Corey Gustafson/ کارشناس چاپ و بسته‌بندی‌های سفارشی

به‌عنوان یک ابراز فروش محصول، بسته‌بندی باید همیشه در حال رشد و ارتقا باشد. برای داشتن محصولی موفق، برندها باید با آخرین تمایلات و گرایش‌های مصرف‌کنندگان به روز باشند. از رشد تجارت الکترونیک تا افزایش نگرانی راجع به موضوع پایداری، الگویی در رفتار مصرف‌کنندگان وجود دارد که مهمترین طرح‌ها و پیشرفت‌های امروز بسته‌بندی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌شود.

1.محصولات پایدار و طبیعی

بیش از هر زمانی در گذشته، مصرف‌کنندگان در تلاشند تا وجدان محیط زیستی داشته باشند و این موضوع به محصولاتی که استفاده می‌کنند نیز اشاعه یافته است. مصرف‌کنندگان به دنبال محصولاتی هستند که حداقل آسیب را به محیط زیست برسانند. پایداری موضوعی مهم در تمام تصمیم‌گیری‌های خرید است. 68درصد از کاربران اینترنت گزارش داده‌آند که پایداری نقشی بسیار مهم در تصمیم‌گیری آنها برای خرید ایفا می‌کند.

مصرف‌کنندگان نمی‌خواهند که تنها یک محصول پایدار ببینند. آنها نیاز دارند تا محصولی را ببینند که از تمام جهات و مواد تشکیل‌دهنده پایدار باشد. این شامل بسته‌بندی نیز می‌شود. برای هر محصولی، به‌ویژه برای محصولات پایدار، حیاتی است که ضایعات بسته‌بندی حداقل باشند و کمترین میزان ماده اولیه در آن استفاده شده باشد. هنگامی که این کار انجام شد، باید به استفاده از ضایعات کاغذ پس از مصرف، مواد اولیه زیست تخریب‌پذیر یا مواد قابل بازیافت برای داشتن بسته‌ای محافظ محیط‌زیست فکر کرد. این یکی از علت‌هایی است که بسته‌بندی های کاغذی تبدیل به گزینه‌ای متداول در صنعت بسته‌بندی شده‌اند. برندها به کاغذ و مقوا به چشم ماده‌ای عالی می‌نگرند هنگامی که صحبت از قطع پلاستیک یا سایر مواد خارج از موضوع پایداری به میان می‌آید.

2. طرح‌های حداقلی (مینیمالیستی)

مینیمالیسم در چند سال گذشته بسیار متداول شده است. خریداران به طرح‌های تمیز و تازه جذب می‌شوند. آنها بسته‌بندی‌هایی را که جذاب و براق نیستند و به جای آن بر روی نمایش محصول متمرکز می‌شوند را دوست ندارند. مینمالیسم همچنین تطابق بسیار خوبی با گرایش پایداری دارد. ضایعات کمتر بسته‌بندی منجر به داشتن ظاهری کمتر شلوغ و مینمالیستیک می‌شود.

3. هوشمندانه و شخصی

به کمک پیشرفت‌های خلاقانه تکنولوژیکی، محصولات بیش از پیش هوشمندانه و شخصی شده‌اند. از فرمول شخصی شامپو گرفته تا برس‌موهای تکنولوژیکی که به شما می‌گوید آیا موهایتان شکسته است، فناوری تمام محصولات را به تجربه‌ای شخصی تبدیل کرده‌اند.

پس هنگامی که این محصولات هوشمند سفارشی شده را می‌‌خواهید بسته‌بندی کنید، چگونه ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولتان را به وی اطلاع‌رسانی می‌کنید قبل از اینکه او محصولتان را امتحان کند؟ یکی از راه‌هایی که می‌توانید به خریداران آزادی بدهید تا پیشایش جذب محصولتان شوند این است که پنجره‌ای بر روی بسته‌بندی‌تان ایجاد کنید. این کمک می‌کند تا خریدار قبل از خرید بتواند به درون محصول عمیق شودو از آن مطلع شود.

4. فناوری

فناوری نقشی بی‌بدیل در تمام ارکان زندگی مصرف‌کنندگان دارد. افزودن تجربه آنلاین واکنشی یا کدهای واکنش سریع (QR) به بسته‌بندی، مانند محرکی است که باعث می‌شود به خریدار آموزش دهید، تجربه‌ای کاملا مشخصی برایش فراهم کنید و اطلاعات ارزشمندی را به وی انتقال دهید.

5. سرگرم‌کننده و تجربی

ساختارهای منحصربه‌فرد، ویژگی‌های لمسی و عناصر تزیینی محرکی برای جلب توجه و بودن در مرکز رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های بازاریابی به‌شمار می‌آیند. امروز برندها تمام عناصری که موجب خلق تجربه‌ای چند حسی می‌شود را به کار می‌گیرند تا مصرف‌کننده از آن لذت ببرد و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند.

6. تجربیات

رقابت بی‌پایان است و یکی از راه‌هایی که می‌توانید با آن در بقای برندتان مطمئن شوید این است که از طریق حسی با خریدارانتان ارتباط برقرار کنید. برخی اوقات کافی نیست که تنها یک بسته‌بندی پایدار یا مینمالیستی داشته باشید. شما باید مسافت بیشتری طی کنید و داستانی با بسته‌بندی‌تان خلق کنید. این تجربه می‌تواند با تجربه باز کردن جعبه بسته‌بندی آغاز شود.

نوشتن یک داستان با به‌کارگیری ارزش‌های برند شما در تجربه باز کردن جعبه می‌تواند مفید باشد. عنصری که گویای ارزش‌ها و اهداف برند شما در بسته‌بندی اولیه و ثانویه باشند را به کار گیرید. تجربه باز کردن جعبه موضوعی است که خریدار برای نخستین‌بار به‌طور فیزیکی به محصول شما واکنش نشان می‌دهد و بسیار مهم است که در نخستین مواجهه، ارتباط برقرار کند.

7. سهولت اشتراک

جعبه‌های اشتراک در چند سال گذشته بازار را تحت کنترل داشتند و امسال نیز وضع به همین منوال بوده است. این روزها جعبه‌های اشتراک در همه جا هست از محصولات زیبایی گرفته تا سس‌های تند.

بسته‌بندی همیشه بخش بسیار مهمی از جعبه اشتراک بوده است. این نخستین چیزی است که خریداران تنها خواهند دید پس باید تاثیر خوبی بگذارد. مطمئن شوید که برند شما به گونه ای توسط بسته‌بندی معرفی می‌شود که خریداران قدردان آن باشند. رنگ‌های برند و عناصری که با هدف نهایی شما مطابقت دارند را با آن هماهنگ کنید.