هنر بسته بندی / بین الملل: تتراپک اعلام کرد که پلتفرم بسته‌بندی متصل خود را راه‌اندازی کرده است؛ پلتفرمی که جعبه‌های شیر و آب‌میوه را به کانال‌های اطلاعاتی تعاملی، حامل‌های کامل داده و ابزارهای دیجیتال تبدیل خواهد کرد.این پلتفرم که تحت تأثیر روندهای صنعت ۴.۰ توسعه یافته و بر پایه تولید کد، چاپ دیجیتال و مدیریت داده‌ها طراحی شده است، مزایای جدیدی را برای تولیدکنندگان مواد غذایی، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان به ارمغان خواهد آورد.

برای تولیدکنندگان، این پلتفرم جدید امکان ردیابی کامل از ابتدا تا انتها را فراهم می‌کند که موجب بهبود فرآیند تولید، کنترل کیفیت و شفافیت در زنجیره تأمین خواهد شد. این سیستم قابلیت ردیابی تاریخچه یا مکان هر محصول را دارد و امکان پایش عملکرد در بازار و شناسایی مشکلات احتمالی را فراهم می‌سازد.

برای خرده‌فروشان، این فناوری دید بهتری از زنجیره تأمین و داده‌های لحظه‌ای ارایه می‌دهد؛ به‌طوری که توزیع‌کنندگان می‌توانند حرکت موجودی را ردیابی کنند، در صورت بروز مشکل هشدار دریافت کنند و عملکرد تحویل را زیر نظر داشته باشند.

برای مصرف‌کنندگان، این سیستم به معنای دسترسی به حجم زیادی از اطلاعات خواهد بود؛ از جمله محل تولید محصول، مزرعه‌ای که مواد اولیه از آن آمده‌اند و مکان‌های بازیافت بسته‌بندی.

Ivan Nesterenko ، معاون پورتفولیوی مشترک در تتراپک گفت:
ما در حال باز کردن فرصت‌های جدیدی برای مشتریان خود هستیم تا بیش از گذشته از بسته‌بندی ارزش استخراج کنند. دیگر فقط بحث حفاظت از محصول و عملکرد بسته‌بندی نیست، بلکه اتصال و ارتباط در مرکز توجه است. آینده بسته‌بندی بدون شک دیجیتال است؛ این راه‌اندازی گامی در جهت بسته‌بندی هوشمند واقعی است و ما هیجان‌زده‌ایم که در این مسیر با مشتریان خود همکاری کنیم.

تتراپک آزمایش‌های موفقی با مشتریان خود در اسپانیا، روسیه، چین، جمهوری دومینیکن و هند انجام داده است تا عملکرد بسته‌بندی هوشمند جدید را در بازار بررسی کند. این همکاری‌ها با تولیدکنندگان نوشیدنی، آب‌میوه و شیر صورت گرفته است. در اسپانیا، یکی از مشتریان توانست با اجرای کمپین «اسکن کن و جایزه ببر» فروش خود را ۱۶٪ افزایش دهد.