هنر بسته بندی / بین الملل: آمازون ادعا می‌کند که 95 درصد از کیسه‌های هوای پلاستیکی مورد استفاده در بسته‌بندی تحویل کالا در آمریکای شمالی با پرکننده کاغذی جایگزین شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال کاملا حذف شود.

آمازون اظهار می‌کند که هدف آن اولویت‌بندی مواد قابل بازیافت و استفاده از کمترین میزان ممکن بسته‌بندی برای جلوگیری از ضایعات، بدون به خطر انداختن ایمنی محصول در حین حمل‌ونقل است. ظاهرا این تلاش‌ها سالانه از تولید حدود 15 میلیارد کیسه هوای پلاستیکی جلوگیری خواهد کرد و به هدف شرکت برای حذف بسته‌بندی تحویل پلاستیکی از مراکز اجرایی آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.

اولین مرکز اجرایی خودکار شرکت در ایالات متحده در اکتبر گذشته اعلام شد. در آنجا کیسه‌های هوای پلاستیکی را با پرکننده کاغذی تعویض کرده بود و توانست امکان‌پذیری این راه‌حل را آزمایش کند و در نهایت آن را در تمام بسته‌بندی‌های آمریکای شمالی خود اجرا کند.

برای انجام این تغییر، تیم‌های آمازون با تامین‌کنندگان همکاری کردند و کاغذی را تهیه کردند که طبق گفته شرکت، از 100 درصد مواد بازیافتی ساخته شده است. این هماهنگی در سایر مراکز اجرایی انجام شد و شرکت به کارمندان در تغییر ماشین‌آلات و برگزاری آموزش‌های کارمندان برای سیستم‌ها و ماشین‌های جدید کمک کرد.

پرکننده کاغذی توسط آمازون تست شد، از جمله ارزیابی توسط یک آزمایشگاه مهندسی. طبق نتایج، این پرکننده محافظت از محصول را «همان یا بهتر» از بالش‌های هوای پلاستیکی ارایه می‌دهد؛ همچنین تصور می‌شود که حاوی 100% محتوای بازیافتی باشد و در جریان بازیافت خیابانی جمع آوری شود.

آمازون معتقد است که در سال 2022، 11% از بسته‌های خود که در سطح جهانی ارسال شده است، به دلیل برنامه «ارسال در بسته‌بندی محصول» خود، در بسته‌بندی اضافی تحویل داده نشده است.

یکی دیگر از نتایج گزارش شده این برنامه این است که اکنون یکی از هر دو محموله اروپایی خرده فروش بدون بسته‌بندی جعبه اضافی تحویل داده می‌شود. گفته می‌شود که بیش از 50% اکنون با بسته‌بندی تحویل کاهش یافته و قابل بازیافت مانند کیسه‌های کاغذی و پاکت‌های مقوایی ارسال می‌شوند.