هنر بسته بندی: در واکنش به دستورالعمل اتحادیه اروپا درخصوص بسته‌بندی و ضایعات بسته‌بندی، شرکت Amazon از تمایل خود برای حذف بسته‌بندی‌های غیرضروری، اصلاح و سبک‌سازی باقی‌مانده بسته و کاهش ضایعات و انتشار کربن صحبت کرده است.

سخنگوی شرکت در این خصوص چنین گفت: «مشتریان آمازون بسته‌بندی‌هایی می‌خواهند که کاملا اندازه باشند و به راحتی بازیافت شوند با حداقل ضایعات و در نهایت بهترین محافظت را از محصول انجام دهند. اولویت نخست ما از بین بردن بسته‌های اضافی آمازون است. از 2015، ما وزن بسته‌های خروجی به ازای هر حمل را 38درصد کاهش داده‌ایم و چیزی در حدود 1.5 میلیون تن بسته‌بندی را حذف کرده‌‌ایم.»

وی می‌افزاید: «در جایی که بسته‌بندی مورد نیاز باشد، ما بسته‌هایی سبک‌تر و درست به اندازه محصول را با هدف کاهش ضایعات و انتشار کربن در حالی که مطمئن می‌شویم تا محصول سالم به مقصد برسد را ارایه می دهیم.»

Amazon در طراحی بسته‌بندی‌های ویژه تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری کرده است جایی که تامین‌کنندگان می‌توانند بسته‌بندی‌های محکمی را ارایه دهند که نیازی به افزودن بسته‌بندی ثانویه نباشد و خرده‌فروش نیز فقط با یک برچسب تحویل، آن را به مقصد می‌رساند.

این مشابه طراحی است با نام Shipped in Own Container که توسط مدیر قبلی یعنی Rachel Johnson در سال 2020 پیشنهاد کرده بود.