هنر بسته بندی: TOMRA Collection کوچکترین دستگاه فروش خودکار معکوس برای سه نوع ماده اولیه را روانه بازار کرده است. TOMRA M1 راهکاری است که به خرده‌فروشان کوچکتر اجازه می‌دهد تا در طرح بازگشت ودیعه (DRS) مشارکت داشته باشند.

به گفته تولیدکننده، این ماشین با اندازه 62/0 مترمربع که بر روی زمین اشغال می‌کند، در مجموع 98 سانتی‌متر عرض و 63 سانتی‌متر عمق دارد با ارتفاع 165 سانتی‌متر. این ماشین می‌تواند ظرف نوشیدنی از جنس شیشه، پلاستیک و آلومینیوم را شناسایی کند. همچنین 270 بطری PET، 550 قوطی و 80 بطری شیشه‌ای سالم و خردنشده را در خود جای دهد. TOMRA M1 قابلیت تشخیص 360 درجه را دارد که برای بهبود راندمان و سرعت کار طراحی شده است. این ماشین که کوچک‌ترین در نوع خود است برای سوپرمارکت‌های کوچک مناسب است.

 ِ DRS بر روی قیمت نوشیدنی، ودیعه‌ای را اضافه می‌کند که پس از بازگرداندن بطری خالی توسط مصرف‌کننده، آن مبلغ به وی بازگشت داده می‌شود. اغلب تحقیقات نشان داده‌اند که انجام پروژه‌های موفق بازیافت نیازمند این است که مصرف‌کنندگان همراهی کاملی با آنها داشته باشند. کوچکی ماشین با هدف اجرایی کردن پروژه در فروشگاه‌هایی است که از لحاظ فضا در مضیقه هستند.