هنر بسته بندی: نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع غذایی وابسته از تاریخ دهم تا سیزدهم خرداد در مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

 

بیست و سومین اگروفود,  بسته بندی, نمایشگاه اگروفود ۲۰۱۶, ماشین آلات و صنایع غذایی,

در این دوره ۷۱۰ شرکت ایرانی و ۷۴۶ شرکت خارجی از ۴۶ کشور در نمایشگاه حضور داشتند که ۱۵ پاویون ملی آنها را نمایندگی می‌کرد. اگروفود ۲۰۱۶ نسبت به دوره پیش از لحاظ فضای خالص نمایشگاهی ۹/۱۲ درصد، از نظر مشارکت خارجی ۲۱۷ درصد و کل مشارکت ۵۴ درصد رشد داشت. تعداد شرکت کنندگان نیز به دو برابر بالغ شده بود.

حضور تعداد زیاد و متنوع شرکت های خارجی چه در بخش بسته بندی و چه غذایی، نکته ‌ای بود که بسیار به چشم می‌آمد. آماری از تعداد بازدیدکنندگان خارجی در دست نیست اما نمایشگاه از جنبه حضور غرفه داران خارجی، رنگ و بوی بین المللی متفاوتی به خود گرفته بود. سالن موقت 38B  نیز به شرکت های خارجی اختصاص یافته که با توجه به نوع چیدمان غرفه ها می توان حدس زد به خاطر حضور پیش بینی نشده تعداد زیاد شرکت های حاضر احداث شده بود.

در مجموع بیست و سومین نمایشگاه اگروفود، حس و حال دوران پس از برجام را به طور عینی بر ذهن می‌نشاند. غرفه “ هنر بسته بندی” نیز در ورودی سالن ۱۰ پذیرای جمع قابل قبولی از علاقمندان و مشتاقان بسته بندی بود.