هنر بسته بندی: بازار جهانی نوشیدنی در سال 2023 به میزان 1میلیارد دلار رسید. بازار تا سال 2033 به ارزش تقریبی 1.66 میلیارد دلار افزایش می‌یابد با پیش‌بینی CAGR 5.1 درصد از 2023 تا 2033.

بر پایه گزارش 218 صفحه‌ای Future Market Insights که در اکتبر 2023 منتشر شد، چندین عامل در رشد قابل توجه بازار بسته‌بندی نوشیدنی در جهان موثر هستند. مواداولیه بسته‌بندی مورد استفاده در این بازار برای بهبود استحکام، حفظ عطر، عایق حرارتی، سیل و ضدنفوذ کردن در برابر رطوبت انتخاب می‌شوند که همه اینها به کیفیت کلی نوشیدنی بسته‌بندی شده کمک می‌کند.

بازار شاهد افزایش تقاضا برای نمونه‌های کوچکتر بسته‌بندی، کیسه‌ای منعطف و انواع پاکت است. گنجاندن سیستم‌های فعال و هوشمند در بسته‌بندی نوشیدنی که ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته‌ای را ارایه می‌دهند، باعث رشد بازار خواهد شد.

مواد خاص شامل شیشه، پلاستیک، فلزات و مقوا هستند و براساس نوشیدنی و ارزش آن تعیین می‌شوند. پلاستیک PET یک انتخاب محبوب است.

نکات کلیدی برای بازار نوشیدنی:

– ارزش بازار در سال 2023، 4/930 میلیون دلار بود.

– ارزش بازار در سال 2018، 88/810 میلیون دلار بود.

– مقوا برای بسته‌بندی نوشیدنی در سال 2023، سهمی در حدود 5/33 درصد را به خود اختصاص داد.

– اندازه بازار بسته‌بندی نوشیدنی رشدی معادل 49/3 درصد CAGR بین سال‌های 2018 و 2022 داشت.

– ژاپن سهمی در حدود 6.5 درصد از بازار در سال 2023 داشت.

– کانادا رشدی بزرگ را با حدود 15 درصد سهم بازار در 2023 تجربه کرد.