همزمان با افزایش تقاضا برای لیبل و چاپ‌های بسته‌بندی، Smithers در گزارشی جدید تصریح کرد که تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات اصلی (OEMs)، تامین‌کنندگان مرکب و ارایه‌دهندگان خدمات چاپ، استراتژی‌های خود را براساس تاثیرات موضوع پایداری و همه‌گیری کووید19 بر روی صنعت بسته‌بندی هماهنگ و بازنویسی کنند.

داده‌های به دست آمده از بازار جهانی چاپ‌های بسته‌بندی نشان می‌دهد که ارزش این بازار در سال 2021 حدود 456.3 میلیارد دلار بوده است که بر طبق پیش‌بینی‌ها با رشد 3.1 درصدی سالانه، به رقم 551.3 میلیارد دلار در سال 2027 خواهد رسید.

در همین حال، چاپ جهانی مقوای کروگیت، جعبه‌های مقوایی، پلاستیک‌های سخت و انعطاف‌پذیر، فلز و لیبل، احتمالا از معادل 13 تریلیون چاپ A4 به 15.4 تریلیون افزایش یافته است.

با پیش‌بینی نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) بیش از 10 درصد تا سال 2027، چاپ دیجیتال برای بسته‌بندی به گفته Smithers رشدی قابل توجه خواهد داشت. گزارش می‌افزاید که ارایه‌دهندگان خدمات چاپی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی را از جانب OEM دیجیتال در بخش تحقیق و توسعه دریافت خواهند کرد که درنهایت منجر به بهبود تولید، قابلیت اطمینان و رقابت قیمتی بین چاپ دیجیتال و تولید آنالوگ خواهد شد.

فلکسوگرافی کماکان پردرخواست‌ترین بخش از میان این فرآیندهای چاپی باقی خواهد ماند و حدود 36 درصد از بازار امروزی را به لطف استفاده زیاد و مستمر از مقواهای کروگیت، لیبل و پلاستیک‌های انعطاف‌پذیر در اختیار خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که به رشد مرکب سالانه 2.4 تا سال 2027 برسد. سایر فرآیندهای آنالوگ شامل لیتوگرافی و افست، احتمالا رشد ارگانیک با مشارکت بازارهای در حال توسعه طی پنج سال آینده را تجربه خواهند کرد.

الگوهای خرید تغییر یافته پس از همه‌گیری کرونا نیازمند کاهش زمان‌های تغییر یا تعمیر و پیاده‌سازی مدل‌های کسب‌وکار بر اساس مدل چاپ متناسب با تقاضا است. از سوی دیگر گفته می‌شود که ظهور تجارت الکترونیک طیف جدیدی از فرصت‌ها را برای فناوری‌های چاپ و مدل‌های تجاری فراهم می‌کند تا طرح‌ها و گرافیک‌های چاپی را با سیستم تحویل درب منزل مشتری مطابقت دهند.

Smithers همچنین به این اشاره دارد که ارایه دهندگان خدمات چاپی باید در برابر اختلال در زنجیره تامین، مقاوم‌تر و چابک‌تر شوند به‌عنوان مثال این مدل، صحبت از بازگشت تولید به کشور میزبان (Re-Shoring) در مورد کالاهای ضروری FMCG می‌کند.

امید است فناوری‌های چاپ دیجیتال، به‌ویژه جوهرافشان، با بهبود راندمان هزینه‌ای و تسهیل تولید، خالق مشاغلی با تعداد پرسنل کمتر باشد. فناوری‌های Industry 4.0 می‌تواند با کاهش نیاز به نیروی کار ماهر و بهبود فرآیند چاپ- از کیفیت چاپ گرفته تا ثبات تولید- هم برای تولید دیجیتال و هم آنالوگ مفید باشند.

گزارش کامل Smithers طیف گسترده‌ای از انواع بسته‌بندی، فرآیندهای چاپ و بخش‌ کالای نهایی در تعداد زیادی از کشورهای جهان را پوشش می‌دهد.