هنر بسته بندی: Cellulotech، شرکت دانش‌بنیان کانادایی تولیدکننده مواداولیه، مدعی شده که فرآیندی را برای مواد قابل تماس با غذا اختراع کرده که مقاومت محصول را نسبت به آب، چربی، اکسیژن و بخار بالا می‌برد که هیچ‌کدام تاثیری بر قابلیت بازیافت و قابلیت کمپوست این ماده ندارد.

این ماده جایگزینی برای روکش‌های پلاستیکی، واکس‌ها و PFAS هستند. Chromatogency واکنش شیمیایی سبز است که اسیدهای چسب با زنجیره بلند را بر روی بسترهای مختلف مانند کاغذ، نشاسته، PVOH و موادمعدنی پیوند می‌زند تا آنها را به شدت آبگریز کند و در عین حال خاصیت خمیرشدن مجدد و کمپوست‌پذیرشان را حفظ کند. در کنار ویژگی قوی و پردوام بودن و مزیت‌های زیست‌محیطی‌اش، فرآیند به شدت از لحاظ قیمت رقابتی نیز هست. از 2 میلی‌گرم این ماده برای یک مترمربع سطح استفاده می‌شود. یک کیلوگرم آن کمتر از 10 یورو هزینه دارد یعنی رقمی معادل 02/0 سنت برای هر مترمربع.

این یک فرآیند متفاوت شیمیایی است که در آن ماده شیمیایی بر روی یک سطح افزوده نمی‌شود بلکه پیوندهای استری دایمی را بر روی آن ایجاد می‌کند. محصولاتی که به این روش تولید می‌شوند، تک ماده‌ای هستند نه کامپوزیت به همین خاطر نمی‌توان آنها را با برش یا رویه‌برداری تغییر داد. زوایای تماس بسیار بالاتر از 90 درجه و یا حتی تا 180 درجه هستند که به‌طور کامل هرگونه جذب مویرگی را مهار می‌کند. این پیوندهای استری اساسا دایمی هستند و کاغذی که دو دهه پیش تحت عملیات قرار گرفته‌ است امروز نیز همان ویژگی‌ها را از خود نشان می‌دهد.