هنر بسته بندی /بین الملل: Aldi در اقدامی که تخمین زده میشود سالانه 234 تن بستهبندی پلاستیکی را از عملیات خود حذف کند، در حال آزمایشی برای استفاده از نوار کاغذی برای موزهای خود است.

موزهای متوسط این شرکت، بسته پنج تایی Nature’s Pick، بسته شش تایی ارگانیک و سایر خطوط انتخاب شده موز، کیسههای پلاستیکی معمولی خود را با یک نوار کاغذی جایگزین خواهند کرد. در صورت موفقیت این آزمایش، پیشبینی میشود سالانه حدود 234 تن بستهبندی پلاستیکی کاهش یابد.
Luke Emery، مدیر پلاستیک و بستهبندی Aldi، میگوید: «در آلدی، ما میدانیم که کاهش پلاستیک برای مشتریان، همکاران و آینده سیاره چقدر مهم است. ما دایما در حال بررسی راههایی برای انجام این کار هستیم و آخرین آزمایش ما روی موزها گام دیگری در این مسیر است.
آلدی تلاشهای دیگری برای کاهش پلاستیک انجام داده است که شامل انتقال به ۱۰۰٪ rPET برای تمام بطریهای نوشابه و آب برند خود – که انتظار میرود سالانه ۱۰ هزار تن پلاستیک بکر را ذخیره کند – و بستهبندی کاغذی قابل بازیافت خانگی برای خطوط کره برند خود میشود که انتظار میرود سالانه بیش از ۱۰ تن بستهبندی کاغذ غیر قابل بازیافت را حذف کند.
در همین حال، Tesco در حال آزمایش یک ظرف مقوایی قابل بازیافت و حک کردن اطلاعات محصول مستقیما روی محصولات آووکادوی خود است تا بتواند تا ۲۵ میلیون سینی پلاستیکی و تقریبا یک میلیون برچسب را ذخیره کند.
Sainsbury’s نیز در حال اجرای سینیهای مقوایی قابل بازیافت کنار خیابان برای خطوط مرغ و ماهی برند خود است. این بستهبندی جدید که هدف آن ذخیره ۶۹۴ تن پلاستیک در سال است، دارای یک لوگو روی بستهبندی است که برای کمک به مصرفکنندگان در شناسایی محصولاتی که در بستهبندی پلاستیکی کاهش یافته فروخته میشوند، طراحی شده است.