هنر بسته بندی: گزارش «بازار فیلم‌ها و ورق‌های پلاستیکی تا 2028»، این بازار را از چند جهت براساس نوع (LLDPE، LDPE، HDPE، BOPP، CPP، PVC، PES، PA)، کاربرد (فیلم استرچ، فیلم شرینک، پاکت، کیسه، لفاف)، صنعت مصرف نهایی (بسته‌بندی، غیربسته‌بندی) و منطقه‌ای- جهانی تا سال 2028 بررسی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این بازار با رشد 5.4 درصدی در CAGR از مبلغ 140 میلیارد دلار سال 2023 به 182.5 میلیارد سال 2028 برسد.

بازار فیلم‌ها و ورق‌های پلاستیکی بیشترین تاثیر را از نیاز فزاینده در صنایع مصرف نهایی می‌گیرد. در کنار این موضوع نیز رشد سریع جهانی و شهری شدن را می‌‌توان نام برد.

بخش PA، بر طبق پیش‌بینی‌ها، سریع‌ترین رشد CAGR را از لحاظ ارزش در طی مدت پیش‌بینی خواهد داشت. فیلم‌های پلاستیکی PA (پلی‌امید) و نیز ورق‌های آن دارای عملکرد بالا با توان مکانیکی فوق‌العاده، مقاومت شیمیایی و تطبیق‌پذیری هستند. این فیلم‌ها که به‌طور گسترده در بسته‌بندی، خودروسازی و وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای مزیت‌های اساسی همچون مقاومت در برابر اکسیژن و رطوبت، دوام، و قدرت خوب نسبت به وزن سبک‌شان هستند. این مواد تجارت‌های مختلف را قادر به خلق محصولات قابل اطمینان با کاربردهای گوناگون، تضمین‌ کیفیت، دوام و مقرون به صرفه بودن در بخش‌های مختلف می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که بسته‌بندی سریع‌ترین رشد را در صنعت مصرف نهایی از حیث نوع در بازار فیلم‌ها و ورق‌های پلاستیکی از لحاظ ارزش داشته باشد.

صنعت مصرف نهایی بسته‌بندی بخش مهمی در بازار فیلم‌ها و ورق‌های پلاستیکی است. آنها در بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر با هدف تضمین حفاظت و نگهداری از مواد غذایی، داروها و کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تقاضای فزاینده‌ برای مواد بسته‌بندی پایدار، باعث رشد نوآوری در این بخش می‌شود و جایگزین‌های سازگار با محیط زیست به‌شمار می‌آیند. با تکامل و به‌روزرسانی اولویت‌های مصرف‌کنندگان، صنعت بسته‌بندی همچنان به فیلم‌ها و ورق‌های پلاستیکی برای ارایه بسته‌بندی جذاب، کاربردی و سازگار با محیط‌زیست متکی است.

آسیا پاسیفیک سریع‌ترین رشد را در بازار فیلم‌ها و ورق‌های پلاستیکی از حیث ارزش و حجم به خود اختصاص داده است.

بازارهای آسیا و اقیانوسیه رشد بالایی را ثبت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود این روند در دوره یادشده نیز ادامه یابد. اقتصادهای نوظهور مانند هند و چین در حال سرمایه‌گذاری در پیشرفت‌های صنعتی هستند که موتور محرک بازار فیلم و ورق‌های پلاستیکی به حساب می‌آید.

منطقه آسیا پاسیفیک دارای جمعیت زیاد و طبقه متوسط رو به رشد است که منجر به افزایش قدرت خرید مصرف‌کننده می‌شود. این بازار توسط صنایع مختلفی ازجمله بسته‌بندی، کشاورزی، خودروسازی و ساخت‌وساز هدایت می‌شود که برای کاربردهایی همچون مواد بسته‌بندی، فیلم‌های کشاورزی، فضای داخلی خودرو و ساخت‌وساز ساختمان به این نوع فیلم‌ها احتیاج دارند. راه‌اندازی و توسعه محصول جدید، استراتژی‌های اصلی رشد هستند که توسط بازیگران کلیدی بازار هدایت می‌شوند.