هنر بسته بندی: فناوری‌های معمول کدگذاری بسته‌بندی، مانند جوهرافشان پیوسته، قطرات مرکب را در یک الگوهای شبکه‌ای برای ایجاد حروف، اعداد و تصاویر چاپ می‌کند.

کدزن‌های جوهرافشان معمولا برای چاپ اطلاعات متغیر مانند کدهای سریال و تاریخ روی بسته‌بندی استفاده می‌شوند. آنها بر روی پلاستیک، شیشه، فلز، فیلم، کاغذ و تقریبا هر ماده بسته‌بندی دیگری به شرط استفاده از مرکب مناسب کار می‌کنند. آنها می‌توانند با سرعت 2500 کد در دقیقه کدنویسی کنند.

 نوع متداول این ماشین‌ها با نام CIJ یا جوهرافشان پیوسته شناخته می‌شوند. به آنها پیوسته می‌گویند چراکه جریان مداومی از قطرات ریز مرکب شلیک می‌کنند. در یک سری خطوط عمودی بر روی بسته هدایت می‌شوند زیرا بسته از یک جهت با موقعیت ثابت عبور می‌کند. چند ابزار بسته را در جای خود ثابت نگه می‌دارند و هد چاپ را حرکت می‌دهند. هر خط می‌تواند تعداد متفاوتی از قطرات را در صورت نیاز برای تشکیل کاراکتر داشته باشد.

چاپگرهای CIJ به دلیل نامرتب بودن شهرت خوبی دارند. در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در فناوری صورت گرفته است. هنگامی که نیاز به چاپ اطلاعات متغیر دارید آنها یک گزینه عالی هستند.