هنر بسته بندی: با حرکت بازار به سمت ادغام فناوری‌های حرارتی در سیستم‌های چاپ هیبریدی، پیشرفت‌های تکمیلی برای افزایش دوام و کارایی سیستم‌های چاپ حرارتی به مورد اجرا درآمده است. این و دیگر گرایش‌های در حال تغییر بازار، در جدیدترین گزارش Smithers با نام «آینده چاپ حرارتی تا سال 2027» آمده است.

بر پایه دو تحقیق به عمل آمده Smithers پیش‌بینی می‌کند که بازارهای کلیدی چاپ حرارتی، رشدی قابل توجه بین سال‌های 2022-2027 را تجربه خواهند کرد. بازار جهانی چاپگرهای حرارتی و رسانی بعد از همه‌گیری کووید که منجر به انقباض بازار و اختلال قراردادها شده بود، دوباره روبه رشد می‌رود.

در حالی که هیچ پیشرفت مشهودی در فناوری‌های چاپ و مدیا در بین سال 2022 تا 2027 پیش‌بینی نمی‌شود، بازار چاپگرهای حرارتی و مدیا بر طبق پیش‌بینی‌ها به رقم 45.3 میلیارد دلار (فروش به مصرف‌کننده نهایی) با رشد میانگین سالانه 4.4درصد خواهد رسید. در سطح تولیدکنندگان، درآمد جهانی چاپگرهای حرارتی به 8.9 میلیارد دلارو درآمد مدیا به 10.4 میلیارد در سال 2027 خواهد رسید.

گزارش تصریح می‌کند که تاثیر گرایش‌های فناوری‌ و بازارهای کلیدی بر تولید و به‌کارگیری چاپگرهای حرارتی و مدیا زیاد خواهد بود. همچنین مصرف بر اساس بخش‌های مختلف بازار، فناوری‌های چاپ و بخش‌های جغرافیایی در دوره 2022 تا 2027 را پیش‌بینی می‌کند.

پیشرفت در فناوری

فناوری چاپ حرارتی کماکان بخش جدایی‌ناپذیر بسیاری از کاربردها ازجمله لیبل‌های بارکد، رسیدهای تراکنش، بلیط‌های حمل‌ونقل و مراکز تفریحی، عکس‌برداری پزشکی، اسناد و تگ‌های هویتی و سیستم‌های بسته‌بندی خواهد بود. پیشرفت‌ها در بخش‌هایی همچون اطمینان بخشی بیشتر چاپگرها، سرعت، هزینه، رزولوشن چاپ، قابلیت‌های رنگی، عملکرد آرشیو رسانه و ارتباطات چندگانه (WLAN, Beacon, Bluetooth, Wi-Fi- LAN) متمرکز خواهد بود.

گرایش‌های جهانی و منطقه‌ای

در حالی که بازارهای چاپ حرارتی، توسط فناوری و روندهای بخش تجاری به خوبی تثبیت شده و هدایت می‌شود، ریسک کسادی بازارهای جهانی و منطقه‌ای ناشی از تورم، در طول سال‌های اولیه دوره پیش‌بینی به‌طور قابل توجهی بیشتر از حد نرمال است.

بهبود اختلالات اقتصادی منطقه‌ای و جهانی ناشی از کووید 19 تا نیمه‌های سال 2022 ادامه داشت. در اغلب مناطق و بخش‌ها، فعالیت اقتصادی مصرف‌کنندگان به قوت سال‌های قبل از پاندمی بازگشت. بازارهای چاپ حرارتی انتظار نمی‌رود تا به طور اساسی از اختلالات طولانی و گذشته تولید و چرخه تامین، آسیب ببیند اما بر کالاهای صادراتی از چین تاثیر خواهد گذاشت.

بخش‌های خرده‌فروشی، تولید و حمل‌ونقل، کماکان به‌عنوان بزرگترین مصرف‌کنندگان سیستم‌های چاپ حرارتی مطرح خواهند بود. تعدیل رشد چاپ حرارتی در خرده‌فروشی‌های شمال آمریکا، اروپا و ژاپن به خاطر رشد فعالیت خرده‌فروشی‌ها در اقتصادهای در حال توسعه خواهد بود. افزایش به‌کارگیری و یکپارچگی اتوماسیون و سیستم‌های اطلاعاتی در بخش‌های تولید و حمل‌ونقل، موجب رشد تقاضا برای سیستم‌های چاپی هر چه بیشتر قدرتمند شده است.

تقابل اوکراین و روسیه

پیامدهای ژئوپلیتیکال ناشی از جنگ اوکراین و روسیه و تاثیرهای میان‌مدت و بلندمدت تحریم‌های اقتصادی بر علیه روسیه ممکن است به‌طور قابل ملاحظه‌ای بر اقتصاد و فعالیت مصرف‌کنندگان تاثیر منفی بگذارد. به‌طور خاص، اختلال در بخش نفت روسیه می‌تواند تاثیرهای جهانی زیان‌آوری بر جهان بگذارد.

نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تحریم‌های آینده امریکا که فشار بیشتری را بر اقتصاد چین وارد خواهد کرد منجر به اجبار تولیدکنندگان و بخش‌های صادراتی به یافتن جایگزین در آسیا و فراتر از آن باشند.

قوانین اقدامات دولت‌های کشورهای امریکای شمالی و اروپایی منجر به افزایش لیبل‌زنی در امریکا و بازارهای بین‌المللی خواهد شد. در امریکا دستورالعملی با نام DSCSA شناخته می‌شود و در اروپا مشابهی با نام FMD وجود دارد. این دستورالعمل‌ها شرایطی را برای نشانگرهای منحصربه‌فرد و ابزارهای ضدجعل بر روی بسته‌ بیرونی داروها تعیین کرده است و لیبل‌های چسب‌دار چاپ شده با چاپ‌های حرارتی بهترین گزینه برای این کار هستند که شامل لیبل‌های شاهد دستکاری شدن (TE) قطعه‌ای  یا لیبل‌های ساده‌تری که با یک پرفراژ می‌توانند نشان دهند که بسته باز شده است، می‌شوند.