هنر بسته بندی: شرکت کوکاکولا هدفی را برای سال 2030 تنظیم کرده است که بتواند حداقل 25 درصد از نوشیدنیهایش را در بطری شیشهای قابل استفاده مجدد به بازار عرضه کند.
این الزام هدفی دارد مبنی بر اینکه تا 50درصد از مواداولیه بازیافت شده در بستهبندیهای CocaCola استفاده شود و اینکه به ازای هر یک قوطی یا بطری که فروخته میشود یک عدد جمعآوری و بازیافت شود. بطریهای شیشهای برگشتپذیر و PET قابل پر کردن مجدد، 50درصد از فروش شرکت در بیش از 20 کشور دنیا را به خود اختصاص دادهاند.
بر طبق بررسیها بستهبندیهای سنتی قابل پر کردن مجدد/ برگشتپذیر حدود 16درصد از کل حجم تولید در سال 2020 را دربرگرفتند اما شرکت میگوید که ظروف قابل پرکنی مجدد در بسیاری از کشورها در حال رشد هستند و در آلمان و بخشی از کشورهای امریکای لاتین موفقیت بیشتری داشتهاند. در این کشورها بطریهای برگشتپذیر 27درصد از کل واردات را شامل شدهاند.
James Quincey از مدیران کوکاکولا میگوید که این کارخانه نه تنها با اهداف زیستمحیطی ما هماهنگ است بلکه باعث ایجاد شبکه بزرگتری از اقتصاد دایرهای نیز میشود.