دیدگاه

نقش آمار و تجزیه و تحلیل آن در آینده کسب و کار بسته بندی

پیشبرد هر برنامه‌ای بدون تجزیه و تحلیل شرایط گذشته و فعلی و پیش‌بینی آینده قطعا با شکست همراه خواهد بود. در ایران دستیابی به اطلاعات و آمار به‌خصوص در بخش‌هایی همچون دسته‌های مختلف صنعت بسته‌بندی اگر نگویم غیرممکن بلکه بسیار دشوار است. عملا نهادهای دولتی و مسوول نه لزومی به جمع‌آوری و درج اطلاعات می‌بینند و نه تلاشی در این راستا از خود نشان می‌دهند. تعداد واحدهای ث...

بازیافت تنها گزینه موجود برای رسیدن به پایداری نیست

پایداری در همه جا هست و به بسته‌بندی نیز وارد شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد از مصرف‌کنندگان در سال 2021 از روش‌های پیشین خود برای خرید محصولات با بسته‌بندی‌های دوستدار محیط‌زیست فاصله گرفتند و چنانچه خواست مصرف‌کنندگان برای تحریک برندها برای هماهنگی با بسته‌بندی‌های پایدار کافی نباشد، این قوانین دولتی هستند که شرکت‌ها را مجبور به این کار می‌کنند....

 آنچه که این روزها بر طراحی بسته بندی در ایران می گذرد

شاید بتوان طراحی بسته‌بندی و محصول نهایی از لحاظ شکل و ماده اولیه را نتیجه نهایی چرخه تامین یک بسته دانست. از طراحی ماشین برای تولید و پرکنی تا نوع مواد اولیه به کار رفته، چسب مورد استفاده، روش‌های لجستیک کالا، نحوه فروش و… همگی درنهایت در فرآیند پیش و حین طراحی به گونه‌ای به کار گرفته می‌شوند تا محصول پایانی بتواند نماینده مناسبی از امکانات بسیج شده برای تول...

کوتاه از آخرین تحولات و پیشرفت های بسته بندی در جهان

سهیل چهره ای /تا همین چندی پیش وقتی سوالی راجع به مسایل مهم بسته‌بندی از جمله بازیافت، پایداری، طراحی بسته‌بندی، تجارت  الکترونیک و… می‌شد، به راحتی و با کمی اطلاعات قبلی هر کس می‌توانست نظریات قاطعی درباره این موضوعات بدهد. امروز اما دیگر چنین نیست. مانند بسیاری از مسایل روزمره درخصوص اجتماع، اقتصاد، فناوری و…، دیگر موضوعات منفرد و جدا از هم نیستند...

حقایقی در باب آخرین راه کارها برای داشتن زمینی پاک تر

سهیل چهره ایفکر می‌کنم بسیاری از ما کم‌وبیش از مسایل مرتبط با محیط‌زیست آگاهی یافته‌ایم و کم یا بیش تلاش‌هایی هم در راستای محافظت از آن، بسته به میزان سواد یا موقعیت شغلی و یا حتی جایگاه اجتماعی مان کرده‌ایم. برخی در مصرف مواردی همچون کاغذ صرفه‌جویی می‌کنند، برخی دیگر هنگام رفتن به طبیعت همه جوانب را در نظر می‌گیرند و بعضی زباله‌های خشک و تر را جدا می‌کنند. در...

نقش خریداران در تحمیل خواسته‌هایشان برای تولید و طراحی بس...

سهیل چهره ای /فروش کالا موضوعی مهم است. در واقع نتیجه تجمیع بسیاری از فرآیندها از تولید گرفته تا بسته‌بندی و بازاریابی همگی در فروش مشخص خواهد شد. اینکه آیا تمام تلاش‌ها درنهایت مورد پسند خریدار قرار گرفته باشد یا نه را فروش یا عدم فروش مشخص می‌کند. حتی نحوه قیمت‌گذاری را هم می‌توان از عوامل مهم برشمرد. باتوجه به حوزه فعالیت و تخصص‌های نشریه، قصد دارم تا کمی به...

نقش بسته‌بندی در همه‌گیری کووید 19 و اثرات مثبت و منفی آن

سهیل چهره ای /تحولات زیادی در زندگی بشر اتفاق افتاده که تاریخ را به قبل و بعد از خود تقسیم کرده است. زمانی ابداع ماشین بخار را سرآغاز انقلاب صنعتی برمی‌شمردند، زمانی ارایه اینترنت و زمانی دیگر… . همه تحولات البته تا قبل از وقوع رخداد بعدی به تصور بشر در حداکثر تاثیرگذاری هستند اما رخدادهای بعدی می‌تواند معیارهای گذشته را به هم بریزد. آخرین رویداد عمده‌ای که وض...

وظایف اخلاقی و حرفه‌ای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بسته‌ب...

سهیل چهره ایدر دوره‌های مختلف زندگی، بشر اولویت‌های خاص خود برای زیستن و ارتباطات اجتماعی و سیاسی را انتخاب کرده است. در دوره‌هایی تجارت، زمان‌هایی جنگ‌های عقیدتی و در سال‌هایی کشورگشایی. اما با افزایش جمعیت و پیشرفت‌های تکنولوژیکی، مسایل حقوق بشری و زیست‌محیطی نیز جزو دغدغه‌های جوامع پیشرفته قرار گرفت. بخشی از این دغدغه‌ها به‌ویژه نگرانی‌های زیست‌محیطی به خاطر...

نادیده انگاشتن حقوق مصرف کننده در بخش‌های مختلف بسته بندی

سهیل چهره ایحقوق مصرف‌کننده تقریبا در تمام بخش‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی ایران نقض می‌شود. از کیفیت نان در نانوایی‌ها گرفته تا خودرو تولیدی در کارخانجات تولیدی ما و عدم ارایه خدمات تضمین و تعمیر برای محصولات وارداتی تا پایان سال‌های مورد تعهد شرکت‌های بازرگانی، همه و همه مصرف‌کننده را تنها در یک بخش در صدر اولویت‌ها قرار می‌دهند:پرداخت پول. از تضییع حقوق شه...