هنر بسته بندی: Alitheon شرکتی که در امریکا واقع است، سیستم اختصاصی ویژه‌ای را با نام FeaturePrint به وسیله هوش مصنوعی نوری معرفی کرده است که می‌تواند هویت کالا و اصالت آن را تعیین کند.

شرکت مدعی است که این راهکاری اثبات شده، ساده و قابل اعتماد برای حذف اجناس تقلبی، تعطیل کردن بازار خاکستری و فعال و ردیابی کردن همگی با گرفتن یک عکس از دوربین‌های معمولی است. این سیستم همچنین قابلیت به‌کارگیری برای قطعات خودرو، تراشه‌های کامپیوتر، شمش‌های طلا، آثار هنری، داروسازی، اسناد و بسیاری دیگر از اشیا فیزیکی ازجمله بسته‌بندی را داراست.

شرکت می‌گوید: به اثر انگشت و عنبیه فکر کنید. اینها ذاتا بخشی از بدن انسان هستند که نمی‌توانند گم شوند، اهدا یا کپی شوند و می‌تواند به عنوان شناسه‌ای منحصربه‌فرد قابل انکار افراد مورد استفاده قرار گیرند. Alitheon می‌پرسد چه می‌شد اگر یک اثرانگشت برای اشیا داشتید. شما می‌توانید تمام قطعات، محصولات و بسته‌های خود را ردیابی، شناسایی و احراز هویت کنید. هیچ نیازی به بارکد، QR، استیکر، تگ، غبار نامرئی، نشانگر، هولوگرام، مرکب اختصاصی، دوربین‌های خاص یا نورپردازی‌ ویژه ندارید. این فناوری FeaturePrint است.

این فناوری را می‌توان به اشتباه با روش‌های دیگر ردیابی، احراز هویت و شناسایی و دسته‌بندی کرد. شرکت می‌گوید با این حال بسیاری از این روش‌ها قابلیت این فناوری را ندارند و قدیمی هستند. Ganzarski از مدیران شرکت می‌گوید: بکارگیری راهکارهایی همچون نشان‌گذاری که شامل شماره سریال، بارکد یا تگ می‌شود و گاهی پنهان و گاهی آشکار هستند دو ریسک دارد: می‌توانند آسیب ببیند، کنده شوند و یا حتی از قصد جدا شوند. علاوه بر این می‌توانند جعلی باشند. دوم اینکه آنها برای به‌کارگیری، استفاده و خواندن احتیاج به ابزارهای ویژه دارند. FeaturePrint اما تنها نیاز به یک عکس دارد. سایر راهکارهای بینایی ماشینی که فقط از یک عکس نیز استفاده می‌کنند، بیشتر از یادگیری ماشینی برای شناسایی موارد جعلی استفاده می‌کنند. به گفته Alitheon، این راه‌حل‌ها در سطح دقت و صحت محدود هستند و بنابراین به نوع کلاس محدود می‌شوند و می‌توانند به طور موثر برای ردیابی فردی یا مبارزه با اقلام بازار خاکستری مورد استفاده قرار گیرند. این فناوری یک آیتم آگنوستیک است و نیازی به یادگیری اشیاء جدید ندارد. با استفاده از این سیستم، شرکت‌ها می‌توانند اقلام و قطعات را از زمان ساخت زنجیره تامین و نصب تا بازیافت پس از فروش شناسایی و ردیابی و احراز هویت کنند آن هم به سادگی یک عکس گرفتن از کالا با دوربین صنعتی یا موبایل. دقت سیستم 99.85 درصد گزارش شده است.