هنر بسته بندی / بین الملل: انگلستان از سوم اکتبر 2023، ممنوعیت همه نوع پلاستیک‌های یک‌بار مصرف (SUP) ازجمله اقلام زیست‌تخریب‌پذیر، کمپوست‌پذیر و بازیافتی را اعمال کرد.

در حالی که خرده‌فروشان از این ممنوعیت استقبال می‌کنند، انجمن‌های بسته‌بندی می‌گویند که آماده نیستند و سازمان‌های غیردولتی استراتژی دولت را برای حل مشکل ناکافی می‌دانند.

اداره محیط‌زیست، غذا و امور روستایی بریتانیا (Defra) تصریح می‌کند که به کارگیری همه بشقاب‌ها، کاسه‌ها و سینی‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف، کارد و چنگال، چوب بادکنک و ظروف غذا و نوشیدنی PS در سراسر بریتانیا ممنوع است. Martin Kersh، مدیر اجرایی انجمن بسته‌بندی مواد غذایی می‌گوید که نگرانی اصلی این انجمن در مورد ممنوعیت اخیر بسته‌بندی یک‌بار مصرف این است که دولت بریتانیا برای آگاه کردن اپراتورهای خدمات غذایی کاری انجام نداده است. وی ادامه می‌دهد: اکثر اپراتورها، مشاغل کوچک و مستقل هستند و دولت به آنها دسترسی نداشته است. در نتیجه آنها با مواد و بسته‌بندی‌هایی طرف هستند که دیگر قابلیت استفاده ندارند. البته همه موارد ممنوع نیستند. برخی محدود شده‌اند. بشقاب‌ها، کاسه‌ها و سینی‌های پلاستیکی ممکن است همچنان به عنوان بسته‌بندی استفاده شوند. این‌ها را می‌توان از قبل یا به سفارش مصرف‌کنندگان در فروشگاه پر کرد. Defra ظروف چند بار مصرف را به عنوان جایگزین پیشنهاد می‌دهد اما Kersh معتقد است کارد و چنگال چندبار مصرفی برای غذای آماده وجود ندارد.

Anna Diski از مدیران صلح سبز انگلستان می‌گوید که این قانون برای حل مشکل ناکافی است. به جای این رویکردهای جزیره‌ای، دولت باید به حل مشکل در منبع رسیدگی کند و طرحی برای کاهش تولید پلاستیک ارایه دهد زیرا پلاستیک‌ها هر روز بیشتر تولید می‌شوند. طرح باید شامل اقداماتی باشد که سوپرمارکت‌ها را تشویق می‌کند به جایگزین‌های قابل استفاده مجدد روی آورند. این احتمال وجود دارد که به خاطر چندبار مصرف شدن، وزن بسته‌بندی‌ها افزایش یابد و بسیاری برچسب چندبار مصرف بخورند در حالی که نیستند.