هنر بسته بندی / فناوری: شرکت Amcor فناوری قابل شارژ Exclusive خود را در اختیار برند Cut by Fred قرار داده است. این بسته‌بندی قابل شارژ به طور کامل از پلی‌پروپیلن (PP) ساخته شده است.  فناوری Amcor فرآیند شارژ مجدد قبلی را بهبود داده و آن را ساده‌تر و پایدارتر کرده است.Amcor فناوری قابل شارژ اختصاصی خود با نام Exclusive refill را برای شامپوی Detox Stick Shampoo برند فرانسوی Cut by Fred فراهم کرده است. استیک و بسته‌بندی شارژ مجدد Amcor هر دو قابل بازیافت بوده و کاملاً از PP ساخته شده‌اند. بسته اصلی ۷۵ میلی‌لیتری وزنی برابر با ۵۵ گرم دارد و هر بسته شارژ مجدد تنها ۱۸ گرم وزن دارد.

Marine Sueur، مدیر فروش Amcor در فرانسه، می‌گوید: فناوری قابل شارژ Exclusive نمونه‌ای عالی از این است که چگونه Amcor می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا در راستای مقررات اتحادیه اروپا در مورد بسته‌بندی و پسماندهای بسته‌بندی، پایداری بیشتری داشته باشند و هم‌زمان تجربه مصرف‌کننده را بهبود دهند، بدون آن‌که عملکرد و کارایی بسته‌بندی‌شان کاهش یابد. بسته قابل شارژ درون بسته‌بندی اصلی قرار می‌گیرد و استفاده از شامپو را آسان و دقیق می‌کند، به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان نیازی به لمس مستقیم محصول ندارند.

بهبود فرآیند شارژ مجدد
پیش از این، بسته‌بندی قابل شارژ شامپوی Cut by Fred نیاز داشت که مصرف‌کنندگان شارژ را در مایکروویو ذوب کرده و سپس به‌صورت دستی درون ظرف اصلی بریزند تا در یخچال دوباره سفت شود.

Amcor توضیح می‌دهد که این «فرآیند پیچیده» بر فروش Cut by Fred تأثیر منفی گذاشته بود. Marion Lhermitte از Cut by Fred می‌گوید: ما می‌خواهیم محصولاتمان نه‌تنها برای انسان‌ها، بلکه به‌ویژه برای زمین مفید باشند، و این دیدگاه شامل انتخاب بسته‌بندی ما نیز می‌شود. به همان اندازه مهم است که محصولات و بسته‌بندی ما بهترین تجربه را برای مصرف‌کننده فراهم کنند. با فناوری Exclusive، ما توانسته‌ایم به هر دو هدف دست یابیم.

شارژ مجدد برای کاهش ضایعات پلاستیکی
گزینه‌های بسته‌بندی قابل شارژ به طور فزاینده‌ای به‌عنوان راه‌حلی بالقوه برای کاهش ضایعات پلاستیکی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به‌تازگی، گروه TNT دو ظرف شیشه‌ای قابل شارژ را برای مجموعه Stimulskin Plus برند فرانسوی مراقبت از پوست Darphin طراحی کرده است که شامل کرم و سرم فرم‌دهنده پوست است. علاوه بر این، شرکت Bormioli Luigi بطری و درپوش شیشه‌ای قابل شارژی را برای مجموعه عطر Sporturno طراحی کرده است.

در مصاحبه‌ای با Personal Care Insights، Iris Hubbes، مدیر بخش روند و جهت‌گیری طراحی در شرکت Schwan Cosmetics، نیز تأکید کرد که بسته‌بندی‌های قابل شارژ به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان جایگزینی ماندگار برای گزینه‌های یک‌بار مصرف شناخته می‌شوند، زیرا تقاضای مصرف‌کنندگان برای محصولات دوستدار محیط‌زیست بر اساس نگرانی‌های زیست‌محیطی رو به افزایش است.