هنر بسته بندی / بین الملل: Nelson Laboratories به بررسی تاثیر استانداردهای به روز شده بر اعتبارسنجی IFU برای ابزارهای پزشکی قابل استفاده مجدد پرداخته است.

همانطور که دستگاه‌های پزشکی قابل استفاده مجدد به پیشرفت‌ خود ادامه می‌دهند، اعتبارسنجی‌های مورد استفاده برای ارزیابی روش‌های پردازش مجدد (تمیز کردن، ضدعفونی و یا استریل کردن) نیز باید پیشرفت کنند. این پیشرفت ها منجر به روزرسانی یا ایجاد استانداردها و اسناد راهنمای متعددی شده است تا اطمینان حاصل شود که ابزارهای پزشکی قابل استفاده مجدد می‌توانند به طور ایمن دوباره پردازش شوند.

در آگوست سال 2022، انجمن پیشرفت ابزار پزشکی (AAMI)، نخستین سند در مورد اعتبارسنجی روش‌‌های تمیزکاری دستگاه‌های پزشکی قابل استفاده مجدد را منتشر کرد. این سند روش‌های آزمایشی را که باید در حین اعتبارسنجی تمیز کردن در نظر گرفته شود شامل اندازه‌های نمونه، کنترل‌ها و تفسیر داده‌ها را تشریح می‌کند. تغییری دیگری که شاهد آن بوده‌ایم این است که ارزیابی‌های پایان عمر دستگاه‌های پزشکی قابل استفاده مجدد را در نظر بگیریم. این اساسا به معنای این است که چند بار می‌توانید یک دستگاه را قبل از اینکه ویژگی‌های عملکردی آن به خطر بیافتد، تمیز و استریل کنید. در حال حاضر استانداردها به سازندگان اجازه می‌دهد در دستورالعمل‌های استفاده خود (IFU) نقطه‌ای را که دستگاه دیگر قابل استفاده نیست و چگونه می‌توان آن را شناسایی کرد را، مشخص کنند.

بدون آزمایش تایید صلاحیت، توسعه این دستورالعمل‌ها دشوار خواهد بود. به همین خاطر است که آژانس‌های استاندارد و قانون‌گذاری به دنبال افزودن آزمایش‌های تاییدیه جدید به لیست قبلی هستند.