Hoodis

دیدگاه

طراحی هدفمند؛ عامل ساخت برندهایی که در سال 2026 معنا دارند

برندسازی هرگز به اندازه امروز قابل مشاهده نبوده است و با این حال، به شکلی پارادوکس گونه هرگز تا این حد بد فهمیده نشده بود. در سال 2026، برندها بلندتر، جسورتر، فعال تر و در کانال های دیجیتال حاضرتر از هر زمان دیگری در تاریخ هستند. اما دیده شدن با معنادار بودن یکسان نیست. در واقع، چشم انداز دیجیتال مدرن از کسب و کارهایی اشباع شده است که برای جلب توجه فریاد می زنند، ب...

چرا بايد هر طراحي صنعتي يا نقشه فني پس از انجام بازبيني ش...

بیایید کمی فلسفی به موضوع بنگریم. از نگاه  Spinoza، پاسخ دقيق و غيرقابل مصالحه است .اسپینوزا  مي گويد ذهن انسان به دليل «تصورهايي ناکامل» محدود است؛ تصوراتي که زير اثر عادت ها، فرضيات و محدوديت هاي زاويه ديد خود ما شکل مي گيرند. وقتي يک طراح به طور عميق در يک مدل يا نقشه درگير مي شود، ذهن او تا حدودي توسط همان ساختاري که در حال خلق کردن است شکل مي گيرد. اين نزديکي ...

توان‌بخشی به آینده برندها با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال دگرگون‌سازی نحوه ارتباط برندها با مردم است — نه فقط از طریق رسانه و تبلیغات، بلکه در مؤثرترین نقطه تماس از همه: بسته‌بندی. این تحول با جاسازی داده‌های تأییدشده، قابلیت دسترسی و هوشمندی در هر بسته محصول ممکن می‌َشود — و بسته‌بندی را به یک دارایی دیجیتال زنده تبدیل می‌کند. هر کد QR یا بارکد به درگاهی مطمئن برای تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده، منطبق با مقرر...

بازاندیشی در مصرف‌کننده: ظهور زندگی تک‌نفره

به عنوان یک صنعت، ما به توانایی خود در پیش‌بینی نیازهای مصرف‌کننده افتخار می‌کنیم. بارها با موفقیت در زمینه‌ی ایمنی، سبک‌سازی و قابلیت بازیافت نوآوری کرده‌ایم. اما یک تحول مهم اجتماعی هنوز به اندازه‌ی کافی مورد توجه قرار نگرفته است: افزایش روند زندگی تک‌نفره. خطوط تولید بسته‌بندی همچنان بر محور خانواده طراحی می‌شوند.ما هنوز پاکت‌های یک‌لیتری شیر، بسته‌های ۵۰۰ گر...

بازیافت تنها گزینه موجود برای رسیدن به پایداری نیست

پایداری در همه جا هست و به بسته‌بندی نیز وارد شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد از مصرف‌کنندگان در سال 2021 از روش‌های پیشین خود برای خرید محصولات با بسته‌بندی‌های دوستدار محیط‌زیست فاصله گرفتند و چنانچه خواست مصرف‌کنندگان برای تحریک برندها برای هماهنگی با بسته‌بندی‌های پایدار کافی نباشد، این قوانین دولتی هستند که شرکت‌ها را مجبور به این کار می‌کنند. ...

 آنچه که این روزها بر طراحی بسته بندی در ایران می گذرد

شاید بتوان طراحی بسته‌بندی و محصول نهایی از لحاظ شکل و ماده اولیه را نتیجه نهایی چرخه تامین یک بسته دانست. از طراحی ماشین برای تولید و پرکنی تا نوع مواد اولیه به کار رفته، چسب مورد استفاده، روش‌های لجستیک کالا، نحوه فروش و… همگی درنهایت در فرآیند پیش و حین طراحی به گونه‌ای به کار گرفته می‌شوند تا محصول پایانی بتواند نماینده مناسبی از امکانات بسیج شده برای تول...

کوتاه از آخرین تحولات و پیشرفت های بسته بندی در جهان

سهیل چهره ای / تا همین چندی پیش وقتی سوالی راجع به مسایل مهم بسته‌بندی از جمله بازیافت، پایداری، طراحی بسته‌بندی، تجارت  الکترونیک و… می‌شد، به راحتی و با کمی اطلاعات قبلی هر کس می‌توانست نظریات قاطعی درباره این موضوعات بدهد. امروز اما دیگر چنین نیست. مانند بسیاری از مسایل روزمره درخصوص اجتماع، اقتصاد، فناوری و…، دیگر موضوعات منفرد و جدا از هم نیستند...

حقایقی در باب آخرین راه کارها برای داشتن زمینی پاک تر

سهیل چهره ای فکر می‌کنم بسیاری از ما کم‌وبیش از مسایل مرتبط با محیط‌زیست آگاهی یافته‌ایم و کم یا بیش تلاش‌هایی هم در راستای محافظت از آن، بسته به میزان سواد یا موقعیت شغلی و یا حتی جایگاه اجتماعی مان کرده‌ایم. برخی در مصرف مواردی همچون کاغذ صرفه‌جویی می‌کنند، برخی دیگر هنگام رفتن به طبیعت همه جوانب را در نظر می‌گیرند و بعضی زباله‌های خشک و تر را جدا می‌کنند. در...

نقش خریداران در تحمیل خواسته‌هایشان برای تولید و طراحی بس...

سهیل چهره ای / فروش کالا موضوعی مهم است. در واقع نتیجه تجمیع بسیاری از فرآیندها از تولید گرفته تا بسته‌بندی و بازاریابی همگی در فروش مشخص خواهد شد. اینکه آیا تمام تلاش‌ها درنهایت مورد پسند خریدار قرار گرفته باشد یا نه را فروش یا عدم فروش مشخص می‌کند. حتی نحوه قیمت‌گذاری را هم می‌توان از عوامل مهم برشمرد. باتوجه به حوزه فعالیت و تخصص‌های نشریه، قصد دارم تا کمی به...