هنر بسته بندی: صنایع رنگ بوژان رزین  از سال 1367 در زمینه تولید انواع رنگ، چسب و رزین آغاز به کار کرده است. در این رابطه گفت و گویی با علیرضا لتری، مدیر عامل شرکت داشتیم که در ادامه می خوانید:

 

چسب‌های دو جزیی PU, صنعت بسته‌بندی, بسته‌بندی, صنایع رنگ بوژان رزین, علیرضا لتری, رنگ‌های کویل کوتینگ, صنایع بسته‌بندی,  پرایمر چاپ, لاک‌های حرارتی, لاک‌های حرارتی PS، PP و PVC,  بسته‌بندی مواد غذایی, بسته‌بندی مواد دارویی, هیت‌سیل, صنایع فلزی,

لطفا ضمن معرفی خود، هدف از تاسیس شرکت را بیان بفرمایید.

اینجانب علیرضا لتری، مدیرعامل شرکت صنایع رنگ بوژان رزین هستم. این شرکت، در سال 1367 در زمینی به مساحت 16200 مترمربع در شهر صنعتی کاوه واقع در شهر ساوه احداث شد و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع رنگ، چسب و رزین آغاز کرد و تاکنون موفق به راه‌اندازی خطوط تولیدی با ظرفیت 5800 تن در سال شده است. همچنین مفتحر است که به‌طور انحصاری به‌عنوان نخستین تولیدکننده رنگ‌های کویل کوتینگ در ایران به مدت ده سال، نیاز بخش صنعت کشورمان به این رنگ ویژه را تامین کرده است.

در مورد زمینه فعالیت شرکت توضیح دهید.

این شرکت در زمینه چسب مصرفی در صنایع بسته‌بندی با اتکا به دانش فنی متخصصان خود موفق به تولید چسب‌های دو جزیی پلی‌اورتان شده است تا هزینه‌های دولت در بخش واردات نیز کاسته شود. این چسب‌ها به صورت پایه حلال و بدون حلال قابل تولید است. از دیگر تولیدات ما در صنایع بسته‌بندی می‌توان به پرایمر چاپ اشاره کرد. این شرکت همچنین در زمینه تولید لاک‌های حرارتی (هیت‌سیل) پیشرو بوده و با استفاده از بهترین مواد اولیه موفق به کسب گواهی تایید و پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو شد. لاک‌های حرارتی PS، PP و PVC در بسته‌بندی انواع مواد غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوآوری و خلاقیت چه سهمی در برنامه‌های شما داشته اند؟ برنامه و هدف‌های شرکت را در سال‌جاری تبیین بفرمایید.

در این شرکت همواره سعی بر این بوده محصولاتی تولید شود که تولیدکنندگان اندک و محدودی در آن زمینه فعالیت داشته یا مشابه ایرانی نداشته باشند که این خود نشانگر علاقه مدیریت این شرکت برای ورود به عرصه‌های نوین بوده است. برنامه‌های آتی این شرکت در سال 1396، تکمیل فعالیت تولیدی در زمینه چسب‌های دو جزیی PU برای صنعت بسته‌بندی، تکمیل تولید مرکب و پرایمر PU برای چاپ در صنایع فلزی و غیرفلزی و موارد مرتبط با صنعت بسته‌بندی است.

در شرایط فعلی، مهمترین مشکل پیش‌روی شما چیست.

مسایل بنیادی و اصلی ما، تامین نیازهای کلان شرکت مانند تهیه مواداولیه و همچنین تغییر لحظه‌ای مصوبات بازرگانی و گمرکی کشور است.

تاثیرهای رفع نسبی موانع تجاری به واسطه اجرایی شدن برجام بر عملکرد مجموعه شما، چه بوده است؟

باتوجه به باز شدن فضای تقابل و همکاری با دنیا بعد از برجام و دید مثبت‌تر شرکای تجاری ایران، میزان تولید، صادرات و واردات مثبت این شرکت در سال گذشته نسبت به سنوات قبل افزایش یافت. در پایان از نشریه هنر بسته‌بندی تشکر می‌کنم.