در راستای مبارزه بر علیه جعل آنلاین، Alibaba، غول تجارت جهانی از اتحاد با 20 برند بزرگ دیگر بر ضد این پدیده در پروژه‌ای با نام Alibaba Big Data Anti-Counter Feiting Alliance خبر داد. Mars، Swarovski، Samsung و Louis Vuitton نام‌های بزرگی هستند که این پروژه را همراهی می‌کنند که هدفش انتشار آگاهی و اطلاعات در راستای کمک به عاری‌سازی پلتفرم تجارت الکترونیکی علی‌بابا از کالاهای تقلبی است.

Alibaba, سیاست‌های ضدجعل, اتحاد ضدجعلو

این موضوع پس از آن اعلام شد که Alibaba خبر از به‌کارگیری الگوریتم‌ها، AI و ماشین‌هایی داد که اینترنت را برای یافتن کالاهای تقلبی اسکن می‌کنند. Alibaba با کمک دولت چین، 417 محصول را به ارزش 200میلیون دلار بین ماه‌های اپریل و جولای از چرخه خارج کرد. به نظر نمی‌رسد در سال جدید این شرکت از سیاست‌های ضدجعل خود عقب کشیده باشد چراکه دو پیگیری قانونی برای دو فروش عمده در شهر شن‌زن در مورد ساعت‌های Swarovski اتفاق افتاد. عملیاتی که منجر به مصادره 28میلیون دلار محصولات این شرکت شد.

Jessie Zheng مدیریت پلتفرم Alibaba درخصوص مزیت‌های این اتحاد چنین می‌گوید: «امروز بزرگترین سلاح در مقابل جعل، اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن است، تنها راهی که می‌توانیم در این نبرد پیروز باشیم. با توانایی بالای ما در جمع‌آوری داده‌ها، مطمئن هستیم که اتحاد باعث سرعت بخشیدن تبادل دیجیتال در نبرد جهانی ما بر علیه جاعلین خواهد شد.»

همکاری بین شرکا به آن‌ها امکان دسترسی به چهارچوب ضددزدی دریایی Alibaba را می‌دهد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا پیشنهادات خود را برای بهبود فناوری‌ها و محافظت از برندها را ارایه دهند. Alibaba می‌گوید که فناوری آن‌ها در حال حاضر در حدود 10میلیون محصول در روز را اسکن می‌کند و کمک کرده تا 380میلیون لیست را از گردونه خارج و 180هزار فروشنده دسته سوم را در دوازده ماه گذشته اخراج کند. اتحاد ضدجعل، فرآیند و نتایج تلاش‌هایش را به‌طور مداوم اطلاع‌رسانی می‌کند با این هدف که بازدارنده باشد.

Sam Shen مدیر شرکت Amwoy که به گروه ملحق شده می‌گوید که این اتحاد به آن‌ها اجازه داده تا قوی‌ترین فناوری‌ها را در مقابل کالاهای جعلی به کار گیرند. Scott Thompson مشاور ارشد Mars نیز می‌افزاید که آن‌ها به همکاری با Alibaba برای شکستن چرخه کالاهای جعل شده در زنجیره تامین ادامه خواهند داد تا فضایی را ایجاد کنند که دیگر جاعلین نتوانند در آن پنهان شوند.