ایرنا: ایرج شیارکار در جریان بازدید از یکی از محل های بسته بندی محصولات کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: آستارا به لحاظ موقعیت مرزی خود به عنوان یکی از پایگاه های مهم در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در سطح کشور محسوب می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه هم اینک عملیات سورتینگ ( بسته بندی و درجه بندی) محصولات کشاورزی در 15 سوله در شهرستان آستارا انجام می شود، اضافه کرد: این مکان ها فرصتی را برای اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم خانواده های شهری و روستایی آستارا فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: با توجه به برداشت کامل محصولات کشاورزی نظیر کیوی در ماه های آینده در آستارا واحدهای فعال در حوزه بسته بندی محصولات تا 40 کارگاه نیز افزایش خواهد یافت.
وی کنترل و نگهداری محصولات صادراتی را پس از تولید، جزو دغدغه های اصلی مسئولان اقتصادی شهرستان و استان خواند و افزود: علاوه بر کارگاه های سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی، هفت واحد سردخانه با ظرفیت 14 هزار تن نسبت به نگهداری و کنترل محصولات کشاورزی در فصول مختلف در شهرستان آستارا اقدام می کنند.
به گفته شیارکار تا آبان ماه امسال 77 هزار و 727 تن محصولات کشاورزی به ارزش 69 میلیون و 23 هزار و 450 دلار از طریق گمرک آستارا صادر شده است.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با شش هزار و 498 بهره بردار در حوزه کشاورزی، یکی از نقاط مهم صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه محسوب می شود.

 www.irna.ir