هنر بسته بندی: زمانی که توان تولید به حجم معینی می‌رسد، زمانی است که حتی پرجمعیت‌ترین خط عملیات بسته‌بندی دستی نیز نمی‌تواند سرعت فرآیند را حفظ کند و جوابگوی خروجی تولید باشد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها انعطاف پذیری و قابلیت های ارایه شده توسط ماشین های بسته بندی ثانویه خودکار را بررسی می کنند.

اتوماسیون نه تنها نیاز به توان عملیاتی بالاتر را تامین می کند، بلکه دقت و کیفیت بالاتر و تکرارپذیری و اثربخشی هزینه بیشتری را امکان پذیر می کند در حالی که جای کمتری را در فضای کارخانه اشغال می کند.

بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که سرعت و توان عملیاتی به قیمت انعطاف‌پذیری است، اما گروه کاما به لطف راه‌حل بسته‌بندی،عملیات بسته‌بندی ثانویه مشتری را متحول کرده و اشتباه بودن این موضوع را در یک شرکت محصولات پخته‌شده در آمریکای شمالی ثابت کرده است.

 راه حل  Cama نه تنها نیاز به خروجی بالاتر را برطرف می کند، بلکه این کار را با طراحی بسته بندی کارآمدتر و در یک دستگاه مونوبلوک کوچکتر که جایگزین دو ماشین نصب شده قبلی شده است، انجام می دهد.

علاوه بر این، مشتری می‌تواند بسته‌بندی محصولات را در جعبه و سپس شش جعبه در کارتن بزرگتررا به لطف راه‌حل بای‌پس موجود در برنامه دستگاه انتخاب کند.

 «مشتری ما با طراحی بسته بندی اولیه موجود خود راحت بود و نمی خواست بسته بندی ثانویه خود را تغییر دهد که برخی از آنها شامل کارتن های چند تایی می شد که می توانستند به سینی های آماده گذاشتن در قفسه تغییر داده شوند. مشتری از بسته بندی های آماده قفسه موجود خود برای فرمت های بسته بندی خاص راضی بود اما از جعبه های rsc از پیش چسبانده شده استفاده می کرد که نیرو و امکانات بسیار بیشتری را برای عملیات بسته بندی نیاز داشت. تیم طراحی بسته‌بندی ما با مشتری کار کرد تا یک کارتن بسته‌بندی طراحی کند که زیبایی‌شناسی یکسانی را ارایه می‌کرد و قابلیت پارگی  راحت از محل پرفراژ را داشت، اما می‌توانست از فرمت تخت شکل بگیرد و تغذیه شود، در فرآیندی که پیچیدگی و امکانات کمتری را نیاز دارد.»

در حین کار، دستگاه  بسته بندی غذاهای پخته منجمد را از بخش پرکن کیسه ای پایین دست دریافت می کند. یک سیستم کنترلی موقعیت کیسه ها را قبل از قرار دادن آنها در کارتن بسته بندی چک می کند. این سیستم اطمینان می دهد که روبات ها بسته ها را به گونه ای جهت می دهند که انتهای آنها در نزدیکی لولاهای کارتن قرار گرفته و از قرار گرفتن در نقطه چسب خوری کارتن جلوگیری شود.

«این دستگاه مونوبلوک چند کاره نه تنها نیازهای مشتری را از نظر توان عملیاتی برآورده می کند، بلکه ارزش افزوده بسیاری دیگر را نیز به همراه دارد. نه تنها هزینه مواد و نگهداری مواد بسیارارزان‌تر است، بلکه دستگاه فضای کمتری را اشغال می‌کند و کارکنانی که جایگزین می‌شوند می‌توانند به فعالیت‌های دیگری منتقل شوند.»

ماشین مونوبلوک  camaاز منطق طراحی BTG  این شرکت  بهره می‌برد که چارچوب‌های مدولار، مقیاس‌پذیر و با طراحی بهداشتی را به عنوان بخشی از  راه‌حل‌های اتوماسیون معاصر می‌داند. این شامل فناوری پیشرفته servo است که با سیستم‌های بازرسی و راه‌حل‌های روباتیک Cama مرتبط است و برای مقابله با نیازهای خاص بسته‌بندی ثانویه توسعه یافته‌اند.

www.camagroup.com