هنربسته بندی: سازمان غیرانتفاعی Recycling Partnership در آمریکا – که مردم، داده‌ها و راهکارها در سرتاسر زنجیره ارزش را گردآوری و بسیج می‌کند تا ضایعات و تاثیرها بر محیط‌زیست را بکاهد و در عین حال مزایای اقتصادی را نیز ایجاد کند – از معرفی لیبل جدید بسته‌بندی با نام Recycle Check خبر داده است.

این پروژه از داده‌های داده ملی بازیافت استفاده می‌کند تا به هر فردی امکان دهد یک کد QR را از روی هر آیتم اسکن کند و به اطلاعاتی در مورد اینکه آیا می‌تواند از روی کدپستی با موقعیت مکانی به جریان بازیافت وارد بشود یا نه را دسترسی داشته باشد. نخستین برندهایی که از این ویژگی لیبل استفاده کردند General Mills و Horizon Qrganic بودند. علاوه بر کمک به مصرف‌کنندگان، Recycle Check به گونه‌ای طراحی شده تا به برندها برای کاهش تغییرات آتی برچسب و استفاده از سیستم‌های برچسب‌گذاری موجود کمک کند.

این ویژگی می‌تواند بر روی بسته‌بندی‌های پلاستیکی، کاغذی، فلزی یا شیشه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. تنوع بین برنامه‌های بازیافت منطقه‌ای و سردرگمی در مورد نحوه بازیافت بسته‌بندی‌ها باعث شده تا بخش‌های مختلف در پی تلاش برای بهبودی آن باشند. ابزار بر پایه اطلاعات اینکه چه مواردی در سیستم بازیافت حاشیه مناطق مسکونی جمع‌آوری می‌شوند شکل می‌گیرد. لیبل How2Recycle این امکان را فراهم می‌سازد.