود، استفاده می‌شود، ادامه داد: این دستگاه با تصفیه آب در کیسه‌ای چند لایه‌ای بسته بندی شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نیکداد با بیان اینکه در حال حاضر برخی از استان‌ها این دستگاه را در اختیار دارند، گفت: این دستگاه برای استان همدان هم خریداری شده و اکنون در تصفیه‌خانه شهید بهشتی استقرار یافته تا در مواقع ضروری استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه حداقل نیازهای حیاتی مردم به آب شرب در هر شرایطی باید برآورده شود، افزود: مسوولان سطوح راهبردی، میانی و عملیاتی باید به نحوی برنامه‌ریزی و عمل کنند که مصرف‌کنندگان آب در شرایط اضطراری یا بحران با دغدغه تأمین آب مواجه نباشند.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: استفاده از آب آلوده یا نامطمئن در شرب می‌تواند با بروز و توسعه بیماری‌ها در جمعیت تحت تأثیر حوادث، فجایع و ابعاد نامطلوب رخدادها را در شرایط غیر عادی گسترده‌تر کند.

www.farsnews.com