بازار غذای منجمد در حال داغ شدن است. مصرفکنندگان حالا درک میکنند که منجمد بودن به معنای فاسد بودن نیست، حتی میتواند تازهتر هم باشد. سیل عظیمی از برندهای رقیب در حال به چالش کشیدن وضعیت موجود هستند و موجب نوآوری واقعی و ارزش پیشنهادی برای مصرفکننده میشوند. طراحی بستهبندی غذای منجمد باید عملکردی قویتر و با نقشهای بیشتری نسبت به بستهبندی استاندارد موادغذایی معمولی داشته باشد.قفسه غذای منجمد در مقایسه با قفسه مواد غذایی معمولی، نیازمند ملاحظات متفاوتی است. در این مقاله، ما به 5 نکته کلیدی در طراحی بستهبندی غذای منجمد میپردازیم.

محصول شما پشت شیشه مات قرار خواهد گرفت.
بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید، بر خلاف سایر بخشها، محصول شما پشت در بسته فریزر با شیشه مات قرار خواهد گرفت. برخلاف زمانی که محصول در قفسه قرار دارد، تمایل مصرفکنندگان برای باز کردن در فریزر و بررسی دقیقتر محصولات بسیار کمتر است. بنابراین طراحی بستهبندی، پیامرسانی، نام محصول و المانهای کلیدی باید به حداقل و مهمترین عناصر خلاصه شوند.
با وجود درب میانی، به نظر میرسد فاصله بین مصرفکننده و محصول بسیار بیشتر از چیزی باشد که به نظر میآید – این موضوع را از دیدگاه لجستیکی امتحان کنید. هیچ چیز نباید مانع از این شود که بستهبندی خود را در فریزر خردهفروشی امتحان کنید و ببینید بستهبندی شما چقدر سریع و آسان پیام را منتقل میکند.

هوشمندانه رنگ را انتخاب کنید – شما با سایر برندها و یک اقیانوس نقرهای رقابت میکنید
رنگ در طراحی بستهبندی غذای منجمد حرف اول را میزند. علاوه بر رقابت با سایر برندها، شما با دریایی از قابها و فضای داخلی نقرهای و سفید فریزر رقابت خواهید کرد. این راهروها کاملا با راهروهای مواد غذایی معمولی متفاوت به نظر میرسند. هر چقدر هم که خردهفروشان تلاش کنند، برای خرید هیجانانگیزتر به نظر نمیرسند و بهطور کلی آخرین راهرو هستند آن جا جایی نیست که مشتریان بخواهند وقت زیادی را صرف گشتن کنند. با دقت جای پای برند خود را انتخاب کنید، رنگهایی را انتخاب کنید که به شما در افزایش نشاط در این راهروی کسلکننده و تجربه خرید کمک کند.

به یاد داشته باشید: محصولات منجمد تنها در فروشگاه قابل مشاهده هستند
با توجه به اینکه محصولات منجمد معمولا برای نگهداری در فریزر خریداری میشوند، فرصت کمتری برای ایجاد تأثیرگذاری در بخش فریزر وجود دارد. برخلاف محصولات معمولی که ممکن است روی پیشخوان آشپزخانه باقی بمانند یا برندی باشند که به نمایش گذاشته شود، محصولات منجمد اینطور نیستند.
خارج از چارچوب فکر کنید – چه چیزی میتوانید به بستهبندی یا تجربه برند خود اضافه کنید تا مصرفکنندگان را کمی بیشتر با محصول درگیر کنید و ارتباط عاطفی برقرار کنید؟

چه تجربهای ارایه میدهید؟
چه تجربهای ارایه میدهید و آیا بستهبندی و شکل ظاهری شما با آن مطابقت دارد؟ بسته به اینکه محصول شما چه باشد، یک بستنی لوکس هستید یا یک کیسه سبزیجات درجه یک با زیپلاک، باید مطابق با تجربهای که ارایه میدهید و چگونگی شکلگیری آن تجربه در طول چرخه عمر محصول، عمل کنید.
بستهبندی شما باید فرآیند بستهبندی، فرآیند انجماد، توزیع، چیده شدن روی قفسهها، برداشته شدن توسط مصرفکننده و حمل به خانه را تحمل کند. اما این سفر در آنجا به پایان نمیرسد زیرا مصرفکننده، محصول شما را در فریزر خود نگهداری میکند تا یک بار مصرف کند یا چندین بار بیرون بیاورد و دوباره در فریزر بگذارد.
ما اغلب جعبههای مقوایی را میبینیم که در فریزر باز میشوند و محصولات در ته فریزر رها شده و به کنارهها میچسبند.

آزمایش، آزمایش و دوباره آزمایش
محصولات و بستهبندی غذای منجمد میتوانند با فرسودگی و پارگی زیادی مواجه شوند. همچنین ممکن است در طول فرآیند تولید تا زمان مصرف نهایی توسط مصرفکننده، تحت تغییرات دما قرار گیرند. تست بستهبندی برای هر دو موردِ کارایی در قفسه و ثبات و تناسب فرمت بستهبندی بسیار حیاتی است.
در دنیای پرجنبوجوش غذاهای منجمد، طراحی بستهبندی نقش محوری در تحت تاثیر قرار دادن انتخاب مصرفکننده و برجسته شدن در قفسهها ایفا میکند. برندهای غذای منجمد با اولویت دادن به حفظ سلامت محصول، ارتباط واضح، طراحی کاربرپسند، ثبات برند و پایداری، میتوانند بستهبندیهایی را ایجاد کنند که از محصولاتشان محافظت کند و تجربه کلی مصرفکننده را بهبود بخشند.بستهبندی به خوبی طراحی شده، فقط یک ظرف نیست؛ بلکه سفیر خاموش برند است که از راهروی فریزر تا سر میز شام، با مصرفکنندگان صحبت میکند.