هنر بسته بندی/ بین الملل: کوکاکولا در بازار آلمان در حال آزمایش نوعی بسته‌بندی چندتایی جدید است که در آن پوشش پلاستیکی با نقاط چسب و یک دسته‌ی مقوایی قابل بازیافت جایگزین شده است. این روش جدید با همکاری شریک بطری‌سازی این غول صنعت کالاهای تندمصرف (FMCG)، یعنی Coca-Cola Europacific Partners، توسعه یافته و بخشی از تلاش‌های شرکت برای کاهش زباله‌های پلاستیکی و بهبود قابلیت بازیافت به شمار می‌رود.

آزمایش اولیه در فروشگاه‌های منتخب زنجیره‌ی PENNY در آلمان انجام می‌شود و هدف آن بررسی میزان امکان‌پذیری، پذیرش توسط مصرف‌کنندگان و عملکرد بسته‌بندی جدید است.این طرح بسته‌بندی برای محصولات Coca-Cola Original و Coca-Cola Zero در قالب شش‌تایی با بطری‌های ۱.۲۵ لیتری اجرا می‌شود. این مفهوم جدید بخشی از مجموعه‌ی گسترده‌تری از راهکارهای بسته‌بندی ثانویه در اروپا است، از جمله KeelClip، LitePacTop و CanCollar.

نقاط چسب به‌صورت استراتژیک برای کنار هم نگه داشتن بطری‌ها قرار داده شده‌اند، در حالی که دسته‌ی محکم و قابل بازیافت مقوایی، حمل بسته‌های چندتایی را آسان‌تر می‌کند — با هدف نهایی ارائه‌ی همان کارایی پیشین اما با پلاستیک و زباله‌ی بسته‌بندی کمتر.
این بسته‌بندی برای پایداری و قابلیت حمل طراحی شده است. کوکاکولا می‌گوید در آزمایش‌های گسترده، نقاط چسب در حین حمل‌ونقل و چیدمان روی قفسه‌ها ایمن بودن خود را ثابت کرده‌اند. بازخورد مصرف‌کنندگان نیز در فروشگاه‌ها به‌عنوان بخشی از این پروژه‌ی آزمایشی از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بطری‌ها را می‌توان با دقت در نقاط چسب به آرامی چرخاند یا از هم جدا کرد. در همین حال، اطلاع‌رسانی درون فروشگاهی و گرافیک‌های ساده روی بسته‌بندی به مشتریان در درک و استفاده از این سیستم جدید کمک می‌کند.
دسته از مقوای قابل بازیافت ساخته شده است، بنابراین پس از جدا کردن بطری‌ها می‌توان آن را در چرخه‌ی بازیافت معمول کاغذ و مقوا انداخت. خود بطری‌ها نیز مانند هر بطری PET معمولی قابل بازیافت هستند.