زیست‌محیطی، پایدار، اخلاقی و ارگانیک. این واژه‌های کاملا آشنا به یکی از رقبای رایج در انتخاب مصرف‌کنندگان در طول تجربه خرید تبدیل شده‌اند. با وجود اینکه این کلمات چندوجهی هستند، تحقیقات نشان داده که استرالیایی‌ها به طوری فزاینده‌ای پایداری و شیوه‌های اخلاقی را هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید در اولویت قرار می‌دهند. مصرف‌کننده آینده در حال تغییر چشم‌انداز خرده‌فروشی است و خواهان پاسخگویی در عملیات‌هایش است.

به دنبال شفافیت

در تحقیقی که به تازگی توسط QIC Real Estate انجام شده است عنوان شده که بیش از نیمی از استرالیایی‌ها 54 درصد به طور خاص برندهایی که درخصوص چرخه تامین خود شفاف هستند را حمایت می‌کنند. مصرف‌کنندگان دیگر صرفا با خرید کالا احساس رضایت نمی‌کنند بلکه به دنبال درک منشا و فرآیند تولید در پشت برندهای انتخابی خود هستند. شفافیت به فاکتوری حیاتی برای مصرف‌کنندگان امروزی تبدیل شده است.

افزایش آگاهی در میان  انتخاب‌های خرید

استرالیایی‌ها به طور روزافزونی از تاثیر تصمیمات خرید خود آگاه می‌شوند تقریبا دو نفر از هر سه نفر 62 درصد گزارش می‌دهند که نسبت به یک سال قبل، از تاثیرات خرید خود آگاه‌تر هستند. این روند به‌ویژه در میان نسل‌های جوان برجسته‌تر است به‌طوری که 74 درصد از نسل Z نسبت به تاثیرات خرید خود گاهی بیشتری دارند (در مقایسه با 69 درصد از نسل Y، 60 درصد از نسل X و 50 درصد از نسل زادوولدی‌ها). این تغییر جمعی منعکس‌کننده تمایل مصرف‌کنندگان به همسو کردن مصرف خود با ارزش‌هایشان و استفاده از قدرت خرید برای ایجاد تغییرات مثبت است.

اهمیت خاستگاه محصول

شفافیت مبدا و تولید محصولات برای استرالیایی‌ها، وزن قابل توجهی دارد و 53درصد از آنان بیان می‌کنند که احتمال خرید از فروشگاه‌هایی که اطلاعات شفاف را در این مناطق خاص ارایه می‌دهند، بیشتر است.

میل به  اطلاعات از اشتهای فزاینده برای مصرف مسوولانه ناشی می‌شود. مصرف‌کنندگان به دنبال انتخاب‌های آگاهانه‌ای هستند که با ارزش‌های آن‌ها همسو باشد و از برندهایی حمایت می‌کنند که شیوه‌های اخلاقی و پایدار را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

موضوع فقط قیمت نیست

در حالی‌که از هر پنج استرالیایی چهار نفر 85 درصد قیمت را موضوعی بسیار/ خیلی مهم در تجربه خرید ارزیابی می‌کنند، اما این فقط قیمت نیست که تعیین‌کننده تصمیم برای خرید خواهد بود. از هر پنج استرالیایی سه نفر 61 درصد اعتبار برند و همچنین خرید از برندهایی را که باارزش‌های شخصی آن‌ها مطابقت دارد، مهم می‌دانند (%41) . نسبت یکسانی (41%) نیز اعتبار زیست‌محیطی برند یا محصول را در تجربه خرید خود مهم می‌دانند. استرالیایی‌ها فراتر از هزینه یک محصول نگاه می‌کنند و روش خرید کالا را تغییر می‌دهند. این تغییر بسیار بیشتر از خود کالا را دربرمی‌گیرد. در حال حاضر این موارد شامل ویژگی‌های محصول و برند و همچنین عملیات و فرآیندهایی می‌شود که کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا برای مشتریان خود معتبر و شفاف باشند.