هنر بسته بندی / بین الملل: بسته ویژه تولیدشده با تعداد محدود، به خاطر پیامی که درباره جنسیت داشت، در شبکههای اجتماعی میان چپ و راست جنجال به پا کرد. خبری در مورد بستهبندی جدید M&M’s منتشر شد که تنها شخصیتهای زن – از جمله جدیدترین عضو یعنی بنفش – را نشان میدهد. شرکت مارس، صاحب این برند، این بسته را با شخصیتهای کاملا زنانه برای “تجلیل از زنان در همه جا که در حال تغییر وضعیت موجود هستند” ایجاد کرد. این محصول با تعداد محدود، سه سخنگوی زن – بنفش، قهوهای و سبز – را به صورت وارونه روی بستهبندی “الهامبخش” نشان میدهد.

M&M’s قصد دارد تقریباً یک میلیون دلار به سازمانهای مختلفی که به حمایت از زنان اختصاص دارند، کمک مالی کند. این شامل موارد زیر است:
* 1 دلار به ازای هر بسته فروخته شده (تا سقف 500.000 دلار)
* کمک مالی 300.000 دلاری اضافی به غیر از بستههای ویژه تولید محدود
* 10 کمک مالی 10.000 دلاری
در ادامه ماجرا، شبکه CNN و بسیاری از رسانههای دیگر این خبر را پوشش دادند. این پوشش رسانهای باعث طوفانی در شبکههای اجتماعی شد. برخی از مردم شرکت مارس را به خاطر حساسیتش تحسین کردند و برخی دیگر آن را به خاطر بیاحتیاطیاش مورد انتقاد قرار دادند.
با این حال، منطقی به نظر میرسد که برندها از بستهبندی برای برقراری ارتباط با مصرفکنندگان در مورد مسایل اجتماعی مهم، حتی مسایل بحثبرانگیز مانند هویت جنسیتی و برابری، استفاده کنند.
بستهبندی برای انتقال پیام، در کنار خود محصول، ابزاری قدرتمند است، چون بستهبندی تنها نقطه تماس (touchpoint) مطمئنی است که مصرفکنندگان هنگام خرید محصول آن را میبینند.