ایسنا: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از برگزاری جلسه‌ای با هیات‌های چینی در سفر اخیرش به کویت برای تقویت بسته بندی در حوزه صنایع دستی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ نشست فعالان صنایع دستی و فعالان بسته‌بندی کشور با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور 16 مهرماه در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد. بهمن نامور مطلق در نخستین نشست مشترک فعالان صنایع دستی با فعالان بسته‌بندی کشور که در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: اهمیت بسته‌بندی در حوزه صنایع دستی برای ما بسیار مهم است که از سوی رییس سازمان آقای دکتر مونسان نیز درباره آن تاکید شده و او به برند سازی و بسته بندی صنایع دستی تاکید فراوانی دارند.

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به فرهنگ ارتباطی و مباحث فلسفی و متنی این موضوع با کالای صنایع دستی که خود شی هنری است ، بیان کرد: اخیرا جلسه‌ای با هیئت‌های چینی در کویت برای تقویت بسته‌بندی در حوزه صنایع دستی داشتیم و مباحثی را برای تعامل بین ایران و چین در این زمینه مطرح کردیم. امیدواریم با تداوم این جلسات و تصمیمات اتخاذ شده در راستای اجرای این مهم در آینده به نتایج خوبی برسیم.

فریدون میرزالو مدیر کل اداره حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، در بخش دیگری از این نشست گفت:هم اکنون یکی از سیاست‌هایی که از طرف ریاست سازمان میراث فرهنگی به ما ابلاغ شده، موضوع تجاری‌سازی صنایع دستی و بسته بندی این محصولات است و یکی از برنامه‌هایی که فکر می‌کنیم باید در حوزه بسته‌بندی صنایع دستی انجام دهیم، رسیدن به شخصیت سازی در حوزه بسته بندی صنایع دستی است.

او ادامه داد: امروزه ۳۰۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی از ما مجوز دریافت کرده‌اند. ما در آینده تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار هنرمندانی قرار می‌دهیم که قسمتی از محصولات خود را به حوزه بسته بندی اختصاص داده‌اند. وی تصریح کرد: در نمایشگاه ملی صنابع دستی که در شهریور ماه برگزار شد، هنرمندان و غرفه‌هایی که محصولات خود را با بسته بندی ارائه کرده بودند از یک سری تسهیلات برخوردار شدند که این رویه در نمایشگاه‌های آتی نیز تکرار خواهد شد. در آینده شاهد برگزاری نمایشگاهی برای کارگاه‌هایی که محصولات خود را با بسته‌بندی ارائه می‌دهند، خواهیم بود. مدیر کل اداره حمایت از تولید معاونت صنایع دستی بیان کرد: ممکن است استفاده از بسته‌بندی در نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان‌هایی که تسهیلات دولتی و کمک‌های ستادی بیشتر است،اجباری شود.