هنر بسته بندی / بین الملل: حوزه بسته‌بندی در خدمات غذایی بسیار گسترده است.  تولید، منبع‌یابی، توزیع و در نهایت دفن همگی جزوی از این چرخه هستند. اعضای موسسه بسته‌بندی خدمات غذایی (FPA) دارای تجربیات عمیقی در این زمینه هستند.

با داشتن  اولویتی همچون پایداری در پیشانی خلاقیت در بخش بسته‌بندی خدمات غذایی، اعضای FPA مانند Biopak، Coveris، Futamura و Novamont استانداردهای جدیدی را در این زمینه برای خود تدوین کرده اند. در گفت‌وگویی که با Martin Kersh، مدیر اجرایی FPA داشتیم وی چنین گفت: اعضای ما ادعاهای محیط‌زیستی که برایشان قابل اجرا نباشد را مطرح نمی‌کنند. آنها از موضوعات مطلعند و یکدیگر را نیز آگاه می‌کنند. آنها دقت می‌کنند تا خریدارانشان را با اطلاعات اشتباه گمراه نکنند. آنها می‌خواهند تا روح رقابت مطابق با قوانین از بین نرود. در جایی که نیاز به تاییدیه هست حتما برای گرفتنش اقدام می‌شود.

بسیاری از پیشرفت‌های رخ داده در حوزه بسته‌بندی خدمات غذایی، به واسطه رشد نیاز برای بالا بردن راندمان در چرخه توزیع به وجود آمده است جایی که شرکت‌های زیادی از فناوری‌های پایه ابری استفاده می‌کنند. کسانی که بر روی این فناوری پیشرفته کار می‌کنند مدعی هستند که این موضوع خریداران را از طریق ثبت سفارش و گزارش‌گیری آسان در هنگام کمبود نیروی فعلی کار و اختلالات زنجیره تامین پشتیبانی می‌کند. فناوری پایه ابری برای دوستداران تکنولوژی جذاب است آن هم به خاطر توانایی‌اش در بهبود و ارتقای مستمر. اما این افراد همچنین کمی از فناوری جدید به خاطر آسانی در استفاده‌اش عصبی هستند.

علاوه بر فناوری چرخه تامین، ردیابی این چرخه نیز موضوعی است که به آن رسیدگی شده است. تامین‌کنندگان بسته‌بندی خدمات غذایی باید از تطابق با قوانین و دستورالعمل های وضع شده مطمئن باشند، از مسایلی همچون منبع‌یابی قابل تایید و مسوولانه و کد‌های تولید اخلاقی گرفته تا طرح‌های بسته‌بندی‌های پایدار معتبر با در نظر گرفتن قابلیت بازیافت و استفاده مجدد یا کمپوست‌سازی.

بسته‌بندی خدمات غذایی در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آخرین گرایش در این بخش را می‌توان چرخه بسته تولید عنوان کرد جایی که بازیافت و استفاده مجدد یا ضایعات بسته‌بندی قابل کمپوست را می‌توان جمع‌آوری و سازماندهی کرد. بسته‌بندی‌های قابل کمپوست دارای تاییدیه انتخابی محبوب در فضای تولید چرخه بسته هستند چراکه به خوبی و با اطمینان جمع‌آوری و در جریان ضایعات غذایی مورد فرآیند قرار می‌گیرند. به همین خاطر آلودگی از سایر منابع اولیه غیرکامپوست را کاهش و کیفیت کمپوست نهایی را افزایش می‌دهند. سایر موارد در خدمات غذایی با کارکردهای پیچیده، شامل بسته‌های بیرون‌بر گرم و سرد، آماده سرو و تحویل درب منزل می‌شوند.

به گفته Martin Kersh، بسته‌بندی برای تحویل درب منزل باید غذا را در همان شرایطی که انتظار دارید میل کنید، حمل کند و به شما تحویل دهد. شناخت انواع غذاها امری کلیدی است و هر کدام الزامات خاص خود را دارد، بنابراین تولیدکنندگان در چالشی برای انتخاب کاربردی‌ترین مواداولیه هستند که مطابق با اهداف باشد. اهدافی همچون ایمنی غذا، محافظت از محصول و دفن آن پس از مصرف. همچنین ظاهر، دما، جلوگیری از نشتی و چکه، موضوعاتی بسیار مهم هستند.