هنر بسته بندی / بین الملل: در خلاصه گزارش ESG سال 2023 خود، PepsiCo تخمین زده است که 2درصد از هدفش برای طراحی 100 درصد بستهبندیهای خود برای بازیافت، کمپوست، تجزیه زیستی یا استفاده مجدد تا سال 2025 فاصله خواهد داشت و این شک و تردید را به «مجموعهای منحصر به فرد از چالشها» نسبت میدهد.

در مقایسه با سال 2020، PepsiCo ادعا میکند که پلاستیک بکر را از منابع غیرقابل تجدید در هر وعده در سراسر مجموعه نوشیدنیها و غذاهای راحتی خود به میزان 1درصد کاهش داده است. گفته میشود تناژ کامل پلاستیک بکر مشتق شده از منابع غیرقابل تجدید از – 11درصد در سال 2022 به – 6 درصد در سال 2023 افزایش یافته است.
در راستای هدف خود برای استفاده از 50 درصد محتوای بازیافتی در بستهبندیهای پلاستیکی تا سال 2030، تصور میشود این شرکت سال گذشته 10 درصد در سراسر مجموعه خود استفاده کرده است. گزارش نشان میدهد که بیش از 30 بازار حداقل یک محصول PepsiCo را در بستهبندی 100% rPET (به استثنای درپوشها و برچسبها) به فروش رسانده است.
PepsiCo ادعا میکند که 10 درصد از وعدههای نوشیدنیهای خود را در مدلهای قابل استفاده مجدد، از جمله پلتفرم SodaStream، نوشیدنیهای باز تحویل شده در ظروف قابل استفاده مجدد، بطریهای شیشه و پلاستیک قابل بازگشت و کنسانترهها به مصرفکنندگان فروخته است.
در یکی دیگر از اهداف پایداری، پپسیکو قصد دارد تا سال 2025، 100% بستهبندیهای خود را قابل بازیافت، کمپوست پذیر، زیست تخریبپذیر یا قابل استفاده مجدد (RCBR) طراحی کند. تا سال 2023، این درصد به 89% رسیده است – و با توجه به نرخ فعلی، پپسیکو معتقد است که این هدف در دو سال آینده محقق نخواهد شد.
این خبر پس از آن منتشر شد که Unilever هدف اصلی خود را برای کاهش مصرف پلاستیک بکر تا سال 2025 به نصف کاهش داد.