هنر بسته بندی :سرمایهگذاریهای بیشتری در بحث حرکت سریعتر به سمت اقتصاد دایرهای توسط برندهای بزرگ اروپایی در حال تصویب شدن هستند.
5 شرکت میگویند که آنها از اقتصاد دایرهای در بستهبندیهای منعطف در حوزه راندمان منابع، جلوگیری از ضایعات و آلودگی و کاهش تاثیرات زیستمحیطی بستهبندی حمایت میکنند. به صورت جداگانه هر کدام از این شرکتها طراحیهای بستهبندی خود را با هدف کاهش مصرف مواد اولیه، قابلیت بازیافتپذیری و افزایش استفاده از محتویات بازیافتپذیر و تجدیدپذیر بهروز کردهاند. هدف از این همکاری چندگانه بهبود زیرساختها و بهبود جمعآوری و دستهبندی بستهبندی منعطف در سرتاسر اروپا بوده است.
Popovici مدیر Pepsi اروپا میگوید که ما میخواهیم که بستهبندیهای منعطف همان راه بطریهای پلاستیکی در بحث اقتصاد دایرهای را دنبال کند و به نرخ بازیافت بالا و بهکارگیری محتویات 100 درصد بازیافت شده برسد. در این راه باید چند هدف را بهعنوان نقشه راه دنبال کنیم: جعآوری گسترده، بازیافت با نرخ بالا و ایجاد ممنوعیت در دفن زبالهها و سوزاندن آنها.