هنر بسته بندی / بین الملل: روز گذشته، شرکت فررو اعلام کرد که شرکت دبلیو کی کلاگ را با ارزش کلی 3.1 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد و مالکیت سبد محصولات غلات صبحانه آن را بر عهده خواهد گرفت. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که افزایش قیمت ها و روندهای سلامت محور نگرانی هایی را برای این خط تولید ایجاد کرده است.فررو با هدف گسترش محصولات خود و افزایش سهم کلی در ایالات متحده، کانادا و کارائیب، قصد دارد در برندهای مختلف دبلیو کی کلاگ سرمایه گذاری کرده و آنها را رشد دهد.

این برندها شامل مجموعه ای از غلات صبحانه از جمله فراستد فلیکس (Frosted Flakes)، اسپشال کی (Special K)، فروت لوپس (Froot Loops)، فراستد مینی ویتس (Frosted Mini Wheats) و رِیزن بران (Raisin Bran) و دیگر موارد می شوند.

با این حال، بی بی سی نیوز مجموعه غلات صبحانه را “سبدی رو به چالش” توصیف می کند. این اشاره به پیشنهادی از سوی رویترز دارد که این سبد تحت تاثیر تورم بالا، افزایش هزینه های ورودی و نگرانی های فزاینده مصرف کنندگان در مورد سلامت قرار گرفته است. رویترز ارتباطات صریحی بین کاهش فروش و تقاضای ضعیف دبلیو کی کلاگ با مخالفت با رنگ های خوراکی و افزودنی های مصنوعی که کمپین “آمریکا را دوباره سالم کنید” رابرت اف. کندی جونیور، وزیر وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده را هدایت می کند، برقرار می کند.

با این وجود، این خرید بخشی از پیگیری فررو برای رشد استراتژیک محسوب می شود و انتظار می رود از طریق مالکیت برندهای “محبوب”، ارتباط مصرف کننده با آن افزایش یابد.

فررو برای خرید تمامی سهام در گردش دبلیو کی کلاگ، 23.00 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. پس از تکمیل معامله، سهام عادی دبلیو کی کلاگ دیگر در بورس اوراق بهادار نیویورک معامله نخواهد شد؛ در عوض، این شرکت به یک زیرمجموعه کاملا متعلق به فررو تبدیل خواهد شد.

هیات مدیره دبلیو کی کلاگ “به اتفاق آرا” این توافق را تایید کرده است، اما این معامله منوط به تایید سهامداران دبلیو کی کلاگ، تاییدیه های نظارتی و سایر شرایط معمول بسته شدن است. انتظار می رود این خرید در نیمه دوم سال جاری میلادی نهایی شود.

صندوق بنیاد دبلیو کی کلاگ و خانواده گاند وارد توافقنامه هایی شده اند که بر اساس آن متعهد می شوند سهام خود را که تا 7 جولای 2025، 21.7 درصد از سهام عادی دبلیو کی کلاگ را تشکیل می دهد، به نفع این معامله رای دهند.

لاپو سیویلتی، مدیرعامل گروه فررو، اظهار داشت: “شرکت دبلیو کی کلاگ، شرکتی مورد اعتماد با برندهای محبوب، یک افزودنی مهم برای گروه فررو است. تقویت سبد محصولات ما با این برندهای مکمل خانگی، گامی مهم در جهت گسترش حضور فررو در موارد مصرف بیشتر است و تعهد ما را به ارائه ارزش به مصرف کنندگان در آمریکای شمالی تقویت می کند.”

جووانی فررو، رئیس اجرایی گروه فررو، افزود: “در سال های اخیر، فررو حضور خود را در آمریکای شمالی گسترش داده است و برندهای شناخته شده ما از سراسر جهان را با گنجینه های محلی ریشه دار در ایالات متحده گرد هم آورده است. خبر امروز یک نقطه عطف کلیدی در این سفر است که به ما در مورد فرصت های پیش رو اطمینان می بخشد.”

گری پیلنیک، رئیس و مدیرعامل شرکت دبلیو کی کلاگ، اضافه کرد: “ما معتقدیم این معامله پیشنهادی ارزش را برای سهامداران ما به حداکثر می رساند و شرکت دبلیو کی کلاگ را قادر می سازد تا فصل بعدی از میراث پربار شرکت ما را بنویسد.”

او ادامه داد: “پیوستن به فررو منابع بیشتری و انعطاف پذیری بیشتری را برای شرکت دبلیو کی کلاگ فراهم می کند تا برندهای نمادین ما را در این بازار رقابتی و پویا رشد دهد.”

آرون ساندارام، تحلیلگر CFRA Research، به رویترز گفت: “برای فررو، این معامله فرصتی را برای تنوع بخشیدن به فراتر از شیرینی جات و تعمیق حضور خود در بازار ایالات متحده فراهم می کند. از زمان جداسازی و تغییر نام از شرکت کلاگ، هر دو شرکت دبلیو کی کلاگ و کلانوا با تبدیل شدن به اهداف خرید، برای سهامداران ارزش ایجاد کرده اند.”

در خریدی دیگر بین نام های بزرگ برند، شرکت یونیلیور، برند محصولات مراقبت شخصی “Wild” را به امید دسترسی بیشتر مصرف کنندگان به محصولات بهداشتی قابل شارژ مجدد، خریداری کرده است. با این حال، برخی از تحلیلگران نگرانی هایی را مطرح کردند که این برند تمرکز خود را بر پایداری به نفع رسیدن به اهداف مالی یونیلیور از دست خواهد داد.

گریف (Greif) نیز اعلام کرده است که کسب و کار کارتن سازی خود را به Packaging Corporation of America در معامله ای 1.8 میلیارد دلاری تماما نقدی واگذار خواهد کرد؛ این شامل کارخانه های تولید کارتن، فیدر ورق و کارخانه های تولید کارتن مقوایی آن می شود. این شرکت امیدوار است خود را به عنوان یک رهبر در زمینه بسته بندی معرفی کند، سودهای پایدارتری را ارائه دهد، استفاده از سرمایه خود را بهبود بخشد، نیازهای سرمایه ای مکرر را کاهش دهد، و همچنین امکان کاهش بدهی و ایجاد فرصت هایی برای خلق ارزش را فراهم کند.