هنر بسته بندی / بین الملل: گزارش تحقیق بازار درب و درپوش‌های آلومینیومی بر حسب نوع محصول (پیچی ضدسرقت، آسان بازشو، یکبار مصرف)، مصرف‌کننده نهایی (نوشیدنی، دارویی، غذایی، بهداشت شخصی و خانگی) و منطقه جغرافیایی را تا سال 2025 پیش‌بینی می‌کند.

بر طبق این پیش‌بینی اندازه بازار جهانی درب و درپوش‌های آلومینیومی از 6.2 میلیارد دلار سال 2020 به 7.6 میلیارد تا سال 2025 می‌رسد که رشد CAGR در حدود 3.9 درصد بین این سال‌ها را تجربه می‌کند.

درب و درپوش‌های آلومینیومی برای دربندی محتویات دارای ظرف، ایمنی محصول بسته‌بندی شده و افزایش طول عمر محصول به کار برده می‌شوند. صنعت درب و درپوش‌های آلومینیومی شاهد رشدی بالاست که آن هم به خاطر افزایش تقاضا برای غذاهای راحتی توسط مصرف‌کنندگان و افزایش نگرانی درخصوص این محصول بوده است. متمایزسازی محصول و برندینگ نیز از دیگر ویژگی‌های به کارگیری این نوع درب‌هاست. بازار درب و درپوش‌های آلومینیومی براساس نوع محصول، بخش مصرف پایانی و منطقه تقسیم‌بندی می‌شود. رشد درب و درپوش‌های آلومینیومی به خاطر رشد صنایع داروسازی، نوشیدنی، غذا، آرایشی و بهداشتی، کودهای مایع و روغن بوده است. فاکتور دیگر رشد گرایش به جایگزینی محصولات با بسته‌بندی‌های سنتی مانند چوب‌پنبه و درب‌های پلاستیکی با درب و درپوش‌های آلومینیومی عنوان می‌شود.

از منظر ارزش، درب‌های پیچی ضدسرقت (ROPP) در میان پرکاربردترین درب‌ها برای دربندی انواع جار، تیوب و بطری قرار دارند. این دربی است که از درون دارای شیار است که با شیارهای تعبیه شده بر بیرون گردن ظرف شیشه‌ای، پلاستیکی یا فلزی سوار می‌شود و به دور آن می‌چرخد. این کار سیل‌بندی موثری را فراهم می‌کند که می‌تواند به راحتی باز و دوباره بسته شود.

صنعت داروسازی بر طبق پیش‌بینی‌ها، بیشترین رشد CAGR را در مدت پیش‌بینی شده تجربه خواهد کرد

بسیار مهم است که کیفیت محصولات دارویی در طول فرآیند تولید حفظ شود. محصولات دارویی می‌توانند با ذرات معلق در هوا، غبار، و میکروارگانیزم‌ها آلوده شوند. برای جلوگیری از آلودگی، درب‌های  آلومینیومی برای دربندی بسته‌بندی‌های دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بسته‌بندی محصولات بهداشتی و سلامتی نیز باید محتویات را از هوا، غبار و رطوبت دور نگه دارد. افزایش بیماری‌های مزمن، افزایش جمعیت پیر و افزایش درآمد قابل تصرف در کشورهای در حال توسعه، تقاضا برای محصولات مراقبت‌های بهداشتی را افزایش می‌دهد و در نتیجه تقاضا برای درب‌های آلومینیومی نیز افزایش می‌یابد.

منطقه آسیا- اقیانوسیه پیشرو بازار از لحاظ حجم هستند

منطقه APAC بر طبق پیش‌بینی‌ها سریع‌ترین رشد را در بازار درب‌های آلومینیومی در زمان پیش‌بینی شده به خود اختصاص می‌دهد. رشد تقاضا برای غذاهای راحتی، نگرانی‌ها درخصوص ایمنی محصول، تقاضا برای بسته‌‌های کوچکتر و نیاز به جلوگیری از آلوده شدن محصولات غذایی بسته‌بندی شده، بخشی از مهمترین دلایلی هستند که بر رشد بازار این درب‌ها تاثیرگذار خواهند بود. با این حال، نوآوری در صنعت محصولات جایگزین و مقررات زیست‌محیطی سخت‌گیرانه برخی از عوامل بازدارنده و چالش‌برانگیز در این بازار هستند.