هنر بسته بندی / بین الملل: برای حفظ جایگاه فناوری یک شرکت در خط مقدم کانورتینگ وب باریک، کار توسعه ای زیادی لازم است. هدف از توسعه فناوری و ماشین آلات جدید، البته کمک به موفقیت بیشتر مشتریان است. این امر مستلزم درک عمیق از نیازها و چالش‌های آن‌ها است که قطعا می‌تواند با گذشت زمان تکامل یابد. شرکت‌ها باید با بخش‌های مدیریت محصول و فروش همکاری کنند تا درک کنند که مشتریان می‌گویند و چه می‌خواهند. این همچنین می‌تواند شامل نگاه فراتر از وضعیت بازار فوری برای ارایه چیزی باشد که حتی هنوز متوجه نیاز به آن نشده‌اند!

Scott Warhover / معاون مهندسی  Mark Andy

امروزه کانورترها انتظار بسیار بالاتری از فناوری و قابلیت‌های آن دارند – عملکرد بالا یک امر بدیهی است، اما این امر اکنون با افزایش علاقه به پایداری همراه است. هم روندهای کوتاه‌مدت و هم بلندمدت بازار باید کار شما را هدایت کنند. روندهای بلندمدت صنعت دشوارترین اما حیاتی‌ترین روندها برای مشاهده و پیش‌بینی هستند، زیرا بیشترین تأثیر را بر تحولات دارند. با این حال، شرکت‌ها باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باقی بمانند تا به مشتریان اجازه دهند از طریق روندهای کوتاه‌مدت نیز شکوفا شوند و رونق یابند.

یکی از روندهای بلندمدتی که همه ما شاهد توسعه آن بوده‌ایم، حرکت به سمت تیراژهای کم تر و تکثیر بیشتر انواع لیبل‌ها، شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی است. در حالی که این موضوع سال‌هاست بر توسعه تجهیزات تأثیر می‌گذارد، کمبودها در دوران کووید-19 باعث شد تا یک چرخش کوتاه‌مدت از این روند به سمت تعداد کمتر انواع محصولات (SKU) حرکت کند. راه حل‌های ما باید به مشتریان اجازه دهد تا محدودیت‌های روندهای جدید را جابه‌جا کنند، اما همچنان با این تغییرات سازگار شوند.

روند اصلی که همچنان بیشترین تغییر را ایجاد می‌کند، رشد مداوم چاپ دیجیتال در فضای بازار ما است، همانطور که در هر تغییر فناوری، رویکردهای جدید زیادی برای به دست آوردن سهمی از این بازار در حال رقابت هستند. من معتقدم که در سال‌های آینده با تثبیت و پذیرش روش‌های موثرتر و سودآورتر، این روند تا حدودی تثبیت خواهد شد. سرعت ، هزینه و کیفیت چاپ همچنان عوامل محرک در اینجا خواهند بود. RFID در برچسب‌ها و بسته‌بندی همچنان شاهد رشد است و من معتقدم این روند برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. و البته، به دلیل چالش‌ها در نیروی کار و کمبود جهانی نیروی کار ماهر، همه همچنان به نیاز به فناوری و اتوماسیون برای کمک به اپراتورهای کم‌تجربه‌تر نیاز دارند.

دو عامل برای یک پلتفرم دیجیتال موفق وجود دارد. همانطور که ذکر شد، سرعت، هزینه و کیفیت چاپ دیجیتال ضروری است. اما فراتر از آن، ادغام حمل و نقل وب و قابلیت‌های هایبرید در این پلتفرم‌ها است که آن‌ها را به یک ابزار تولید کامل و مؤثر تبدیل می‌کند. بهتر است بر هر دو تمرکز کنید.

همچنین، ادغام توسعه‌هایی مانند sMArtlink در محصولات به تمام دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌های بهره‌وری را تولید و جمع‌آوری کنند، همچنین این اطلاعات را ذخیره کنند، ابزارهایی را برای تجزیه و تحلیل این داده‌ها فراهم کنند و آن را به طور مؤثر با سیستم‌های ERP/MIS مشتری ارتباط دهند.

کار با تبدیل‌کنندگان و مالکان برند در توسعه فناوری جدید، کلیدی برای فرآیند توسعه محصول است. همه چیز در پایین دست شناسایی نیازهای مشتری قرار دارد. کار نزدیک با آن‌ها، هم به صورت مستقیم و هم از طریق مدیریت محصول و فروش، برای انجام این کار ضروری است.

به عنوان مثال، فرض کنید یک مشتری کانورتر یک چاپ سروو فول و مقرون به صرفه درخواست کرده است، در حالی که دیگری نشان داد که به قابلیت‌های دیجیتال ورودی یا میان‌رده نیاز دارد، با امکان پیکربندی‌های ترکیبی. پاسخ ممکن است چیزی شبیه به پلتفرم فلکسو Pro Series باشد، اولین پلتفرم فلکسو کامل که می‌تواند برای اجرا از چپ به راست یا از راست به چپ ساخته شود و در نتیجه قابلیت‌های ادغام دیجیتال را نیز کاملا فعال کند.

این ادغام نیازهای مشتریان منجر به توسعه چیزی جدید شد، چیزی فراتر از هدف اصلی، که به فرد اجازه می‌دهد هم یک راه حل فلکسو کامل ارایه دهد و هم بهره‌وری و انعطاف‌پذیری دیجیتال را بهبود بخشد.

نگاهی به آینده:

در طول 10 سال آینده، فلکسو وب باریک همچنان به عنوان ستون اصلی تولید با بهره‌وری بالا باقی خواهد ماند. فلکسو همچنان کمترین هزینه و بالاترین سرعت را برای کارهای طولانی‌مدت و بیشترین انعطاف‌پذیری را برای مواد و تبدیل درون خطی تولید می‌کند. مشتریان به چاپ‌هایی در خط مقدم بالاترین حجم فروش نیاز دارند و توسعه مداوم در پیشرفت‌های فلکسو و ماشین‌های جدید ضروری است.

همچنین در دهه آینده، چاپ دیجیتال همچنان رشد خواهد کرد زیرا همه ما شاهد نقطه تلاقی بین چاپ دیجیتال و فلکسو هستیم که همچنان در حال افزایش است. از دیدگاه طراحی، شرکت‌ها هنوز هم باید برای افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه‌های واحد برای پیشبرد بیشتر این روند تلاش کنند.

چاپ داده‌های متغیر همچنان برنامه‌های کاربردی جدیدی را باز خواهد کرد و ما شاهد بهبودهای مداوم در ادغام موتورهای دیجیتال برای افزایش بیشتر بهره‌وری، سهولت استفاده و کاهش ضایعات خواهیم بود.

امروز و فردا، مشتریان می‌توانند از شرکت‌هایی بهره‌مند شوند که نه فقط فلکسو هستند و نه فقط دیجیتال. توانایی توسعه موتورهای دیجیتال و ادغام موتورهای دیجیتال نباید به عنوان توسعه‌های چاپ جداگانه از فلکسو دیده شود.

هنگامی که یک مشتری به دستگاهی نیاز دارد، صرف نظر از فناوری چاپ، فرآیندها می‌توانند یکسان باشند و شرکت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، آن‌ها را به یک شریک راه حل کامل برای صنعت تبدیل می‌کنند. به دنبال شرکتی باشید که در مواجهه با چالش‌برانگیزترین برنامه‌ها و نیازها، صرف نظر از سفارشی‌سازی مورد نیاز، عملکرد عالی داشته باشد.